Witam,
jako nie znalazłem takiego poradnika a czasem występuje pytanie o sprawdzenie poprawności ustawienia rozrządu postaram się jasno wytłumaczyć jak to zrobić.
Potrzebne narzędzia:
Klucz nasadowy 8, 10, 15mm Grzechotka i przedłużka do kluczy nasadowych. Klucz płasko/oczkowy 8, 10mm Śrubokręt szeroki płaski
Zaczynamy od odkręcenia korka/wizjera od koła magnetycznego płaskim śrubokrętem:
Następnie odkręcamy dekielek z napisem ROMET pod korkiem który przed chwilą odkręciliśmy, 4 śruby na klucz 8mm.
Kolejnym krokiem jest odkręcenie jednej śruby w głowicy na klucz 10mm trzymając przy tym kółko po drugiej stronie:
Ukaże nam się taki widok:
Teraz za pomocą przedłużki z kluczem 15mm kręcimy wałem śrubą pod zdjętą osłoną z napisem ROMET do momentu aż znajdziemy na kole magnetycznym literę T wtedy ustawiamy koło na kreskę która powinna być po lewej stronie litery T:
Jeśli na głowicy zobaczymy taki widok:
Czyli kropka zgadza nam się ze znakiem na godzinie 12 to rozrząd jest ustawiony poprawnie. Jeśli nie zgadza się to musimy wykonać kolka dodatkowych czynności:
Odkręcamy rozrusznik dla lepszego dostępu do napinacza, 2 śruby na klucz 8mm:
Lekko stukamy w niego z lewej strony i powinien wyskoczyć, teraz odkręcamy napinacz na klucz 10mm uważamy na sprężynkę oraz 2 śruby na klucz 8mm.
Teraz jak mamy poluzowany łańcuszek rozrządu to odkręcamy 3 śruby na kole zębatym rozrządu:
Uważamy aby koło nam nie spadło gdyż możemy mieć problem z wyjęciem go bez zdjęcia głowicy. Sprawdzamy czy znaki na kole magnetycznym są ustawione na kreskę obok T i przystępujemy do korekcji łańcuszka względem koła magnetycznego aż do uzyskania takiego wyglądu:
Przykręcamy koło zębate rozrządu. Proponuje zrobić pełny obrót wałem dla skontrolowania czy nie mamy pomyłki o jeden ząbek. Jeśli wszystko jest OK to składamy wszystko w kolejności odwrotnej.
Przy zakładaniu rozrusznika jeśli nie chce wskoczyć to ruszcie wałem i powinien wskoczyć.
Powodzenia!
Pozdrawiam Artur.
|