witam. Długo się nic nie działo wiec za bardzo się nie udzielałem na forum, aż do dziś. Jechałem sobie wychodzę z zakrętu, zmieniam z biegu na 3 i nagle słyszę trzask, zjeżdżam na bok, patrze, łańcuch wisi. Okazało się ze łańcuch spadł z zębatki. Próbowałem z powrotem jako założyć żeby tylko do domu dojechać jakoś (200m), w końcu go założyłem przy użyciu siły. Jakoś dojechałem. Patrze, pokrywa zębatki przedniej pęknięta u góry przy tej śrubie.. Odkręciłem dwie pozostałe. Zębatka (14z) jest ok, chodzi trochę na boki ale chyba to norma co? Jak kręcę kołem to w pewnym momencie łańcuch obdziera o zębatkę, jet wykrzywiony, to wina mojego użycia siły gdy go nakładałem na zębatkę wcześniej. Pytanie co mam z tym robić? Myślę ze zakupie nowy łańcuch, ale co jeszcze by sprawdzić by było ok wszystko? co byście polecali? o łańcuchu były już osobne tematy, więc jak będzie czas to obczaję, dzięki za przeczytanie, pozdro Panowie
Offline
Przednia zębatka ma prawo lekko się przesuwać na wałku zdawczym. Nie radzę jeździć z uszkodzonym łańcuchem. To jeden z najważniejszych elementów w motorku ze względu na bezpieczną jazdę. Dodatkowo, pękający łańcuch potrafi uszkodzić silnik. Spadł ci prawdopodobnie dlatego, że źle ustawiony miałeś naciąg łańcucha.
Offline
Co do nowego napędu to jeżeli kupujesz to najlepiej zmienić wszystko, czyli łańcuch, zębatkę przód i tył. Radzę Ci wyczyścić dokładnie z syfu i zobaczyć jak wygląda stan zębatek. Jeżeli ok to wymień tylko przednią i łańcuch, a jeżeli widać sporo zużycia to wszystkie.
Offline
sq3mva napisał:
Przednia zębatka ma prawo lekko się przesuwać na wałku zdawczym.
No tak przypuszczałem, ale o ile się ma przesuwać?
sq3mva napisał:
Dodatkowo, pękający łańcuch potrafi uszkodzić silnik.
W jakim sensie uszkodzić? Jak dalekie mogą być te uszkodzenia?
Adas napisał:
zobaczyć jak wygląda stan zębatek.
Zębatki na pierwszy rzut oka nie wyglądają by były zużyte czy coś, ale tak jak Panowie mówicie, wymienię łancuch i zębatkę tylną, na przód wrzucę oryginalną 13, chyba że na allegro ktoś będzie miał w ofercie i przednią 14z i zadnią 52(?) to wezmę obie.
Dziękuję za odpowiedzi
Offline
marszol90 napisał:
sq3mva napisał:
Przednia zębatka ma prawo lekko się przesuwać na wałku zdawczym.
No tak przypuszczałem, ale o ile się ma przesuwać?
sq3mva napisał:
Dodatkowo, pękający łańcuch potrafi uszkodzić silnik.
W jakim sensie uszkodzić? Jak dalekie mogą być te uszkodzenia?
Adas napisał:
zobaczyć jak wygląda stan zębatek.
Zębatki na pierwszy rzut oka nie wyglądają by były zużyte czy coś, ale tak jak Panowie mówicie, wymienię łancuch i zębatkę tylną, na przód wrzucę oryginalną 13, chyba że na allegro ktoś będzie miał w ofercie i przednią 14z i zadnią 52(?) to wezmę obie.
Dziękuję za odpowiedzi
Tu masz oryginalny zestaw http://moto.allegro.pl/zestaw-napedowy- … 50139.html
Offline
adamwppl napisał:
Tu masz oryginalny zestaw http://moto.allegro.pl/zestaw-napedowy- … 50139.html
dzięki, we wtorek przejdę się do serwisu, spytam jakie koszta u nich będą, jak będą wyższe niż allegro to ich pierdzielę za przeproszeniem
Offline
taki strzal lancucha jest bardzo niebezpieczny, pytasz sie jak dalekie moga byc uszkodzenia, to zaczynajac od tych lekkich czyli tak jak w twoim przypadku uszkodzenie oslony silnika poprzez uszkodzenie karteru, zniszczeniu skrzyni, jak cie trafi kawalek w noge to tez niezle oberwiesz, mozna nawet z takiego powodu zginac wystarczy ze zleci ci przy 50km/h i zablokuje tylne kolo, nie opanujesz zetki i wpieprzysz sie na lewy pas na spotkanie z innym pojazdem. Sytuacja wynikla czysto z twojego zaniedbania, lancuchy jak sa prawidlowo naciagane i smarowane to same nie pekaja/spadaja
Offline
CzaQQ napisał:
Sytuacja wynikla czysto z twojego zaniedbania, lancuchy jak sa prawidlowo naciagane i smarowane to same nie pekaja/spadaja
No właśnie nie dawno sprawdzałem naciąg i było wzytko ok, w dzien zdarzenia tez potem sprawdzilem i naciag ok, moze smarowania za malo nie wiem..
Offline
Adas napisał:
Smaruje się prawidłowo po 300 km max olejem, a po 500-600 km smarem do łańcuchów oraz każdej dłuższej jeździe w deszczu.
Ja do smarowania łańcucha używam tylko smaru do łańcucha.
Ciekawy poradnik dot. m.in. smarowania łańcucha i oceny zużycia na stronie:
http://www.scigacz.pl/Smarowanie,lancuc … 12755.html
Offline
skoro naciag byl dobry to znaczy ze lancuch byl wyciagneity dlatego zlecial czyli i tak wychodzi na twoje zaniedbanie bo to czy lancuch ejst wyciagniety sprawdza sie przy kazdej rutynowej rzeczy z nim zwiazanej
Offline
Był w takim stanie, że nawet maksymalny naciąg nic nie dawał, czyli po prostu zrobił się z niego flak .
Nie kupuj łańcucha typowo do Zetki/Benzera/Ws czy innych.
lepiej kupić jakiś od MZ, czy innych marokowych motocykli .
ja mam oryginalny ZSRR w Minsku i 8000 przejechane, naciąg jest prawidłowy i naciągany był tylko w fabryce .
Offline