szeryf - 2011-05-30 10:30:57

W poniższym poście postaram się przybliżyć co należy zrobić aby Zetka lub inny motor ładnie pracował na zimnym silniku.

Bardzo często miałem taką sytuacje że silnik gasł mi na wolnych obrotach (jak był zimny) a na ssaniu się dusił więc ustawiłem mu wolne obroty nieco wyższe przez co jak był zimny miał 1,7 ty z a jak się rozgrzał po dłuższej jeździe potrafił mieć 2,5 obrotów co trochę mnie wkurzało bo te obroty były zbyt wysokie.

Jeżeli ktoś ma podobny problem lub chce aby motor miał lepszą kulturę pracy polecam zakupić następujące rzeczy:

Cewka zapłonowa o zwiększonym woltarzu.

http://www.motorserwis.com.pl/images/cewka_zaplonowa_4t_tuning_AW0081.jpg

Fajka NGK LB-05F

http://allegro.telemot.pl/Foto/9709/img_2327.jpg

Świeca zapłonowa NGK CR7HIX

http://www.motormadrid.com/catalog/images/cr7hix.jpg

Gdy to wszystko zamontujemy i dodatkowo wyregulujemy gaźnik uzyskamy super efekt.
Moje uruchamianie silnika po tej operacji wygląda tak:

Ssanie wyłanczam zaraz po uruchomieniu silnika a obrotomierz wskazuje 1,4-1,5 tyś a po rozgrzaniu nie wiecej jak 1,7 tys. silnik pracuje znacznie równiej.

Naprawdę polecam.

Dane odnośnie obrotów silnika pochodza od obrotomierza elektronicznego marki KOSO

DvojkomorovĂŠ betónovĂŠ Ĺžumpy od kurs montera klimatyzacji cena