srubekl - 2011-03-27 18:29:24

Stopień trudności poradnika: średni

1) Rozgrzewasz silnik
2) Masz dwie śrubki: - ze sprężynką od obrotów (nr.1)
- bez sprężynki od mieszanki paliwowo-powietrznej (nr.2)
3) Podkręcasz znacznie obroty
4) Wkręcasz do końca śrubkę od mieszanki
5) Wykręcasz ją o 1,25 jej własnego obrotu
6) Sprawdzasz czy chodzi na maksymalnych obrotach poprzez przekręcenie manetki do samego końca. Jeśli nie no to wykręcasz potem o 1,50 ; 1,75; 2 ; 2,25 ; 2,50. Jeśli wchodzi na maksymalne obroty, przejdź do następnego punktu.
Jeździsz trochę i sprawdzasz kolor elektrody. Jeżeli jest o srebrnego do jasno-brązowego koloru to oznacza że najprawdopodobniej masz wyregulowany gaźnik. Jeśli jest okopcona wykręcasz mieszankę o 2mm.
7) Skręcasz i skończone.

Śrubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza. Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika. Należy wtedy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu aż wyrówna się praca silnika. Następnie przymykać przepustnicę.

GAŹNIK ROMET ZETKA


http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/zetka-gaznik.jpg


Ssanie - w dół/zamknięte. Podniesione/otwarte.

(info z internetu, fotka własna)

www.zetka50.pun.pl https://f-gazy-on-line.pl/