Witam!
Za niedługo prawdopodobnie będę stawał przed wyborem motoroweru. Z racji tego, że nie znam się na mechanice, prosiłbym Was forumowicze, o pomoc w wyborze. Piszę tego posta na tym właśnie forum, gdyż mam chrapkę na Zetkę 50 (i Zetko-podobne). Na pierwszym miejscu stawiam Zetkę 50, na drugim Benzer'a Astona, na trzecim GB Motors STREET, na czwartym Barton Fighter'a, a na piątym Junak'a 901. Spotkałem się z opiniami, że wszystkie posiadają ten sam silnik, a on jest przystosowany do pracy z cylindrem poziomym, więc Zetka niby traci na tym. Jednak kolejne opinie wskazują, że silnik Zetki jest przystosowany do pracy z pionowym cylindrem, a cylindry w poziomie pracują gorzej. Następną sprawą, która przemawia na korzyść Zetki, jest rzekomy silnik Hondy. Tutaj ja wymiękam, bo nie jestem obeznany tak jak Wy. Przede wszystkim zależy mi na mocy, dobrym wyglądzie, małej awaryjności. Z góry mówię, że nie będę na nim stuntował ani nic z tych rzeczy. Motorower ma służyć do jeżdżenia. Inną sprawą jest, że za rok skończę 16 lat i będę miał możliwość zdawania prawo jazdy kategorii A1 bądź B1 (wtedy kupuję Fiacika 126p i odchudzam go, o te 30kg) i nie wiem czy kupowanie motoroweru ma sens. Póki co, zostańmy jednak przy wyborze motoroweru, a nie dywagacjach o sensie kupna motorka.
Doradźcie, proszę, laikowi Jeśli przekabaciłem terminologię to przepraszam, po prostu zbyt małą wiedza daje się we znaki.
Ostatnio edytowany przez piotreks-89 (2012-04-24 10:10:43)
Offline
Ja bym kupował ZetKe. Bierz to, co Ci się najbardziej podoba. Na pionowym silniku przejedziesz więcej, są już cylindry 72ccm do Zetek, jest bardzo wygodna, jest praktycznie bezawaryjna.
Pierwszy post z tego co wiem powinien być w powitalni.
Offline
Również polecam Zetkę . Motocykl wart swojej ceny . Ja bym bardziej patrzył na jakość nie na cenę
Offline
Aston, benzer i router ws 50 to ta sama rama i inne plastiki (barton fighter to to samo co ws 50), bardzo dobra konstrukcja. Zetka mniejsza, też bardzo dobra konstrukcja. I łamliwe padło o nazwie Gb street jako jedyny z ramą od motoroweru, nie polecam. Silnik Hondy posiada każdy z tych pojazdów. Zetka jest zwykle bezawaryjnym, mało palącym i wytrzymałym sprzętem, co możesz usłyszeć też od innych użytkowników, użytkownicy routera ws 50 (aston benzer, barton fighter) także chwalą.
Offline
Miałem Bartona Fightera, po 3000km naciąg łańcucha się już kończył, Zetka ma 10k i mam jeszcze troche naciągu, aa łańcuch i tylna zebatka orginał, bo z przodu wymieniałem, Zetka jest może troszkę wolniejsza od tych motorów, ale za to nadrabia wykonaniem, aa jak zdasz na prawko A1 to zawsze możesz sobie wsadzic silnik 125 i jeździć, polecam Zetkę, najlepiej zobaczyc te motory na żywo i porównać
Offline
Ja mam kolege co ma gb street i dla mnie to tak jak napisal Pick Nick padlo i szrot. Niedosyc ze wyglada jakby kazda czesc byla z innego motoru to jeszcze ma jakies lipne plastiki. Wg mnie najlepsza jest zetka i rowniez potwierdzam ze jest bezawaryjna, malo pali, zadawalajace osiagi i swietny wyglad.
Offline
Ja ci zetkę polecam
Offline
Nie wiem jak z pozostałymi pojazdami, ale zetka (nowa) ma blokady. A jazda z prędkością 45 km/h np. przez 20 km jest męcząca i denerwująca. Ale jeżeli zamierzasz ją odblokować to jest to dobry wybór.
Offline
Póki co z odblokowaniem to nie jest tak hop-siup, bo tata jest policjantem xD Aczkolwiek uważam, że motorower jest bezpieczniejszy ze zdjętymi blokadami (jeśli nie szalejesz). Często zdarza się, że na zamuli, a kierowcy z tyłu będą starali się ciebie wyprzedzić.
Dzięki wszystkim za opinie! Oczywiście następnymi nie pogardzę
Offline
srubekl napisał:
Zetka jakościowo jest lepiej wykonana. Nie wiem jeszcze jak te "Junaki" 901 ale pozostałe maszynki jakościowo się po prostu sypią...
Znajomemu w Junaku rama się złamała pod bakiem. Przełozył wszystko do nowej, ale już kombinowaliśmy jak dospawać jakieś wzmocnienie dwururowe żeby ominąć cylinder.
W Zetce bardzo dobrze że jest fragment ramy przed silnikiem.
Offline
w zetce nie ma ramy pod silnikiem rama idzie od glowki w dol do lapy silnika tam sie koncy i tam ejst rpzykrecony silnik po czym dalsza czesc ramy jest z drugiej strony silnika i znowu ejst tam mocowany. Silnik jest tutaj czescia ramy a podnozki kierowcy sa wkrecane w dol silnika
Offline
A ja bym cie polecił rometa crs 50 jeżeli jesteś wysoki a jak nie to chyba zetka będzie najlepszym rozwiązaniem na mnie zetka jest za mała i bym na niej wyglądał jak koszykarz na motorynce pony ;p
Offline