srubekl - 2011-04-18 22:23:48

Filtr powietrza w Zetce jest po prawej stronie za gaźnikiem. Możemy się do niego dostać zdejmując prawą osłonę i odkręcając śrubki mocujące obudowę gumową filtra.

(fot.1)http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/filtr%20powietrza%20Romet%20Zetka/DSCF9964_640x480.JPG

Po wyjęciu filtra wygląda to tak

(fot.2)http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/filtr%20powietrza%20Romet%20Zetka/DSCF9961_640x480.JPG

A tu sam filtr

(fot.3)http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/filtr%20powietrza%20Romet%20Zetka/DSCF9962_640x480.JPG

(fot.4)http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/filtr%20powietrza%20Romet%20Zetka/DSCF9963_640x480.JPG

Ważnym zadaniem, za które odpowiedzialny jest filtr powietrza to zapewnienie odpowiedniego ciśnienia w układzie dolotowym. Dlaczego? Otóż długość i pojemność układu dolotowego jest precyzyjnie przeliczana w przypadku każdego silnika. Średnica i długość przewodu łączącego puszkę filtra wraz kolektorem dolotowym, sama puszka filtra oraz jego powierzchnia aktywnie uczestnicząca w filtrowaniu jest dobrana do charakterystyki pracy silnika. Gdy pozbędziemy się filtra powietrza, ciśnienie w układzie dolotowym obniży się wywołując tym samym reakcję wpływającą w bezpośredni sposób na pracę silnika. Niższe ciśnienie to mniej powietrza bądź mieszanki paliwowo-powietrznej znajdującej się w kolektorze dolotowym, który jest również częścią układu dolotowego. Podczas suwu ssania, mieszanka dostaje się do silnika zarówno pod wpływem podciśnienia wywoływanego przez ruch tłoka jak i dzięki wspomnianemu ciśnieniu w układzie dolotowym. Fakt ten sprawia, że podczas suwu zasysania świeżej mieszanki przez silnik, do komory spalania dostaje się mniejsza ilość ładunku. Mniejsza ilość mieszanki to mniejsze ciśnienie sprężania podczas suwu pracy. Mniejsze ciśnienie sprężania to pogorszone osiągi silnika, czyli niższa wartość mocy i momentu obrotowego. Czasami wartość mocy zwiększa w wąskim zakresie wysokich obrotów przy jednoczesnym pogorszeniu przebiegu krzywej momentu obrotowego w zakresie niskich obrotów i przesunięcie jego maksymalnej wartości w wyższy zakres prędkości obrotowej. Czasami znów silnik chętnie reaguje na wymianę filtra, łagodnie podciągając do góry krzywizny parametrów opisujących osiągi silnika. Nie można jednoznacznie określić, czy montaż sportowego wkładu którejś z firm dostępnych na polskim rynku w danym silniku da pozytywny efekt. Jest to niemożliwe, gdyż każdy silnik zareaguje w inny sposób. Przeważnie jednak wartości, z którymi możemy się spotkać nie przekraczają 2-3% zarówno na plus jak i czasami na minus.


Jak widzimy na fot.4 filtr w środku nie jest najwyższych lotów. Zainspirowała mnie pewna miła dyskusja (http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=369&p=1) do utworzenia tego tematu.

Oto niektóre ciekawe jej wątki:

szp4q napisał:

Jest ... i to tak , ze jak zalozylem stozek to róznica KOLOSALNA !!!

Radze wam ... W****.... te posrane zdlawione scierwa z zetki -.-

Na starym filtrze , lecialem 65 z oporami ... Tera 70-75 to lajt

szp4q napisał:

Kolego - nie p***** za przeproszeniem farmazonów skoro sam nie wymieniłeś . W zetce FILTR jest ZDŁAWIONY JAK KUPA W DUPIE ! Motor nie jest zrywny itp ... Zmieniłem filtr na stożek , dzis zębatke . Ma dłuższe biegi , ale idzie jak burza . Mam zamiar skrócic króciec od gaźnika do filtra o 2-3 cm . Dysze tez daje . Teraz moja zetka cisnie 80  licznikowe . Dzisiaj na prostej tyle polecialem .

PS. Xenon - kto Ci takich glupot nagadal do lba ? hahaha przez Stozek zaden syf nie idzie - !!!! Wkoncu to filtr ! To powiedz , poco jest robiony skoro i tak idzie syf? Ludzie by tego nie kupywali do maszyn i jezdzili by wogole bez filtra ! Pomysl ... Mam ojca mechanika . Oczywiscie , nie jest to ,to samo co zwykly filtr . Przez stozek idzie wiecej powietrzea , ale uwiez mi - zaden syf ... Pozdro dla tych , co maja stare filtry ... :)

BluRey napisał:

szp4q napisał:

W zetce FILTR jest ZDŁAWIONY JAK KUPA W DUPIE ! Motor nie jest zrywny itp

Nic nie jest zdławione...

szp4q napisał:

hahaha przez Stozek zaden syf nie idzie

Pewnie że nie, w końcu on filtruje 10x gorzej niż seria, ale co tam.

szp4q napisał:

Przez stozek idzie wiecej powietrzea

Co z tego skoro ty manetką sam dozujesz wielkość mieszanki ? Dasz więcej gazu = więcej ciągnie powietrza. Jakby oryginalny filtr był zdławiony to by nie mógł się wkręcać na maksymalne obroty - proste. (Oczywiście na org. filtrze się wkręca na maksa.)


Koniec OT, chcesz pogadać o stożkach to załóż nowy temat. Każdy następny post nie związany z tematem zostanie odpowiednio nagrodzony.

kreVVeta napisał:

BluRey, jeśli za pomocą manetki dozujesz ilość mieszanki i dajesz mu na maxa gazu to nie znaczy, że wpadnie ci tak szybko powietrze jak przy stożkowym. Tu nie chodzi o maksymalną ilość bo gąbka ci w żaden sposób jej nie ograniczy ale szybkość wchodzenia powietrza przez filtr do gaźnika. Dlatego na oryginalnym może i się wkręca na maksymalne obroty, ale na pewno robi to wolniej. Dlatego na stożku możesz w ogóle dojść do większych prędkości, bo silnik na biegu potrzebuje więcej powietrza i paliwa, a szybkość dopływu powietrza ma w pewien sposób ograniczoną przez standartowy filtr.

Zatem zapraszam do otwartej dyskusji i rozwijania porad o filtrze.

Tematy

- Czy zmiana filtra, poprawi osiągi.
- Regulacja gaźnika po zmianie filtra.
- Jaki filtr stożkowy nadaje się do Zetki.
- Czy Zetka będzie nam więcej palić.
- Wężyki gumowe które prowadzą do... no właśnie co to jest (fot.1 "A")

Проживание Британские Виргинские острова pozew o rozwód tarnów