Witam, odkąd mam ten nowy silnik 125cc, coś dziwnego się dzieje z olejem.
3 dni temu zalałem go do pełna Mobil 1 do motorów 4T. Dzisiaj dobrze rozgrzałem silnik, na te 3 X było tylko na dolnym. Silnik się mocno grzeję i czy to jest spowodowane właśnie tą dużą temperaturą i ten olej paruje?
2 sprawa to taka, że tuż przy dziurze od wydechu osadził się osad z oleju. Zdziwiło mnie to trochę bo skąd tam się znalazł olej.
3. Ostatnio ktoś mi ukradł paliwo ze zbiornika bo zostawiłem Go raz na parkingu, i może ktoś rozregulował też gaźnik, i może przez to jazda jest trochę inna i silnik się mocno grzeje albo coś? Jak go dobrze wyregulować ?
Offline
Grzać się tak może przez to (jak mówisz może ktoś ci gaźnik rozregulował) że dostaje za dużo powietrza w mieszance.
Wyreguluj gaźnik tak jak na filmie http://www.youtube.com/watch?v=R_VvgbQOEn4&feature=fvst
Offline
Może dałeś mu ostro w tyłek i pierścienie się uszkodziły ?
Offline
Ale jednak dawałeś . No powiem szczerze , że raczej nie powinno się orać nowego silnika . Już pisałem jak ja docierałem , że delikatnie itd. Miałem wcześniej przed Zecią Regala raptora 50 chińskiego i troszke go źle docierałem , bo powiem , że kręciłem go średnio do 8k obrotów . Powiem , że nie brał aż tak dużo oleju , żeby dolewać do niego co 1000km. Ale brał olej . Uzupełniałem średnio raz na 1500km . A wymieniałem raz na 2000 km. Silnik posłużył mi niecałe 6000 km . Zetkę docierałem do maxymalnego momentu obrotowego 6.000 rpm . Więcej nie potrzeba bo ładnie idzie . Co najważniejsze po 700km Na 1 , 2 i 3 biegu kręcić nieco wyżej . 1 - do 7k , 2 - do 6.5k na 3 6.5k na 4 6k i na 5 max 6k . Nie wolno przesadzać przy docvieraniu , bo rzeczywiście jakoć docierania moim zdaniem wpływa na przyszłość żywotności silnika . Te Raptory mają średnią żywotność około 10.000 km także mój tyle nie pociągnął :]
Offline
Według mnie mogłeś przegrzać moto i dlatego teraz bierze ci olej. Jeśli mam racje to pierścienie do wymiany.
Offline
Same pierścienie powinny wystarczyć
Offline
Skoro wymieniasz już pierscienie to wymień i tłok ze sworzniem , chyba że tłok nie jest pościerany , miej nadzieje , że pierścienie całe i nie porysowały tłoka.
* link wycofany
Ostatnio edytowany przez kieterman (2012-05-07 20:57:54)
Offline
Najpierw rozbierz i sprawdź co jest nie tak żebyś w ciemno tłoka nie kupował. Uszczelniacze zaworowe też mogą być przyczyną znikającego oleju.
Offline
A ten tłok nie jest do 50cc? No ok, a co jeżeli to będzie wina pierścieni i będę jeździł na nich przez dłuższy czas? Nie chodzi mi o to żeby całego rozwalić ale zanim przyszły by te pierścienie czy cały tłok, to mam dużo że tak powiem kursów ;d
Offline
Wtedy to możesz jeździć tak na prawdę do zatarcia tłoka , jeżeli kupujesz cały tłok z pierścieniami . Nie wiem jak to ma się do komory cylindra , ale nie raczej nie powinna się uszkodzić .
Offline
Kiterman, chcę ci uświadomić że ten użytkownik allegro ma najgorsze dostępne części (moim zdaniem gorszych nie znajdziesz). Po drugie kolega ma silnik 125cc. Po trzecie zły tłok może uszkodzić głowicę, wiem bo się z tym spotkałem te z allegro często są za wysokie w porównaniu do orginału (mierząc od sworznia).
Offline
hmm , no skoro tak powiadasz , to wypada mi chyba wycofać link i tak też zrobie , bo jeżeli wg. Ciebie owy użytkownik allegro jest jakimś "hahmentmistrzem" to nie będziemy tu czarowac na forum dzięki za ostrzeżonko przed nim .
Offline