artur_n - 2014-07-15 11:58:08

Witam,

jako nie znalazłem takiego poradnika a czasem występuje pytanie o sprawdzenie poprawności ustawienia rozrządu postaram się jasno wytłumaczyć jak to zrobić.

Potrzebne narzędzia:

Klucz nasadowy 8, 10, 15mm
Grzechotka i przedłużka do kluczy nasadowych.
Klucz płasko/oczkowy 8, 10mm
Śrubokręt szeroki płaski

Zaczynamy od odkręcenia korka/wizjera od koła magnetycznego płaskim śrubokrętem:

http://www.iv.pl/images/04509950891761823740_thumb.jpg

Następnie odkręcamy dekielek z napisem ROMET pod korkiem który przed chwilą odkręciliśmy, 4 śruby na klucz 8mm.

http://www.iv.pl/images/63594758180664524260_thumb.jpg

Kolejnym krokiem jest odkręcenie jednej śruby w głowicy na klucz 10mm trzymając przy tym kółko po drugiej stronie:

http://www.iv.pl/images/02635847925911086551_thumb.jpg    http://www.iv.pl/images/78953737077704376121_thumb.jpg

Ukaże nam się taki widok:

http://www.iv.pl/images/39892225562762040223_thumb.jpg

Teraz za pomocą przedłużki z kluczem 15mm kręcimy wałem śrubą pod zdjętą osłoną z napisem ROMET do momentu aż znajdziemy na kole magnetycznym literę T wtedy ustawiamy koło na kreskę która powinna być po lewej stronie litery T:

http://www.iv.pl/images/32976385145903056684_thumb.jpg

Jeśli na głowicy zobaczymy taki widok:

http://www.iv.pl/images/87902586788562260883_thumb.jpg

Czyli kropka zgadza nam się ze znakiem na godzinie 12 to rozrząd jest ustawiony poprawnie.
Jeśli nie zgadza się to musimy wykonać kolka dodatkowych czynności:

Odkręcamy rozrusznik dla lepszego dostępu do napinacza, 2 śruby na klucz 8mm:

http://www.iv.pl/images/75065184928597570348_thumb.jpg

Lekko stukamy w niego z lewej strony i powinien wyskoczyć, teraz odkręcamy napinacz na klucz 10mm uważamy na sprężynkę oraz 2 śruby na klucz 8mm.

http://www.iv.pl/images/99234512145601111621_thumb.jpg

Teraz jak mamy poluzowany łańcuszek rozrządu to odkręcamy 3 śruby na kole zębatym rozrządu:

http://www.iv.pl/images/60680653588708281799_thumb.jpg

Uważamy aby koło nam nie spadło gdyż możemy mieć problem z wyjęciem go bez zdjęcia głowicy.
Sprawdzamy czy znaki na kole magnetycznym są ustawione na kreskę obok T i przystępujemy do korekcji łańcuszka względem koła magnetycznego aż do uzyskania takiego wyglądu:

http://www.iv.pl/images/87902586788562260883_thumb.jpg

Przykręcamy koło zębate rozrządu. Proponuje zrobić pełny obrót wałem dla skontrolowania czy nie mamy pomyłki o jeden ząbek. Jeśli wszystko jest OK to składamy wszystko w kolejności odwrotnej.

Przy zakładaniu rozrusznika jeśli nie chce wskoczyć to ruszcie wałem i powinien wskoczyć.

Powodzenia!


Pozdrawiam
Artur.

przegrywanie kaset vhs warszawa przegrywanie kaset vhs. Serwis laptopów piastów masaże w Ciechocinku soda kaustyczna wrocław