O to dzięki, bo planowałem ją wsadzić. Dzięki Sq3mva
P.S Jaką polecasz(cie), bo planuję jakąś inną wsadzić, ponieważ Moja zaczyna szwankować. Dzięki za odpowiedź
Offline
Na taki efekt raczej nie ma co liczyć. Ma atest, co jest dobre. To się "w praniu" okaże
Zdaj relacje jak dojdzie
Offline
na pewno nie masz co liczyć na ten efekt co jest pokazany na zdjęciach. Po mojemu jak już kupować żarówkę to porządną markową a nie takie za przysłowiową dychę ale takie jest moje zadnie
Offline
Zdjęcia z aut lub aut, w których stosuje się żarówki 60/55W, a nie takie jak oferuje się na aukcji (18 lub 35W). Poza tym jak zwykłą (zabarwioną) żarówkę można nazywać "xenonem".
Offline
Stosowanie prawdziwych lamp wyładowczych, ksenonowych wymaga automatycznego systemu poziomowania reflektorów,
wycieraczek ze spryskiwaczem do szkła reflektora (to przepisy, żeby nie oślepiać innych i siebie we mgle, co przy żarówce ksenonowej o bardzo dużym strumieniu świetlnym jest bardzo niebezpieczne)
no i specjalnego zasilacza:
10000 - 23 000 V, żeby uzyskać wyładowanie elektryczne w ksenonie
napięcie pracy - 85 V
moc lampy 35W - taka jak w ZETKACH :-)
Lampa ksenonowa jest odmianą lampy metalohalogenkowej, w której, jako gaz zapłonowy, został użyty ksenon w celu szybkiego osiągnięcia satysfakcjonującego poziomu strumienia świetlnego. Gdyby zamiast ksenonu użyty był argon, jak to ma miejsce w stacjonarnych lampach metalohalogenkowych, uruchamianie lampy trwałoby kilka minut, a tak mamy ok. 1,5 sekundy. (ksenon ma mniejszą przewodność cieplną niż argon więc lampa szybciej się rozgrzewa).
Czas zapłonu lamp ksenonowych jest na tyle długi, że w samochodach stosuje się ksenony jako światła mijania, a jako drogowe - zwykłe halogeny, lub stosuje sie tzw. biksenony świecące się stale, ze specjalnym układem optycznym (reflektorem), który ma przesłony zmieniające strumień świetlny w zależności od rodzaju włączonych świateł (drogowe/mijania)
A swoją drogą błękitne zabarwienie bańki świateł mijania i drogowych chyba raczej nie jest zgodne z przepisami ruchu drogowego i rozporządzeniami jakiegoś-tam ministra.
Ostatnio edytowany przez sq3mva (2012-03-12 09:28:47)
Offline
Z przodu w lampie mamy żarówkię HS1 12V 35/35W. H4 jest na 55/60W. Maja one taki sam trzonek, ale inną moc.
Offline
w kierunkowskazach mam żarówki 10 watowe a nie 21
Offline
Panowie nie radzę zakładać do waszych motorowerów żarówek o większej mocy niż zaleca to producent bo wam akumulator nie wytrzyma w normalnej jezdzie miejskie dlatego gdyż macie zamontowane iskrowniki 4 cewkowe ja mam w swoim Ogarze 900 R Racing iskrownik 8 cewkowy i zamontowane dwie żarówki BA 20D o mocy 35W firmy Bosma żarówki dają piękne i co najważniejsze białe światło.Jeżdżę do pracy w jedną stronę na dystansie ok.7 km i nawet w zimie przy mrozach dochodzących do -30*C nie miałem rozładowanego akumulatora.Proponuję zamontować wam jakąś markową żarówkę np NARVA,OSRAM,PHILIPS które dają lepsze światło i polepszają widoczność w znacznym stopniu.
Offline
ja tam proponuje wszystkie możliwe żarówki na ledy powymieniać po pierwsze mniej prądu żre, a po drugie nie przepalają się, mają dłuższą żywotność i są odporne na wibracje a przód zostawić taki jaki jest oryginalny
Offline