Witam
Dołączam do grona zmiany cylindra, ale jak czytam ten temat to aż mi ciarki przechodzą jak się zabrać do tego.
Remont poloneza to przy tym pikuś ???
Jak będę działał podzielę się swoimi uwagami .
Pozdrawiam Wszystkich.
Offline
Remont jest łatwy jak ma się jakieś pojęcie o działaniu silnika 4T, no i coś w głowie (żeby nie zapominać o jakichś prostych rzeczach tak jak nasmarowanie cylindra po wymianie aby nie odpalać go na sucho) istnieje też dużo poradników (szczególnie remontu silnika poziomego ale już wcześniej było pisane że to jest identyczna robota tylko w pionie) .
A w razie jakichś problemów możesz pisać w tym lub podobnym temacie na pewno ktoś pomoże.
Ostatnio edytowany przez Klusek (2012-03-11 19:26:55)
Offline
loko napisał:
oznaczeniami albo napisem "up" do góry,
Laik przecież to napisałem, nie czytasz uważne, albo napis "up", albo jakiekolwiek oznaczenia "do góry", a "D" oznacza rodzaj pierścienia a nie "dół", w Chinach nie mówią po polsku
StyleR1 napisał:
Postanowiłem nagrać pracę silnika, według mnie zawory mocno klepia, mimo iż silnik nie był rozgrzany
StyleR1 - zgadza się, klepią!
Ostatnio edytowany przez loko (2012-03-12 00:33:11)
Offline
Chłopaki już złożyłem silnik na tyle dobrze na ile umiałem.
Ale zastanowiły mnie 2 rzeczy:
1 W nowym zestawie nie ma tych śrub wystających do montażu wydechu. Wykręci się ich chyba nie da, próbowałem i nawet nie drgnęła, a poza tym bardzo łatwo uszkodzić gwint. Wiec kupiłem 2 zwykłe śruby w sklepie i zamierzam je poprostu przyciąć kątówką i wkręcić. Myślicie ze to dobry pomysł?
2 Czy wał rozrządu jakoś sam się oliwi w trakcie pracy, bo nie posmarowałem go olejem przed montażem dekla. Jeśli wypadało by go naoliwić to moge to jeszcze zrobić przed pierwszym uruchomieniem. Poprostu wleje nieco tam oleju przed okienko na zawory.
Dajcie znać, odpalać jeszcze nie będę bo idę właśnie zamontować silnik w ramie.
Offline
1. szpilki wydechu kosztują kilka złotych na Allegro, ale stare też da się wykręcić (kombinierkami za tę część bez gwintu - tak ja zrobiłem), nie baw się w śruby bo Ci wydech odpadnie
2. możesz wlać oleju pod dekiel głowicy - to nie zaszkodzi, ale nie ma takiej potrzeby, sam się oliwi
Offline
Laik napisał:
Chłopaki już złożyłem silnik na tyle dobrze na ile umiałem.
Ale zastanowiły mnie 2 rzeczy:
1 W nowym zestawie nie ma tych śrub wystających do montażu wydechu. Wykręci się ich chyba nie da, próbowałem i nawet nie drgnęła, a poza tym bardzo łatwo uszkodzić gwint. Wiec kupiłem 2 zwykłe śruby w sklepie i zamierzam je poprostu przyciąć kątówką i wkręcić. Myślicie ze to dobry pomysł?
2 Czy wał rozrządu jakoś sam się oliwi w trakcie pracy, bo nie posmarowałem go olejem przed montażem dekla. Jeśli wypadało by go naoliwić to moge to jeszcze zrobić przed pierwszym uruchomieniem.
1. Ja kupiłem nowe śruby o długości 25mm i twardości TL 8.8 na klucz imbusowy plus podkładki oczywiście i nową uszczelkę metalową pomiędzy wydechem a głowicą.
2. Ja wziąłem strzykawkę oleju i zaaplikowałem we wszystkie pracujące a trudno dostępne części
Offline
No panowie, cieszę się że się wreszcie doczekaliście cylindrów, których "era miała w końcu nadejść". Nie było mnie na forum od stycznia, bo nic nie robiłem przy motorze to i tutaj także nie siedziałem. Jak to loko pisał, miałem lekki wypadek ze zdejmowaniem rozrusznika bo przypadkowo go rozpołowiłem (chociaż nie rozpadł się na setki części, lecz na 2 sprężynki i jakieś gumki), po czym stwierdziłem, że to jednak robota nie dla mnie i wolę to oddać komuś kto ma większe pojęcie ode mnie na ten temat. (ustawianie rozrządu także mnie przerosło ). I tak od tego czasu motor stoi i czeka na mechanika, z którym próbuję się umówić od 1,5 miesiąca, jednak wcześniej nie pracował, ze względu na zimno (nieogrzewany garaż), a teraz ma pełno motorów i musi trochę porobić żeby było miejsce dla mojego. Myślę że na dniach oddam go w jego ręce i za 2-3 tyg. (mam nadzieję) będę miał wszystko gotowe.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy 72, życzę powodzenia w składaniu i aby długo służył nowy cylinder!
Offline
Wreszcie nareszcie! Dziś w końcu mogłem poskładać mój motorek i wykonać jazdę próbną.
Miałem nie lada stresa przed pierwszym uruchomieniem - no bo, czy na pewno wszystko dobrze ustawiłem, poskręcałem itd.?
Na szczęście odpalił w zasadzie od razu. I pierwsze co się dało zauważyć, to dźwięk. Jest bardziej basowy i już bardziej przypomina motocykl niż kosiarkę.
Chwilę poczekałem aż się w miarę nagrzeje i ruszyłem w drogę. Przejechałem 20km maksymalnie przekręcając manetkę na ok. 1/3 i powiem wam, że z tego zrobiła się zupełnie inna maszyna. Ciągnie już od dołu i w zasadzie na każdym biegu bez problemu się rozpędza. Na razie obroty w trakcie jazdy nie wchodziły mi wyżej niż na ok 6,5-7 k rpm (tylko przy redukowaniu biegów więcej) także za wiele o elastyczności powiedzieć nie mogę, ale jeszcze trochę go podocieram i zobaczymy jak zareaguje na "ogień" ;]
PS.
Mi tez zawory dosyć głośno klepią. Tzn bez przesady, ale na starej głowicy w ogóle ich nie słyszałem.
Ostatnio edytowany przez Hunt (2012-03-14 16:04:38)
Offline
Wrzuci ktoś filmik z jazdy ??
Offline
Laik napisał:
Chłopaki już złożyłem silnik na tyle dobrze na ile umiałem.
Ale zastanowiły mnie 2 rzeczy:
1 W nowym zestawie nie ma tych śrub wystających do montażu wydechu. Wykręci się ich chyba nie da, próbowałem i nawet nie drgnęła, a poza tym bardzo łatwo uszkodzić gwint. Wiec kupiłem 2 zwykłe śruby w sklepie i zamierzam je poprostu przyciąć kątówką i wkręcić. Myślicie ze to dobry pomysł?
2 Czy wał rozrządu jakoś sam się oliwi w trakcie pracy, bo nie posmarowałem go olejem przed montażem dekla. Jeśli wypadało by go naoliwić to moge to jeszcze zrobić przed pierwszym uruchomieniem. Poprostu wleje nieco tam oleju przed okienko na zawory.
Dajcie znać, odpalać jeszcze nie będę bo idę właśnie zamontować silnik w ramie.
1.Te śruby da się przełożyć. Jak ty próbowałeś to zrobić?
2.Tak wał się sam nasmaruje, ale lepiej na pewno lepiej by było wcześniej go nasmarować. (nic się nie powinno stać bez nasmarowania przy montażu)
Offline
Wertys napisał:
A może wiecie czy będą cylindry czarnego koloru?
pomaluj sprayem, koleś na you tube malował czarny na srebrny
Hunt - masz takie same odczucia jak inni, którzy mają 72-ke
Offline
Klusek napisał:
Laik napisał:
Chłopaki już złożyłem silnik na tyle dobrze na ile umiałem.
Ale zastanowiły mnie 2 rzeczy:
1 W nowym zestawie nie ma tych śrub wystających do montażu wydechu. Wykręci się ich chyba nie da, próbowałem i nawet nie drgnęła, a poza tym bardzo łatwo uszkodzić gwint. Wiec kupiłem 2 zwykłe śruby w sklepie i zamierzam je poprostu przyciąć kątówką i wkręcić. Myślicie ze to dobry pomysł?
2 Czy wał rozrządu jakoś sam się oliwi w trakcie pracy, bo nie posmarowałem go olejem przed montażem dekla. Jeśli wypadało by go naoliwić to moge to jeszcze zrobić przed pierwszym uruchomieniem. Poprostu wleje nieco tam oleju przed okienko na zawory.
Dajcie znać, odpalać jeszcze nie będę bo idę właśnie zamontować silnik w ramie.1.Te śruby da się przełożyć. Jak ty próbowałeś to zrobić?
2.Tak wał się sam nasmaruje, ale lepiej na pewno lepiej by było wcześniej go nasmarować. (nic się nie powinno stać bez nasmarowania przy montażu)
1.Te śruby to szpilki wydechu, aby je wykręcić musisz mieć 2 klucze płaskie o tym samym rozmiarze i 2 nakrętki. Jednym trzymasz żeby nakrętka nie wkręcała się dalej, a drugim wykręcasz całą szpilkę. Podobnie przy wkręcaniu tylko w drugą stronę.
Jeśli się nie chcesz bawić w wykręcanie kup takie: http://allegro.pl/szpilka-kolanka-wydec … 04001.html
Nie ma sensu bawić się w przycinanie zwykłych śrub.
Offline
Witam . Mam pytanie ten zestawik będzie pasował. ? http://www.superskuter.com.pl/cylinder- … -1305.html
Offline