Witam jeżeli temat już był lub jest zbędny to proszę o usunięcie.. Pisze ponieważ nie widziałem na forum.
Silnik jest dotarty po przejechaniu 1000km. Okres pierwszych 1000km jest bardzo ważnym momętem ponieważ od tego zależy późniejszy stan techniczny i bezawaryjna praca silnika. -W okresie docierania należy unikać pełnego otwierania przepustnicy gaźnika! -Zakres obrotów na jakich powinien pracować silnik na dotarciu (Zetka) nie powinien być wyższy jak 6500 Obr/min
1.Docieranie w przedziale 0km-150km Podczas jazdy motocyklem należy używać manetki gazu w obrocie nie większym niż 1/4 jej ruchu. Silnik należy wyłączyć na minimum 10 min po przejechaniu każdej godziny w celu jego schłodzenia. Prędkość powinna być zmienna a przełożenie skrzyni biegów odpowiednio dostosowane.
2.Docieranie w przedziale 150km-500km Tym razem podczas jazdy należy używać manetki w zakresie nie większym niż 1/2 jej zakresu pełnego ruchu. Prędkość jazdy powinna być zmienna
3.Docieranie w przedziale 500km-1000km Manetki gazu należy używać w zakresie nie większym niż 3/4 jej pełnego zakresu ruchu. Szybkość powinna być zmienna. Zabronione jest całkowite otwarcie przepustnicy.
W zakresie docierania po przebiegu 500km tak jak i po 1000km olej w silniku powinien zostać wymieniony.
Mam na dzieję że komuś się to przyda Pozdrawiam Hubert
|