Stopień trudności poradnika: średni
1) Rozgrzewasz silnik 2) Masz dwie śrubki: - ze sprężynką od obrotów (nr.1) - bez sprężynki od mieszanki paliwowo-powietrznej (nr.2) 3) Podkręcasz znacznie obroty 4) Wkręcasz do końca śrubkę od mieszanki 5) Wykręcasz ją o 1,25 jej własnego obrotu 6) Sprawdzasz czy chodzi na maksymalnych obrotach poprzez przekręcenie manetki do samego końca. Jeśli nie no to wykręcasz potem o 1,50 ; 1,75; 2 ; 2,25 ; 2,50. Jeśli wchodzi na maksymalne obroty, przejdź do następnego punktu. Jeździsz trochę i sprawdzasz kolor elektrody. Jeżeli jest o srebrnego do jasno-brązowego koloru to oznacza że najprawdopodobniej masz wyregulowany gaźnik. Jeśli jest okopcona wykręcasz mieszankę o 2mm. 7) Skręcasz i skończone.
Śrubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza. Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika. Należy wtedy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu aż wyrówna się praca silnika. Następnie przymykać przepustnicę.
GAŹNIK ROMET ZETKA
Ssanie - w dół/zamknięte. Podniesione/otwarte.
(info z internetu, fotka własna)
|