Ogłoszenie


#106 2012-03-10 01:56:10

 Hunt

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-04-23
Posty: 223
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 50
Wiek: 25

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

A nie rozciągnie się zbytnio przez to łańcuch? Albo nie pęknie? Wiem, że w samochodzie coś takiego mi odradzali

No i niestety stała się bardzo zła rzecz
http://img267.imageshack.us/img267/2900/20120309162210.jpg
Nie dość, że śruba sie urwała, to w dodatku kręci się w kółko.
Teraz musze odkręcić cały lewy dekielek i nagwintować otwór..ehh.


popraw zdjecie//srubekl

Ostatnio edytowany przez Hunt (2012-03-10 11:57:05)


Benzer Aston 80,rok produkcji 2010
http://polskajazda.pl/Motocykle/Benzer/Aston-50/121158
Data zakupu 16.02.2011
przebieg: 6712 km

Offline

 

#107 2012-03-10 07:24:47

 loko

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Metropolia Silesia
Zarejestrowany: 2011-10-20
Posty: 398
Pojazd: Zetka+ "Black Heart" custom
Wiek: za dużo

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

no to dałeś popalić... nie wiedziałem, że mamy na forum Pudziana ;P, niestety trochę pracy Cie czeka

Co do łańcucha rozrządu, to się nie martw, ale jak boisz się blokować sam łańcuch, to zablokuj cały wał (widzę, że mały dekielek już zdjałeś)


Inne motorowery są jak zwykły banan, ZETKA to CHIQUITA

ZETKA the best, f..k the rest!

Offline

 

#108 2012-03-10 07:31:36

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

loko napisał:

Tak półżartem, to z tego rozrusznika można by zrobić test:
jeśli ktoś popatrzy na niego i nie będzie wiedział jak go zdemontować, nie powinien się w ogóle brać za wymianę cylindra, bo na pewno sobie nie poradzi

Loko tak półżartem to ja bym zrobił test czy tobie po tej "wymianie" silnik chodzi bo z tego co pamiętam pisałeś do ludzi w panice jak się go składa. Ponieważ nie mogłeś go uruchomić może jakiś filmik zaprezentujesz nam tu?

To ma być z założenia poradnik - osoby które nie wiedzą co to jest moduł (a po ilości poradników i pytań widzę że, całkiem sporo) i gdzie się znajduje, chętnie dowiedzą się gdzie jest napinacz, rozrusznik i jak się to demontuje. Poradnik to nie test...

Offline

 

#109 2012-03-10 07:57:17

 loko

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Metropolia Silesia
Zarejestrowany: 2011-10-20
Posty: 398
Pojazd: Zetka+ "Black Heart" custom
Wiek: za dużo

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Mój silnik ma się dobrze, przejechał 200km, a nie pisałem do ludzi tylko do Ciebie (bo mylnie sądziłem, że jesteś doświadczony), bo miałem wątpliwości co do rozrządu, a problemem okazał się brak paliwa.

P.S.2 odpowiedź w kwestii filmiku: nie zamierzam wrzucać ani zdjęć, ani filmów, bo nie mam ciśnienia na chwalenie się Zetka, za to znam kilku smutnych Panów w białych czapeczkach, którzy czytają to forum i z uwagą przyglądają się motorowerom na ulicy

Rozrusznik to ten "walec" za cylindrem, demontuje się go poprzez odkręcenie dwóch śrub z prawej strony, na klucz nasadowy, na samym dole przy karterze, potem wysuwamy rozrusznik w całości z wieloklinu (oczywiście najpierw trzeba odkręcić kabel napięcia od rozrusznika). NIE NALEŻY odkręcać śrub krzyżakowych z tyłu rozrusznika, bo w ten sposób rozpadnie się on na milion części i sprężynek i będzie kaplica (przypadek kreVVety). Po wyjęciu rozrusznika mamy swobodny dostęp do śrub napinacza łańcucha rozrządu, który znajduje się w cylindrze, zaraz obok wieloklinu rozrusznika. Na zdjęciu Hunta widać bardzo wyraźnie jak wygląda silnik po zdemontowaniu rozrusznika i ten dostęp do napinacza. To chyba wyczerpuje temat

Ostatnio edytowany przez loko (2012-03-10 09:02:28)


Inne motorowery są jak zwykły banan, ZETKA to CHIQUITA

ZETKA the best, f..k the rest!

Offline

 

#110 2012-03-10 12:13:29

 Hunt

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-04-23
Posty: 223
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 50
Wiek: 25

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

loko napisał:

no to dałeś popalić... nie wiedziałem, że mamy na forum Pudziana ;P, niestety trochę pracy Cie czeka

No niestety, troche za dużo na siłke chodziłem
Musze zainwestować wreszcie w klucz dynamometryczny
http://img3.imageshack.us/img3/9910/20120309205157.jpg
na szczęście gwint sie nie zjechał. odkręciłem prawy dekiel obróciłem i resztki śruby same wypadły.
http://img37.imageshack.us/img37/6907/20120310120044.jpg
Nową (aczkolwiek tak samo lichą) kupiłem za 7zł.
http://img254.imageshack.us/img254/8381/20120310120137.jpg
zatem zabieram się za dalszą robotę

EDIT:

Tak jak koledzy polecili, zblokowałem śrubokrętem zębatkę w głowicy i udało mi się odkręcić trzy śruby ją trzymające. W razie gdyby ktoś obawiał się, że później mu się pomyli przy skręcaniu i będzie miał znak do ustawiania rozrządu przestawiony, to nie ma się czego obawiać, bo otwory są tak rozmieszczone, aby nie dało się inaczej skręcić tej zębatki.
Stara głowica - won.
http://img32.imageshack.us/img32/4194/20120310125454.jpg
Następnie stary cylinder - won
http://img59.imageshack.us/img59/3113/20120310130422.jpg
Został się jeszcze stary tłok. Wystarczy podważyć i wyciągnąć jedną zawleczkę, wyciągnąć sworzeń i tłok - won
http://img811.imageshack.us/img811/230/20120310133740.jpg
Do tego etapu wszystko jest w zasadzie proste.
Ale:
Tak wziąłem sobie pierścienie i nowy tłok, i mam pytanie do znających się. W jakiej kolejności mają być zakładane te pierścienie. Jest ich w sumie 5.
http://img31.imageshack.us/img31/8159/20120310133347.jpg
3 po lewej ze zdjęcia, stanowią jak rozumiem jedną całość. Ale Następnie są dwa grubsze pierścienie, które mają takie same oznaczenia na nich, z tym, ze jeden jest srebrny, a drugi czarny. Który ma być "wyżej", w sensie bliżej komory spalania?
Oraz drugie pytanko:
http://img72.imageshack.us/img72/374/20120310133533.jpg
Dlaczego są tylko dwa takie ...gumowe trzpienie, skoro są 4 szpilki? I w takim razie gdzie je włożyć?
Dodam jeszcze, że wyciągając cylinder widać takie coś:
http://img406.imageshack.us/img406/8479/20120310133726.jpg

Ostatnio edytowany przez Hunt (2012-03-10 14:14:18)


Benzer Aston 80,rok produkcji 2010
http://polskajazda.pl/Motocykle/Benzer/Aston-50/121158
Data zakupu 16.02.2011
przebieg: 6712 km

Offline

 

#111 2012-03-10 14:43:20

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Cylinder okropny, jakbyś nie miał/kombinował coś z filtrem powietrza. Dasz rade zrobić z tego poradnik?

Offline

 

#112 2012-03-10 15:21:54

 loko

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Metropolia Silesia
Zarejestrowany: 2011-10-20
Posty: 398
Pojazd: Zetka+ "Black Heart" custom
Wiek: za dużo

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

1> pierścienie: srebrny idzie jako pierwszy od góry, potem czarny, oznaczeniami albo napisem "up" do góry, ten potrójny (olejowy) zakłada się tak, że najpierw te brzeżne a potem delikatnie pomiędzy nie wciska się sprężynkę rozporową, popatrz uważnie jak są założone pierścionki na starym tłoku i delikatnie to rób Pudzianie

2> to coś "gumowe trzpienie" jak napisałeś to nie wiem co to jest (chyba coś na zawory), w oryginalnej 50cc ich nie ma, w moim zestawie też nie było, niech Slawkowski sie wypowie, co z nimi zrobił, w każdym razie nie są niezbędne do życia naszej maszynie

3> na metalowe tulejki uważaj!, nie pogub ich i wsadź w nowy cylinder tam gdzie były, tam gdzie sa poszerzenia w otworach na szpilki, one precyzyjnie ustalają pozycję cylindra na szpilkach, od dołu jest jeszcze jedna tulejka z uszczelką, przy kanale olejowym (większy otwór w uszczelce - na twoim zdjęciu na dole po prawej)

4> nowy tłok zakładasz oznaczeniem "IN" w stronę gaźnika - WAŻNE!

Ostatnio edytowany przez loko (2012-03-10 15:36:35)


Inne motorowery są jak zwykły banan, ZETKA to CHIQUITA

ZETKA the best, f..k the rest!

Offline

 

#113 2012-03-10 15:56:48

dimdus123

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-06-22
Posty: 37
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50/200

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Dzisiaj byłem sie pytać u mnie w serwisie ile chcą za cylka itp. to powiedzieli ze za miesiac bede za 300zl a teraz tylko tlocza i wogole za 500zl

Offline

 

#114 2012-03-10 16:13:42

 Hunt

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-04-23
Posty: 223
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 50
Wiek: 25

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

PickNick napisał:

Cylinder okropny, jakbyś nie miał/kombinował coś z filtrem powietrza. Dasz rade zrobić z tego poradnik?

Hm? w jakim sensie okropny? To na zdjęciu rozmazane rozjaśnienie, to odbite światło. Tak poza tym to jest gładziutki ciemnoszarego koloru
Po pierwszej wymianie oleju na nowym cylku sklece to w jedną całość i wrzucę do działu porad.

loko napisał:

4> nowy tłok zakładasz oznaczeniem "IN" w stronę gaźnika - WAŻNE!

Dzięki.
Zupełnie bym to zlekceważył i nie zwrócił na to uwagi, myśląc, iż to wszystko jedno

No to z dalszą robotą czekam na wypowiedź Slawkowskiego odnośnie tych gum.


Benzer Aston 80,rok produkcji 2010
http://polskajazda.pl/Motocykle/Benzer/Aston-50/121158
Data zakupu 16.02.2011
przebieg: 6712 km

Offline

 

#115 2012-03-10 16:17:44

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Loko po takim opisie to chłopak zaraz będzie biegł do sklepu po pierścienie. Pominąłeś trochę bardzo istotnych kwestii.

Mianowicie:

Mamy pięć pierścieni tłoka.

od góry:

1 - jasny/srebrny

2 - czarny

3 -zgarniający


2 cienkie pierścienie razem z jednym falistym, to pierścienie olejowe. Wszystkie musza pasować do szerszego wyżłobienia na dolnej stronie tłoka. Mocowanie nie jest łatwe. Pierścienie są delikatne i kruche, należy uważać aby ich za bardzo nie wyginać, gdyż mogą popękać!. (Pamiętaj, pierścienie bardzo łatwo się łamią - żeliwo)

Przed montażem pierścieni posmaruj tłok i pierścienie odrobią oleju. Pierwszy montujemy pierścień falisty. Dwa cienkie pierścienie montuje po obu stronach falistego. Jedynym sposobem jest założenie najpierw falistego pierścienia, a następnie cienkich jeden od góry tłoka, a drugi od dołu. Teraz kolej na większe pierścienie. Jeden z nich jest uszczelniający i przeznaczony na górę tłoka (posiada on śrebrne przebarwienie na krawędzi) tzw.TOP RING, a drugim jest pierścień cały czarny (uszczelniająco-zbierający) 2ND RING.

(Do montażu tłoka z pierścieniami musisz użyć zaciskacza do pierścieni,  wtedy łatwo tłok wejdzie.)

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/pierscienie.jpg

Offline

 

#116 2012-03-10 16:21:31

 loko

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Metropolia Silesia
Zarejestrowany: 2011-10-20
Posty: 398
Pojazd: Zetka+ "Black Heart" custom
Wiek: za dużo

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

spokojnie możesz pracować z tłokiem i cylindrem oraz założyć głowicę, to coś na pewno zakłada się na sam koniec pod pokrywki zaworów

Pominąłem, ale to nie znaczy, że podałem mu nieprawdziwe informacje , a zaciskacz jest wskazany, ale nie niezbędny, ja docisnąłem pierścień gumką do gumowania a falisty "układałem" pomiędzy cienkie, też czytałem poradnik, który cytujesz, ale w ten sposób za chiny nie weszło

Ze smarowaniem - prawda, ale wydawało mi się to oczywiste - mea culpa ;P

Ostatnio edytowany przez loko (2012-03-10 16:28:04)


Inne motorowery są jak zwykły banan, ZETKA to CHIQUITA

ZETKA the best, f..k the rest!

Offline

 

#117 2012-03-10 16:37:47

 Hunt

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-04-23
Posty: 223
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 50
Wiek: 25

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Dobra, pierścienie założone.
Użyłem do tego wyłącznie własnych palców
A z tymi falistymi i cienkimi to miałem problem żeby zakładać je jeden po drugim, więc zrobiłem z nich "kanapkę" i włożyłem 3 na raz.
Weszły i nie połamały się nawet
Dzięki, lecę z koksem dalej.


Benzer Aston 80,rok produkcji 2010
http://polskajazda.pl/Motocykle/Benzer/Aston-50/121158
Data zakupu 16.02.2011
przebieg: 6712 km

Offline

 

#118 2012-03-10 16:42:53

 loko

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Metropolia Silesia
Zarejestrowany: 2011-10-20
Posty: 398
Pojazd: Zetka+ "Black Heart" custom
Wiek: za dużo

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

HUNT, rozsuń przerwy w pierścieniach zanim załozysz cylek!!


Inne motorowery są jak zwykły banan, ZETKA to CHIQUITA

ZETKA the best, f..k the rest!

Offline

 

#119 2012-03-10 16:53:34

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Hunt szybciej składa ten silnik niż my piszemy najlepszym momentem będzie zdecydowanie odpalenie! Powiedz jeszcze fachowcu czy dawałeś silikon pod uszczelki i pod tą boczną? Bo od bocznej to nie ma żadnej uszczelki w tym zestawie.

Offline

 

#120 2012-03-10 16:58:43

 loko

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Metropolia Silesia
Zarejestrowany: 2011-10-20
Posty: 398
Pojazd: Zetka+ "Black Heart" custom
Wiek: za dużo

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

lekko smarowałem silikonem, ale tylko tak, żeby sie przykleiło

o jakiej bocznej piszesz??


Inne motorowery są jak zwykły banan, ZETKA to CHIQUITA

ZETKA the best, f..k the rest!

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Jaroměřice nad Rokytnou Železobetonové jímky