Nawet nie wiesz ile się silnik nacierpiał z tymi opiłkami, które się wbijały i rysowały gładź cylindra, skrzynię biegów i sprzęgło. Dodaj sobie do silnika ok 4-5 tyś km przebiegu.
Nie żartuję.
Offline
ja nie mam gwarancji bo nie jezdzilem do serwisu tylk osam sobie robie przeglad i jak wymienilem pierwszy olej po 300 km to wygladal jak srebrzanka potem wymienilem po 1000km
Offline
Wymieniłem dzisiaj olej (3200km) nalałem 700ml i jest ok
Offline
PickNick- nie znałem się, nie wiedzialem (m. in. dlatego kupilem nowa zetke zeby ja miec na gwarancji)- robilem tak jak pisało w ksiazkce (instrukcji obslugi), a ze motor to nie czlowiek, ktory powie, ze cos go boli lub obciera to niestety nie mialem od niego zadnych przeslanek, ze chce aby mu zmieniono olej
Offline
dzisiaj bylem na przeglądzie (1500km), płaciłem 132zł z olejem. Pytam się kolesia, jaki olej mi tam wleje, mówi ten co jest. Patrze do książeczki, a tam RACING 20W50. To chyba przecież mineral jest co nie? Pytam się go, to czemu nie wlewacie 10W40, a on na to że jeśli chcę to może mi wlać... Przecież tam ma być taki olej, który jest najlepszy dla takiego silnika, a nie jaki widzimisię ;/ no i wlał mi tego samego co był, czyli RACING 20W50.
Poza tym pytałem, co tam jeszcze zrobił, powiedział m. in. że świecę wyczyścił i filtr przeczyścił. Ja, jadąc do pracy zauważyłem, że mi też sprzęgło wyregulował ( ciężej chodzi). A w ogóle jakoś dziwnie się teraz jeździ, zobaczę jutro.
Offline
marszol90 napisał:
dzisiaj bylem na przeglądzie (1500km), płaciłem 132zł z olejem. Pytam się kolesia, jaki olej mi tam wleje, mówi ten co jest. Patrze do książeczki, a tam RACING 20W50. To chyba przecież mineral jest co nie? Pytam się go, to czemu nie wlewacie 10W40, a on na to że jeśli chcę to może mi wlać... Przecież tam ma być taki olej, który jest najlepszy dla takiego silnika, a nie jaki widzimisię ;/ no i wlał mi tego samego co był, czyli RACING 20W50.
to jest właśnie fachowość...
Poza tym pytałem, co tam jeszcze zrobił, powiedział m. in. że świecę wyczyścił i filtr przeczyścił. Ja, jadąc do pracy zauważyłem, że mi też sprzęgło wyregulował ( ciężej chodzi). A w ogóle jakoś dziwnie się teraz jeździ, zobaczę jutro.
pewnie naciągnął trochę linkę od sprzęgła. sprzęgło nie łapie Ci teraz później (przy bardziej puszczonej klamce) ?
Offline
pewnie naciągnął trochę linkę od sprzęgła. sprzęgło nie łapie Ci teraz później (przy bardziej puszczonej klamce) ?
Szczerze, to nie miałem okazji by wczoraj dłużej pojeździć i się temu przyjrzeć. Tylko do pracy i z powrotem. Przedtem sprzęgło chodziło tak lekko, a teraz trochę ciężej, nie wiem jak to opisać ;p
Offline
a ja od dwóch dni jeżdżę na mixie 3 olejów...byłem na przeglądzie i nalali mi jakiegoś mobila 1000 10w-40, więc po przejechaniu na nim około 100 km postanowiłem wymienic na swój Repsol. Niestety miałem resztkę z bańki i jak się okazało...za mało. Dlatego wlałem około 500-600ml repsola i ok. 100ml używanego mobila. No i niby było ok (jeśli chodzi o poziom), aczkolwiek trochę bardzej pod minimum. Dlatego podjechałem na najbliższą stację i kupiłem Shell Advance VSX4 10W-40. Za litr dałem 40zł. Dolałem ok. 50ml. Zatem obecnie jezdżę na 3 olejach na raz :]
Co do samego oleju to bardzo się pozytywnie zaskoczyłem, bo oprócz normy JASO MA, spełnia API SL, zatem dwie klasy wyżej od Castrola.
Offline
Hunt napisał:
a ja od dwóch dni jeżdżę na mixie 3 olejów...byłem na przeglądzie i nalali mi jakiegoś mobila 1000 10w-40, więc po przejechaniu na nim około 100 km postanowiłem wymienic na swój Repsol. Niestety miałem resztkę z bańki i jak się okazało...za mało. Dlatego wlałem około 500-600ml repsola i ok. 100ml używanego mobila. No i niby było ok (jeśli chodzi o poziom), aczkolwiek trochę bardzej pod minimum. Dlatego podjechałem na najbliższą stację i kupiłem Shell Advance VSX4 10W-40. Za litr dałem 40zł. Dolałem ok. 50ml. Zatem obecnie jezdżę na 3 olejach na raz :]
Co do samego oleju to bardzo się pozytywnie zaskoczyłem, bo oprócz normy JASO MA, spełnia API SL, zatem dwie klasy wyżej od Castrola.
I to jeszcze pewnie samochodowe wlałeś
Offline
Repsol robi oleje chyba wyłącznie do moto (a jak nie, to głównie z takich jest znany).
A Shell advance VSX4 jest dedykowany dla "nowoczesnych 4-suwowych motocykli".
Samochodowe to leje do samochodów ;]
Offline
Witam. Mam taką małą usterkę... Jakoś 3 miesiące temu oddałem motorek do serwisu, gdyż zmieliłem wszystkie tryby w skrzyni biegów:( zrobili na gwarancji za free, ale jak składali silnikto chyba coś źle uszczelnili, bo z lewej strony silnika, nad stopką, jak mamy taką szparę - bardzo się poci jak jest ciepły, chyba po całej jej długości, dokładnie nie wiem, jak przecieram i patrzę za jakiś czas to jest mokra cała. czasem kapnie, ale ogólnie tylko się poci, nie leje. Czy to mu może zaszkodzić??
Offline
masz albo cos z uszczelka, albo niedokrecone pokrywy albo niemam pojecia co:) najlepiej pojechac tam gdzie serwisowales i powiedziec ze po ich interwencji zaczelo sie cos takiego dziac i zeby to zrobili, bo jak oddawales moto to nie pocilo sie
Offline
Mam pytanko.
Czy z lewej strony tam gdzie chyba jest magneto powinien być olej? (wydaje mi sie ze nie, ale wole sie zapytać)
Jak odkręce to kułeczko na śrubokręt to widać chyba magneto i jak przekręce kopnikiem to widzie ze ono moczy sie w oleju, czy tak powinno być?
Offline