Witam. Przejdę od razu do pytań
1. Manetki
Czy da radę zamontować takie manetki do Zetki ? http://www.racing-planet.pl/tuning-skut … e1743d30f7
2. Polerka
Chciałbym sobie spolerować przednie lagi, klamki hamulca i sprzęgła, bęben hamulcowy. W jakiej gradacji papier muszę się zaopatrzyć żeby uzyskać efekt "lustra"?
3. Zawieszenie tylne
Chcę też zastosować podwyżki do zawieszenia tylnego. Jakiego rozmiaru są śruby przy łączeniu wahacza z amortyzatorem i jakiej długości musiałaby być przedłużka żeby z Zetki nie zrobić przypadkiem crossa...?
Ostatnio edytowany przez Mateusz (2012-04-17 20:54:07)
Offline
1 jak dla mnie to lekka wiocha, a lepszy efekt uzyskasz wymieniając końcówki kierownicy(koszt: 30zł)
2. lepiej użyć nie papier a specjalny materiał do polerowania, a może poprostu coś typu chrom w sprayu? jak uzyskasz jakieś efekty to pochwal się na forum
3. nie wiem
Ostatnio edytowany przez radziu0700 (2012-04-17 22:59:01)
Offline
1. Chodzi mi o same manetki. Te co podałem super "leżą w dłoni". Miałem przyjemność jeździć skuterem z takimi. I pytanie było czy będą pasować a nie jak będą wglądać.
2. No potem, znaczy po papierze muszę użyć filcu polerskiego z pastą ( ponoć najlepsza Autosol )
Ostatnio edytowany przez Mateusz (2012-04-17 23:01:33)
Offline
aha spoko bo jeśli fajnie leżą w dłoni to bierz, lecz jak sie ma rękawiczki to sie ma gdzieś jak leżą manetki w dłoni, a srednice tych uchwytów proponuje Ci suwmiarką zmierzyć
Offline
A przy manetce od gazu nie ma czasem tego "cosia" plastikowego od trzymania linki ? W rękawiczkach to nie ma różnicy.. Ale nie wiem czemu.. ale nie lubię jeździć w rękawiczkach, chodź wiem że to niezbyt mądre momentami ;/
Ostatnio edytowany przez Mateusz (2012-04-17 23:21:01)
Offline
Polerki nie rób bo zardzewieją. A co do farby z chromem do próbowałem i szoku nie ma. Manetki drogie, lepiej kup ładne końcówki a w rękawiczce i tak żadna różnica (chyba że jeździsz bez)
Offline
loko. Nie pytałem jak to będzie wyglądać, od tego zacznijmy. Pytałem jak to zrobić. Poza tym .. o gustach się nie dyskutuje drogi kolego.
Offline
Loko, przeglądałem pewne forum i było tam o polerce np przekładni od skuterków. I niektórzy efekty uzyskiwali naprawdę świetne. A co do polerek to zostaję tylko przy bębnie który seryjnie jest "połyskliwy" ale mój się niestety utlenił. Muszę to spolerować bo mnie to irytuje .. A po podniesieniu w jakim stopniu ulegną zmianie właściwości jezdne ?
Offline
loko ma racje, badz co badz ale jestesmy juz w takiej fazie rozwojut echniki pojazdow drogowych ze nawet nasza zetka ma odpowiednio dobrane wysokosci nadwozia i wszelkiego rodzaju katy pod ktorymi sa rozne czesci np wachacz tylni wzgledem reszty. Niektorym sie wydaje ze zetka jest zbudowana tak a nie inaczej bo komus sie tak podobalo. niestety tak nie jest mamy okreslone normy dla motocykla, zetka razem z pasazerem jakz reszta kazdy motocykl jest dobrze wywazona (bez keirowcy tyl da sie podniesc jedna reka a przodu prawie wcale) pozatym jakby zetka nie byla wywazona (nie mwoei tu ow ywazeniu 50:50 bo do ejst nie potrzebne ale jakas tam wartosc ma np 60:40) to puszczajac kierownice podczas jazdy zaczelaby tanczyc na drodze a tak nie jest. Jezeli motocykl po puszczeniu kierownicy sam ejdzie prosto to znaczy ze jego konstrukcja jest odpowiednia. Podnoszac tyl tym samym zmieniasz ta konstrukcjie, w zasadzie cala ramam zaczyna inaczej pracowac, tyl staje sie duzo lzejszy przez co spada przyczepnosc w zakretach to raz, po drugie z przodu wsyztskie lozyska w polkach keirownicy zaczynaja troszke dostawac w dupe bo zwiekszyl sie ciezar jaki jest z przodu iz amiast 60:40 np zorbilo sie 70:30. Potem lecac dalej wsytzskie rurki, rama i przednie teleskopy musza wiecej dzwignac. W kilku slowach jezlei podniesiesz jej tyl to pogorszy ci sie prowadzenie i komfort jazdy a zetka wcale nie bedzie dawala wrazenia wiekszej poniewaz miedzy tylnim kolem a blotnikiem bedzie wielka dziura.
A co do tego ze "trzeba wolniej w zakrety wchodzic" to podnies sobie zetke o metr do gory a potem bedziesz musial ja w zakrecie prowadzic. Zalezy wam chyba na jaknajlepszych osiagach motorka a prowadzenie tez sie w to wlicza, zmniejszajac przedkosc maksymalna w zakrecie pogarszacie sobie osiagi
Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2012-04-19 14:54:39)
Offline
No okej. Czyli nie warto się w to bawić. A jest jeszcze jakiś trik żeby tył powędrował nieco do góry? Wymiana zawieszenia nie wchodzi w grę.
Offline
nie ma triku bo zawsze jak powedruje do gory bedzie to samo, jak dla mnie gra niewarta swieczki. Mozesz kombinowac z wyzsza opona z tylu ale tez mysle ze takiego efektu nie uzyskasz
Offline