Witajcie :) Ostatnio kilka osób na forum pytało się o regulacje zaworów (w tym ja) więc postanowiłem zrobić ten oto poradnik .
Narzędzia które będą nam potrzebne:
Rozmiary kluczy to: - nasadkowe 8, 15 i 17 - oczkowy lub normalny 9
Gdy mamy już potrzebne narzędzia odkręcamy śruby zaznaczone na zdjęciu niżej
odkręcamy również pokrywki zaworów
Teraz kręcimy magnetem kluczem nasadkowym z przedłużeniem (można też delikatnie ruszać kopajką albo kręcić kołem na biegu ale jest to trudniejsze), musimy znaleźć na magnecie znak T i ustawić na kresce obok znaku
(na rysunku jest pokazane T, jednak powinna być to kreska która jest obok)
Możemy przy okazji sprawdzić rozrząd odkręcają tą śrubkę
wtedy po drugiej stronie głowicy ukaże nam się takie coś:
(zdjęcie Slawkowskiego)
Jeżeli wszystko nam się zgadza przystępujemy do regulacji/sprawdzenia luzu zaworowego.
Prawidłowy luz dla zaworu ssącego to 0,05mm a dla wydechowego 0,07mm
Listek szczelinomierza wkładamy między małą szparkę zaznaczoną na zdjęciu (niestety słabo ją widać, ale myślę że wiadomo o co chodzi)
Jeżeli luz się nie zgadza luzujemy kluczem nakrętkę
i regulujemy np. kombinerkami tak jak jest to pokazane niżej (są też chyba specjalne klucze do zaworów ale ja takiego nie posiadam)
Po regulacji zawory dokręcamy.
Jak komuś jest ciężko wyregulować zawór ssący z powodu małej ilości miejsca, może ściągnąć bak. Wbrew pozorom nie jest z tym dużo roboty. Tutaj instrukcja -> http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=470
Regulację przeprowadzamy na zimnym silniku. No i nie spieszcie się, lepiej wolniej a dokładniej :)
To chyba wszystko, jak gdzieś popełniłem błąd/coś się nie zgadza to piszcie :D
|