Ogłoszenie


#1 2011-04-08 00:19:16

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

[Poradnik] Wymiana zębatki zdawczej dla opornych - brak luzu.

Stopień trudności poradnika: trudny

Kiedy mamy już zębatki:

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/zebatka%20dla%20opornych/01zebatki.jpg

I mamy za mało wyciągnięty łańcuch i żadna nam nie wchodzi.

Próbujemy zrobić krok pierwszy - http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=258

(podziękowania dla Slawkowskiego)

Jeśli to nie pomoże, przechodzimy do kroku 2

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/zebatka%20dla%20opornych/2a.JPG

Sprawdzamy stan napinacza. Po jego zluzowaniu i odciągnieciu na bok, możemy spiłować

nadmiar stali.

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/zebatka%20dla%20opornych/3a.jpg

Jeśli po spiłowaniu zostanie spiłowanych więcej niż 2-3mm a wcięcie na śrubę nam

znacznie się zmniejszy to rezygnujemy z tej opcji.

Pamiętajmy też o tym żeby było równo.

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/zebatka%20dla%20opornych/b4.JPG

Po wszystkim naciągamy łańcuch pamiętając o luzie łańcucha 15-25mm

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/zebatka%20dla%20opornych/4a.jpg

A tu pokazane to przez Sławka

Slawkowski napisał:

Jest to luz góra-dół, praktycznie ja sobie ustawiam tak, żebym mógł ruszać łańcuche góra-dół w granicach minimalnych czyli ok. 1,5 cm - w najciaśniejszym miejscu. Generalnie nie jest to takie proste, żeby precyzyjnie ustawić ten luz na całe długości, najczęściej nie możliwe (miejscami luz przekracza te 2,5 cm).
Obecnie nie używam nawet miary, luz jaki powinien być mam "w oku" i sprawdzam sobie go na całej długości właśnie metodą "wizualno-macalną" zresztą dużo można wywnioskować z tego jak łańcuch zachowuje się na zębatce.


http://img847.imageshack.us/img847/2153/naciag.jpg

*Opcja polecana przy wymianie zębatki 14z

Prędkości:

oldboy napisał:

sprawdzone:
zębatka 13z - 45km/h - 6500 obr
zębatka 14z - 45km/h - 6000 obr
zębatka 15z - 45km/h - 5500 obr

mówię o prędkościach mierzonych GPS-em  NIE LICZNIKOWYCH!!!!!

1 ząb więcej obniża obroty o 500!!!! (no, może 15z o ok.600, ale to i tak w granicy błędu)

wartości sprawdzone i zweryfikowane

pozdr

a prędkość mierzcie tylko z GPS - Zetka pokazuje do 15km/h więcej

Ostatnio edytowany przez srubekl (2011-05-14 00:49:31)

Offline

 

#2 2011-04-08 00:27:41

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Poradnik] Wymiana zębatki zdawczej dla opornych - brak luzu.

Wiem, o co chodzi z tym poradnikiem, sam tak chciałem rok temu zrobić, ale jakoś się łańcuch wyciągnął.

Bardzo dobry poradnik. Pomógł (+)

Offline

 

#3 2011-04-08 00:48:15

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Poradnik] Wymiana zębatki zdawczej dla opornych - brak luzu.

PickNick napisał:

Wiem, o co chodzi z tym poradnikiem, sam tak chciałem rok temu zrobić, ale jakoś się łańcuch wyciągnął.

Bardzo dobry poradnik. Pomógł (+)

Dzięki, opcja pomocna jeśli nie chce nam się czekać na wyciąganie a jeździmy spokojnie no i warto potem element spiłowany czymś pomalować żeby nie korodował! Pamiętajcie.

Offline

 

#4 2011-04-08 07:57:40

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Poradnik] Wymiana zębatki zdawczej dla opornych - brak luzu.

ozesz Ty..... nieźle....

ja czekam właśnie na łańcuch, wziąłem 130 ogniw i sobie go skrócę, jak się za to wezmę to napiszę też co i jak, ile ogniw wystarczy i co mi tam jeszcze po drodze wyskoczy

Subekl, u Ciebie też zębatka zdawcza po zablokowaniu ma luz na boki ? (blaszka blokująca w nacięciu na wale troszkę ma luzu).

ale z tego co widzę, dołoży się 2 ogniwa i będzie malina.

Ostatnio edytowany przez Slawkowski (2011-04-08 09:08:44)

Offline

 

#5 2011-04-08 11:06:02

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Poradnik] Wymiana zębatki zdawczej dla opornych - brak luzu.

Slawkowski napisał:

Subekl, u Ciebie też zębatka zdawcza po zablokowaniu ma luz na boki ? (blaszka blokująca w nacięciu na wale troszkę ma luzu).

Tak jest luz i chyba kupie nowa blaszkę do zdawczej i też wymienię. Jeżdżę z takim luzem.

Offline

 

#6 2011-04-21 22:23:57

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Poradnik] Wymiana zębatki zdawczej dla opornych - brak luzu.

Panowie trzymajcie się tematów - o filtrach nie piszemy tu bo nie są łańcuchami! (tu piszemy o filtrach - http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=387)

Offline

 

#7 2011-06-28 20:43:16

Manian1994

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

2307423
Zarejestrowany: 2011-06-25
Posty: 22
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50

Re: [Poradnik] Wymiana zębatki zdawczej dla opornych - brak luzu.

a Tylną jak się wymieni to coś da ?

Offline

 

#8 2011-06-28 20:52:51

 Xenon

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

12373289
Skąd: Krasnobród/Zamość
Zarejestrowany: 2010-11-19
Posty: 549
Punktów :   
Pojazd: Romet ZK+ 50/125/150
Wiek: 18

Re: [Poradnik] Wymiana zębatki zdawczej dla opornych - brak luzu.

to samo co wymiana zebatki przedniej ,TYLKO 3 zeby z tyłu to jak 1z z przodu;p


Przebieg:24000km+

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zetka50.pun.pl https://f-gazy-on-line.pl/