Jako że ostatnio słabo się udzielam na forum , postanowiłem stworzyć mały artykuł dotyczący krótkich i długich biegów . Często spotykamy na forum stwierdzenia mówiące że krótkie biegi dają nam dobre przyśpieszenie . Są to jedne z najgłupszych słów jakie słyszałem . To że szybko zmieniamy biegi bo nam się obroty kończą nie oznacza że dobrze przyśpieszamy . Ponieważ nie dość że na po szczególnych biegach prędkość bardzo mało wzrasta to jeszcze tracimy dużo czasu na zmianę biegów . Jeśli już koniecznie chcemy mieć dobre przyśpieszenie , a nie chcemy mieć długich biegów to najlepszą opcją są przełożenia pośrednie typu - 12/38 , 14/41 , 13/41 . Zrobiłem krótki film pokazujący przyśpieszenie i prędkość Zetki na przełożeniach krótkich (13/52) i przełożeniach długich (14/38) . Niestety nie posiadałem nagrania z przyśpieszenia Zetki 72cc na 13/52 , więc umieściłem przyśpieszenie Zetki 50cc w najlepszych z możliwych warunkach i Zetki 72cc w ciężkich warunkach i jadąc nie odkręcając manetki więcej niż 1/2 , więc myślę że to się trochę wyrównało .
http://www.youtube.com/watch?v=EMZcbFkrNUk
Mam nadzieje że komuś się to przyda ;) Pozdrawiam , HIMLU .
|