Zetka korzysta z dwóch źródeł energii, podczas zgaszonego silnika głównym źródłem prądu jest aku i to on jest odpowiedzialny za to, że wszystkie diody i kontrolki nam świecą zanim uruchomimy silnik, natomiast podczas pracy aku ma podtrzymywać napięcie w instalacji, gdy obroty są zbyt małe. Jeżeli nie ma akumulatora, nie ma prądu i tablica rozdzielcza po przekręceniu w pozycję startową nie świeci, dopiero po uruchomieniu silnika wytwarzane jest napięcie przez prądnicę, większe lub mniejsze, zależnie od obrotów
Offline
Nie mam jak sprawdzić w moim, bo ma akurat aku na zimę wyciągnięte, ale jest u mnie -7 stopni więc nie chcę go maltretować odpalaniem z kopka, z resztą pół domu bym obudził Ale z tego co pamiętam u mnie jak nawet lekko kopnął to się kontrolki zapalały na moment
Offline
Szybkie pytania szybkie odpowiedzi.
Jest akumulator i jest prąd bez silnika z silnikiem?
Bez akumulatora jest prąd po odpaleniu silnika(wszystkie światła, kontrolki, klakson?
Zetka, pomimo, że może pracować bez akumulatora, mieć ten akumulator powinna. Jak bez akumulatora odpalisz zetkę i nie świeci ci się nic, oprócz pracy silnika, to znaczy, że masz coś nie tak z instalacją. Jak wyjmiesz akumulator to nie będzie prądu w niczym, dopóki nie rozkopiesz i nie odpalisz silnika.
Nie rozumiem ja i chyba nikt stąd o co chodzi z tymi klemami do klem.
Offline
On może po prostu połączył je, czyli "+" z "-" Mój kolega ma Cezete 175 i tam bez aku motor nie odpali, bo jest obwód otwarty, dopiero włożenie aku powoduje zamknięcie obwodu lub poł klem. Tylko nie wiem po co ten cały cyrk w Zetce jak na schemacie wyraźnie widać, że instalacja nie jest uzależniona od podpięcia akumulatora
Offline
Odpali CZ 175 bez aku . Ja przerabiałem moduł w Minsku i bez aku pali ;p
Offline