Witam, mój problem polega na tym że biegi w mojej zeci bardzo dziwnie się zachowują. Po pierwsze, kiedy zmieniam bieg z 1 na 2 przy koło 8 tys obr. to słychać takie chrupnięcie jakby i szarpnięcie, tak jakbym nie wcisnął sprzęgła, regulowałem je i tak dalej ale nic sięnie zmieniło, może wy wiecie jak je optymalnie ustawić. Drugie to to że kiedy jadę na dwójce to czasem bieg sam mi zeskakuje w jakąś dziurę pomiędzy biegiem 2 a 3. Wtedy na tym wyświetlaczu z biegami nic się nie pokazuje a silnik jest jakby na luzie. Kolejna sprawa to to, że gdy jadę na dowolnym biegu, obojętnie czy to 1 czy 4 i mam manetkę na maksa a potem trochę popuszczam to kiedy znów wciskam na maksa to jest takie dziwne szarpnięcie jakby silnik się zdławił.Dodam że regulowałem gaźnik wiele razy, nawet na podstawie poradbnika na forum i nadal nie wiem czy ten gaźnik jest dobrze wyregulowany czy źle. Liczę na pomoc bo jest to bardzo denerwujące. I jeszcze jedno pytanie czy jest jakiś sposób na drżące tylne plastiki te po bokach? Bo np. kiedy jadę sobie i daje na maksa a potem spuszczam manetkę to głośniej brzęczą te plastiki niż silnik cały, wiem że to częsty problem ale ja się pytam czy ktos ma jakiekolwiek mrozwiązanie bo jest to bardzo uciążliwe
Offline
naciągnij mocniej łańcuch jak jest luźny i pozbędziesz się efektu "chrupania" oraz jak powiedział picknick zmieniaj przy niższych obrotach. a co do plastików może czas na przykręcenie lub podłożenie pomiędzy śrubę a plastik podkładkę gumową
Offline
madodzio7777 napisał:
Witam, mój problem polega na tym że biegi w mojej zeci bardzo dziwnie się zachowują. Po pierwsze, kiedy zmieniam bieg z 1 na 2 przy koło 8 tys obr. to słychać takie chrupnięcie jakby i szarpnięcie, tak jakbym nie wcisnął sprzęgła, regulowałem je i tak dalej ale nic sięnie zmieniło, może wy wiecie jak je optymalnie ustawić. Drugie to to że kiedy jadę na dwójce to czasem bieg sam mi zeskakuje w jakąś dziurę pomiędzy biegiem 2 a 3. Wtedy na tym wyświetlaczu z biegami nic się nie pokazuje a silnik jest jakby na luzie. Kolejna sprawa to to, że gdy jadę na dowolnym biegu, obojętnie czy to 1 czy 4 i mam manetkę na maksa a potem trochę popuszczam to kiedy znów wciskam na maksa to jest takie dziwne szarpnięcie jakby silnik się zdławił.Dodam że regulowałem gaźnik wiele razy, nawet na podstawie poradbnika na forum i nadal nie wiem czy ten gaźnik jest dobrze wyregulowany czy źle. Liczę na pomoc bo jest to bardzo denerwujące. I jeszcze jedno pytanie czy jest jakiś sposób na drżące tylne plastiki te po bokach? Bo np. kiedy jadę sobie i daje na maksa a potem spuszczam manetkę to głośniej brzęczą te plastiki niż silnik cały, wiem że to częsty problem ale ja się pytam czy ktos ma jakiekolwiek mrozwiązanie bo jest to bardzo uciążliwe
Biegi zmieniaj przy niższych obrotach bo ci się skrzynia posypie.Zeskakujący bieg czasami to się zdarza ale jeżeli sytuacja będzie często się powtarzać konieczna będzie regulacja w środku silnika.
Offline
z 1 na 2 przy 10tyś? Haha? Ja bym się bał, że się motor rozleci..
Ostatnio edytowany przez rekoz. (2013-04-14 14:57:21)
Offline
Robiąc to perfekcyjnie to przy 8k nie chrupnie, a przy 5k chrupie ;p
Offline
darelo12 napisał:
ja mam inaczej, jak zapylam na 3 to mi zeskakuje na jakis luz miedzy 3 a 4 i jak daje w gore to odrazu 4 wbija.czasami jade na 3 i nagle zeskakuje ii obroty 10k, to ludzie mysla ze jakis ****** gazuje :d
Regulacja popychacza .
Offline
rekoz. napisał:
z 1 na 2 przy 10tyś? Haha? Ja bym się bał, że się motor rozleci..
A jaki w tym problem? bawiąc się w terenie czasami zmiana biegu z 1 na 2 odbywała sie już przy "odcince" (wiem zetka niema odcinki, chce zobrazować o co mi chodzi) jak sie potrafi to jak już wczesneij ktos napisał, przy 10k nic nie chrupnie a jak sie nie potrafi to wszytsko strzela przy 5
Nie bój żaby nic Ci sie nie rozleci, aczkolwiek nie polecam takiego zażynania silnika
Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2013-04-14 19:55:25)
Offline
Gost Rider napisał:
darelo12 napisał:
ja mam inaczej, jak zapylam na 3 to mi zeskakuje na jakis luz miedzy 3 a 4 i jak daje w gore to odrazu 4 wbija.czasami jade na 3 i nagle zeskakuje ii obroty 10k, to ludzie mysla ze jakis ****** gazuje :d
Regulacja popychacza .
Jak mogę to wyregulować ?
Offline
W pierwszej kolejności jeśli umiesz jeśli nie jedz do serwisu i wyreguluj sprzęgło.Z prawej strony silnika pod dekielkiem napisem ROMET jest mechanizm.Jeśli to nic nie da konieczne będzie sprawdzenie wybieraka z zabezpieczeniem,kosy zmiany biegów w środku silnika.Mam nadzieje że poprawnie wyregulowane sprzęgło da pożądany rezultat i biegi będą się po prostu zapinać.
Offline
Jeśli możesz zatrzymać koło z tyłu za pomocą reki lub nogi na załączonym biegu to sprzęgło jest prawidłowo wyregulowane. Jeśli nie kombinujemy aż do momentu osiągnięcia pożądanego efektu np.linkę zakręcasz prawie do oporu potem odkręcasz ten dekiel odkręcasz tą główną śrubę dziesiątką i śrubokrętem płaskim regulujesz w prawo sprzęgło będzie łapało puzniej a w lewo wcześniej wydaje mi się że jeden dwa obroty w prawo powinny wystarczyć potem wszystko skręcasz.
Offline