Kazek - 2014-06-05 22:24:57

Siema chciałbym by ten artykuł o ile można tak go nazwać rozwiał wszelkie wasze właściwości odnośnie stania przed zakupem moto z tym silnikiem.

Moto z tym silnikiem posiadam niecały miesiąc i przez ten czas przejechałem nim ok. 500km, po tym dystansie chciałbym wam przedstawić moje doświadczenia z tym silnikiem.

Po kupnie od razu wymieniłem wszelkie płyny, wyczyściłem gaźnik, świeca była nowa, filtr powietrza wyczyszczony i zmienione listki membrany na nowe.

Silnik w moim moto ma ok. 11K przebiegu i jest po kapitalnym remoncie i teraz może coś o nim ?

Skrzynia biegów do najlepszych nie należy, ponieważ :

-Biegi wchodzą z oporem i ich redukcja również,
-Bieg podczas jazdy potrafi wyskoczyć
-Ciężko znaleźć luz
-Dosyć często pojawiający się on między 5, a 6 biegiem
-Przełożenia strasznie krótkie

Sprzęgło
-Sprzęgło dosyć słabe potrafi uśliznąć się podczas gwałtownego przyspieszania, docisk tylko na 4 sprężynach, do tego 4 tarcze

Ogólnie o silniku
U mnie silnik bardzo ciężko zagrzać, ponieważ nie mam termostatu więc problemu z przegrzewaniem się nie mogę wam opisać, ale za to opisze ogólne działanie silnika.

Silnik z niskich obrotów tzn. przed rezonansem potrafi zgasnąć podczas ruszania i bardzo słabo się zbiera, powyżej 10K obrotów silnik również traci swoją moc.

Rezonans wypada między 6500-9500 obrotów

Spalanie nie mniejsze niż 3.5L na gaźniku Dellorto PHBN 16 największe jakie zaobserwowałem to 4.5L na 100km podczas jazdy mieszanej.

Podsumowanie

Na koniec coś ode mnie.Silnik do najlepszych nie należy i drugi raz na pewno bym nie kupił moto z takim silnikiem, 5 i 6 bieg ze względu na krótkie przełożenie jest zbędny.

Nie polecam silnika Minarelli AM6, którym  wszyscy się tak jarają.

Hotels Papua New Guinea www.hotels-world.pl implanty Szczecin walentynki Ciechocinek