Ogłoszenie


#1 2011-11-06 10:53:42

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

[Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

Witam.
W tym poradniku chciałbym zaprezentować modyfikacje układu zapłonowego tzn świecy itp.
Wiem, że "Szeryf" zrobił taki poradnik, lecz ja podam troszeczkę inne podzespoły.
Zatem, nie przedłużając:
1.Świeca, czyli jeden z najważniejszych elemętów. Ja zamontowałem NGK C7HSA, ewentualnie można zamontować NGK CR7HSA(jest droższa)
http://allegro.pl/swieca-ngk-c7hsa-quad … 80644.html
Myślę że nie ma sensu montować lepszej, ważne by gwint był"chudy" i krótki. Ja za świece dałem 8 zł .
2.Fajka, czyli "to" co się zakłada na świece .
Polecam NGK LB05F, pasuję do Zeci. Tylko z jej włożeniem trzeba się trochę pomęczyć, bo przewód wchodzący do świecy wchodzi z lekkim oporem, lecz "dla chcącego nic trudnego" . Za swoją zapłaciłem wczoraj 13 zł.
http://allegro.pl/fajka-zaplonowa-ngk-l … 28175.html
3. Cewka zapłonowa. Tutaj polecał bym wymianę na jakąś firmową i nie kupywać badziewia, lecz jak kto uważa.
To z allegro:
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-chins … 40989.html
Lepiej poszukać coś lepszego, ale jak kto woli.
4. No i ostatnia czynność mianowicie wykręcenie akumulatora, uzupełnienie poziomu płynu posprawdzać wszystkie przewody.
*5. Ewentualnie zaleca się by wyregulować gaźnik, czyli ustawienie optymalnych obrotów silnika by jak najlepiej pracował na starcie, można także pobawić się z mieszanką, ale o tym znajdziecie wspaniałe poradniki.

Mam nadzieje że pomogłem, proszę o komentarze.
Za powtórzenia przepraszam.

Maka17

Ostatnio edytowany przez Maka_17 (2011-11-06 13:25:58)


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 

#2 2011-11-06 12:10:13

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

Ze względu na walkę z zakłóceniami radiowymi zalecam świecę z rezystorem CR7HSA. Ja zamontowałem na motorku CB radio i w takim przypadku konieczne jest założenie ekranu na przewód wysokiego napięcia, ba zakłócenia są niemiłosierne. Ekran eliminuje je praktycznie do zera.  I jak już inwestujemy w układ zapłonowy, to warto założyć świecę irydową CR7HIX (w motorku jest tylko jedna świeca więc koszty nie są wielkie). Fajka NGK jest OK. Na pewno prezentuje się ładniej niż oryginalna. Warto również poświęcić trochę czasu na regulację gaźnika.

Offline

 

#3 2011-11-06 13:12:57

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

Ale wiesz, ja pisałem że to jest w minimalnych kosztach, pewnie można zamontować irydową, ale dla mnie to jest niepotrzebne. troche za droga. Z resztą o tym pisał Szeryf.

O regulacji też jest napisane

Ostatnio edytowany przez Maka_17 (2011-11-06 13:14:24)


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 

#4 2011-11-06 15:41:26

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: [Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

Ja bym chciał zauważyć jedną rzecz : fajki się nie wciska na kabel tylko wkręca, pewnie dlatego tak ciężko wchodziła, no chyba że źle napisałeś .


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#5 2011-11-06 15:44:06

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

Nie nie kolego, właśnie wejście uniemożliwia wkręcenie tzn. gumowa uszczelka przywiera do kabla i się guma skręca, wiem bo montowałem .


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 

#6 2011-11-06 17:12:50

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

Minimalne koszty to zero zmian. Na chińskiej świecy, cewce i fajce oraz fabrycznej regulacji ZETKA również jeździ.

Offline

 

#7 2011-11-06 17:39:38

 radziu0700

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Gliwice
Zarejestrowany: 2011-08-30
Posty: 969
Punktów :   
Pojazd: Zecia 72

Re: [Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

a ta cewka to gdzie się znajduje? można zdjęcie prosić?


"Motocykle to nie Wszystko, ale bez nich Wszystko jest niczym"

http://img822.imageshack.us/img822/6432/podpisxa.png

Offline

 

#8 2011-11-06 17:40:51

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

Maybe dla cb. Ja widzę poprawę i to znaczną. I wziołem przed chwilą świecę CR7HSA od kumpla no i prawdę mówiąc na C7HSA palił lepiej, a przy próbie regulowaliśmy i nic nie pomogło. Dla mnie C7HSA jest lepsza

Radziuuu:
Za cewką dojdziesz po kablu, jeszcze się za to nie brałem:D
Jutro zrobie, bo tera ciemno

Ostatnio edytowany przez Maka_17 (2011-11-06 17:43:38)


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 

#9 2011-11-06 18:26:53

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

Żeby dostać się do cewki W.N. trzeba zdjąć zbiornik paliwa.

Offline

 

#10 2011-11-06 21:57:34

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

Tego nie wiedziałem, dzięki


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 

#11 2011-11-07 12:43:02

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: [Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

Maka_17 napisał:

Nie nie kolego, właśnie wejście uniemożliwia wkręcenie tzn. gumowa uszczelka przywiera do kabla i się guma skręca, wiem bo montowałem .

Ja też taką montowałem i to trzeba robić tak że zakładasz uszczelkę na kabel, potem wkręcasz fajkę i "zaciągasz" uszczelkę na fajkę. Ale nic - ważne że Ci trzyma .


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#12 2011-11-07 15:04:11

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

Dzięki


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 

#13 2012-01-08 02:24:04

 kreVVeta

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

15531509
Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2011-04-10
Posty: 403
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 125/50
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

Czy jest sens wymieniać samą świecę lub świecę i fajkę?

Offline

 

#14 2012-01-08 06:49:20

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

kreVVeta napisał:

Czy jest sens wymieniać samą świecę lub świecę i fajkę?

Powiem tak, wymiana świecy w Zetce jest obowiązkowa, a fajki - tylko dla lepszego wyglądu.
I ja bym się nie bawił w wymianę na CR7HSA od razu wkręć CR7HIX. http://youtu.be/tS4MV2pELyU

Ostatnio edytowany przez sq3mva (2012-01-08 06:54:10)

Offline

 

#15 2012-01-08 10:12:01

 kieterman

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-07-12
Posty: 2023
Pojazd: Romet Zetka 125
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Modyfikacja układu zapłonowego na NGK.

Racja , faka nie jest konieczna do wymiany aczkolwiek świece raczej powinno sę wymienić na NGK .No chyba , że fajka zostanie uszkodzona wtedy wymień sobie na NGK .


http://img407.imageshack.us/img407/844/kieterman.png

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Ustka studio kopiowania kaset mokotów kurs instalatora klimatyzacji