Ogłoszenie


#1 2012-03-04 22:56:49

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

[Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

Po zimowaniu pora obudzić swoją maszyne!

Stopień trudności poradnika: łatwy

1. zaczynamy od sprawdzenia poziomu elektrolitu w akumulatorze. W razie potrzeby dolewamy wody destylowanej i doładowujemy akumulator.

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/Zetka%20po%20zimowaniu/DSCF1264_640x480.jpg

2. Otwieramy boczne osłony platikowe, prawą i lewą (uwaga, delikatnie. Plastikowe zaczepy mogą pęknąć)

3. Z lewej (fot.A) strony mamy miejsce na akumulator, z prawej (fot.B) strony mamy filtr powietrza, gaźnik i rurki.

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/Zetka%20po%20zimowaniu/DSCF1259_640x480.jpg fot. A

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/Zetka%20po%20zimowaniu/DSCF1260_640x480.jpg fot. B

4. Montujemy akumulator, przydadzą się klucz nasadowy 10 i śrubokręt krzyżakowy.

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/Zetka%20po%20zimowaniu/DSCF1265_640x480.jpg

5. Przy montażu akumulatora podpinamy najpierw biegun dodatni, potem ujemny oraz rurkę odpowietrzającą.

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/Zetka%20po%20zimowaniu/DSCF1268_640x480.jpg

6. Przechodzimy do prawej strony, odpinamy rurki przy filtrze powietrza (mały zbiorniczek). W nich najprawdopodobniej znajduje się woda. Należy je oczyścić.

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/Zetka%20po%20zimowaniu/DSCF1261_640x480.jpg

7. Sprawdzamy czy jest prąd w stacyjce czy wszystko dobrze zostało podłączone. Zakładamy nasze boczne osłony.

8. Pozostaje sprawdzić, olej i ciśnienie w oponach.

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/Zetka%20po%20zimowaniu/DSCF1262_640x480.jpg

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/Zetka%20po%20zimowaniu/DSCF1271_640x480.jpg

(ciśnienie na 2.0 przód i tył)

9. Możemy przejść do punktu kulminacyjnego!

10. Przygotowania do startu silnika zimnego.

a) podnosimy ssanie - wajcha do góry.

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/Zetka%20po%20zimowaniu/DSCF1270_640x480.jpg

b) odkręcamy kranik paliwa i kopkiem kopiemy kilka razy aż trochę paliwa zostanie zassane do gaźnika. (kluczyk w pozycji off!)

c) przekręcamy kluczyk w położenie zapłon i odpalamy Zetkę z rozrusznika.


film http://youtu.be/d4Y3kgqJQNA

PS.

START! sezon 2012 uważam nieoficjalnie za otwarty.

Offline

 

#2 2012-03-04 23:07:50

 Okret

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-02-16
Posty: 1130
Punktów :   14 
Pojazd: Honda CBR 125R
Wiek: 16

Re: [Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

Ja już dzisiaj 40km mam za sobą ale odpalałem ją praktycznie przez całą zimę i nic nie musiałem robić. Motorek wcześniej był już przepatrzony. Sobota była ciepła więc się maszynę umyło i na drugi dzień w drogę

Offline

 

#3 2012-03-05 00:27:05

 kieterman

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-07-12
Posty: 2023
Pojazd: Romet Zetka 125
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

Dobry poradnik !


http://img407.imageshack.us/img407/844/kieterman.png

Offline

 

#4 2012-03-05 07:52:49

 zetka50

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

15909310
Skąd: Woj. Podlaskie
Zarejestrowany: 2010-11-14
Posty: 1641
Punktów :   14 
Pojazd: YAMAHA FZ6
Wiek: 24

Re: [Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

Przydatne ^^


Zetka By Zetka50.    SPRZEDANA   
Romet K125 By Zetka50. Romet Sprzedany
Zapraszam na aktywna grupę na fb  https://www.facebook.com/groups/761751657358910/
Pomogłem Daj +

Offline

 

#5 2012-03-05 20:35:44

 Moto

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 341
Punktów :   
Pojazd: Romet Router Ws 50

Re: [Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

pamiętajcie o naciąganiu łańcucha jeszcze


http://img28.imageshack.us/img28/9168/ubws50.png
Przebieg: ~6.000km

Offline

 

#6 2012-03-05 21:15:59

 Maka_17

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zwola
Zarejestrowany: 2011-09-23
Posty: 801
Punktów :   
Pojazd: Zetka50+ NGK Performance :D
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

No ja też już 40 km. mam za sobą


HONDA CR 125/KIEDYŚ ZETKA 50+

Offline

 

#7 2012-03-06 18:23:23

User13

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-12-29
Posty: 85
Punktów :   
Pojazd: Zecia 50 :P
Wiek: 15

Re: [Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

Cos zrobiles z tlumikiem bo fajnie chodzi ??

Offline

 

#8 2012-03-08 17:13:05

knurus

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-08-07
Posty: 44
Punktów :   

Re: [Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

W poradniku moim zdaniem jest poważny błąd. Akumulator zawsze podpinamy zaczynając od minusa a wyjmujemy go zdejmując najpierw biegun dodatni. Chodzi tu głównie o warunki bezpieczeństwa, które są poważnie naruszone. Bierze się to z tąd, iż jeśli podłączymy najpierw biegun dodatni a następnie kablem ujemnym dotkniemy przez przypadek np. ramy lub innego przedmiotu metalowego nastąpi zwarcie i może nawet nastąpić przyspawanie się kabla do tego elementu. Kolega podłączał jakiś czas temu akumulator do samochodu właśnie zaczynają od plusa, niestety akumulator do wymiany, gdyż kabel od ujemnego dotknął chyba metalowej skrzynki akumulatora, przyspawał się i akumulator się uszkodził.

Offline

 

#9 2012-03-08 19:47:40

 kieterman

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-07-12
Posty: 2023
Pojazd: Romet Zetka 125
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

Trafna uwaga , nie wyjmowałem na zimę aku , bo był w ogrzewanym garażu . Ale zapamiętam na przyszłość


http://img407.imageshack.us/img407/844/kieterman.png

Offline

 

#10 2012-03-08 21:49:45

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

knurus napisał:

W poradniku moim zdaniem jest poważny błąd. Akumulator zawsze podpinamy zaczynając od minusa a wyjmujemy go zdejmując najpierw biegun dodatni. Chodzi tu głównie o warunki bezpieczeństwa, które są poważnie naruszone. Bierze się to z tąd, iż jeśli podłączymy najpierw biegun dodatni a następnie kablem ujemnym dotkniemy przez przypadek np. ramy lub innego przedmiotu metalowego nastąpi zwarcie i może nawet nastąpić przyspawanie się kabla do tego elementu. Kolega podłączał jakiś czas temu akumulator do samochodu właśnie zaczynają od plusa, niestety akumulator do wymiany, gdyż kabel od ujemnego dotknął chyba metalowej skrzynki akumulatora, przyspawał się i akumulator się uszkodził.

A jeśli dotkniemy kluczem ramy lub innego elementu przykręcając biegun dodatni to zwarcie nam się nie zrobi? (przy wcześniej podpiętym minusie)

Offline

 

#11 2012-03-08 22:07:11

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

knurus napisał:

Bierze się to z tąd, iż jeśli podłączymy najpierw biegun dodatni a następnie kablem ujemnym dotkniemy przez przypadek np. ramy lub innego przedmiotu metalowego nastąpi zwarcie

Kabel ujemny podłączony jest do ramy (masa), więc nic się nie stanie, gdy przypadkiem dotkniemy nim do masy, bo on sam nią jest.

Offline

 

#12 2012-03-08 22:12:51

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

knurus napisał:

Akumulator zawsze podpinamy zaczynając od minusa a wyjmujemy go zdejmując najpierw biegun dodatni.

Robi się to dokładnie na odwrót.

Offline

 

#13 2012-03-08 23:43:07

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

Kilka cytatów z WWW

"Są dwa powody dla których 1 odłacza sie minus. 1 jeśli odkrecamy minus to nawet jak dotkniemy karoseri kluczem to nic sie nie stanie, a jakbysmy odlaczali plus to po dotknięciu kluczem do karoseri było by poteżne zwarcie i snopy iskier. Po 2 elektronika sterowana jest masa i pierw podłącza sie plus a pózniej minus bo to nie szkodzi sterownikom. Przynajmniej tak uczą w zawodówce i technikach samochodowych"

" zawsze podłącza się jako pierwszy - plus - tak czynie we wszystkich nowych i srednio starych autach -zawsze - a w tygodniu podłączam co najmniej 2 baterie - czytaj akumulatory"

"odłacz najpier minus, potem plus, wyjmij stary, włóż nowy, najpierw podłacz +, potem - i ogień"

Do rzeczy:


"Kiedy już dokonaliśmy zakupu właściwego akumulatora do naszego auta, warto zastanowić się nad jego montażem. Możemy zrobić to sami, lub zlecić wykonanie tej usługi specjalistycznemu warsztatowi elektrycznemu. Pomimo, iż sam montaż baterii w samochodzie nie nastręcza specjalnych trudności, to jednak mniej obznajomieni w technice motoryzacyjnej użytkownicy aut nowych generacji, powinni raczej skorzystać z pomocy serwisu. Dlaczego?

Chodzi głównie o podtrzymanie napięcia w instalacji elektrycznej podczas odłączania starego i przyłączania nowego akumulatora, aby nie utracić danych komputera pokładowego. Decydując się na samodzielną wymianę samochodowej baterii musimy pamiętać, iż wyjmowanie akumulatora zaczyna się od odkręcenia zacisku minusowego, a następnie plusowego. Z kolei podłączanie nowego należy przeprowadzić w odwrotnej kolejności najpierw plus", a potem minus".

Spoiler:


Knorus nie masz racji - sprawdziłem informację. Poradnik nie zawiera żadnego błędu. Kieterman - kolejny raz musisz poprawić swoją wiedzę

http://moto.money.pl/wiadomosci/publika … 64712.html



sq3mva napisał:

knurus napisał:

Bierze się to z tąd, iż jeśli podłączymy najpierw biegun dodatni a następnie kablem ujemnym dotkniemy przez przypadek np. ramy lub innego przedmiotu metalowego nastąpi zwarcie

Kabel ujemny podłączony jest do ramy (masa), więc nic się nie stanie, gdy przypadkiem dotkniemy nim do masy, bo on sam nią jest.

To teraz napisz co się stanie jak dotkniesz (+) do masy która nie będzie podpięta pod (-)


User13 napisał:

Cos zrobiles z tlumikiem bo fajnie chodzi ??

Tak tłumik modyfikowałem (dobre masz ucho) niebawem może napiszę poradnik o tym zacnym wydarzeniu.

Offline

 

#14 2012-03-09 17:50:44

 adamwppl

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: PL / D
Zarejestrowany: 2011-05-28
Posty: 587
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50
Wiek: 18

Re: [Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

Poradnik jak na moje oko to przydatny jest

Offline

 

#15 2012-03-09 21:45:10

knurus

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-08-07
Posty: 44
Punktów :   

Re: [Poradnik] Uruchomienie Zetki po długim postoju. + film

Ja równierz jestem na profilu "technik mechanik" i tam mi tak mówią, bo nawet mieliśmy taką rozmowę z nauczycielem. Ja sobie tego nie wymyśliłem, ale skoro "książkowo" tak jest więc moja uwaga była nie słuszna. Aczkolwiek dalej mam wątpliwości, że zaczyna się podłączanie od +. Może tak wytłumacze to po dziecinnemu. Z + wychodzi prąc a minusem powraca. Więc jeśli podłącze najpierw plus to w instalacji jest prąd i w tedy jeśli kabel minus dotknie ramy zrobi się zwarcie. Jeśli sobie coś źle tłumacze to proszę o poprawkę.

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Katowice przegrywanie kaset vhs łódz dzielnekobietki implanty łódź