Witajcie,
Przyszedł nowy sezon dla mej zetki, zeszły sezon nabite 1500km, bez awarii. Chciałem jechać wymienić olej, odblokować moją "zecunie" ale, właściciel serwisu i salonu bodajże zbankrutował a w jego lokal wszedł "MONDO MOTORS". Cóż, więc po mału chyba sam sobie będę musiał dawać rade z tym wszystkim. Z serii "Zrób to sam"
Czytam i szukam blokad w mojej Zetce "Classic". Jedni żeby rozwiercić tłumik ? (Podobno wsadzić wiertło walnąć młotkiem pare razy...) - Dobra, ale tylko tyle ? Podobno lepiej bd jechał z 1-2 potem już bez różnicy (lepiej się wkręcał czy cuś)
2. Dopalacz spalin, ta rureczka gumowa nad kolankiem przy wylocie spalin. Pozbyć się jej ? Dobra ale jak, jakiś użytkownik napisał że to pomoże, ale ktoś też dopisał że trzeba się pobawić z gaźnikiem bo można zatrzeć motor. Dobra, ale co z tym gaźnikiem zrobić itd.
3. Moduł odblokowany. Pod jakim plastikiem jest moduł? Moglibyście wytłumaczyć i ew. podesłać fotos?
4. Zębatka zdawcza 15z ( takie mam plany) Trudno będzie ją założyć ? Gdzieś coś słyszałem że łancuch musi mieć określony przebieg żeby się to fajnie zakładało, jeśli łaska mógł by ktoś odesłać do tematu ?
5. Gdzie jest Akumulator (wiem głupie pytanie ale za cholere nie wiem, po za tym nie wiem jak się nawet do niego dostać, ktoś coś mówił że pod siedzeniem czy gdzieś)
6. Mam pewny wkurw na Silnik. Po dłuższej jeździe takiej ostrzejszej, motor jest zgrzany jak nie wiem do czego to przyrównać. Zatrzymuje się pod garażem, wkręcą go manetką silnik nagle dostaje odciecią zapłonu z 6tys. obrotów. WTF? Potem przez 5min nie da się go zapalić, kopie jak głupi, starter też dziwne oddaje dźwięki... (nie normalne)
7. Własnie, olej. Chyba sam go spuszcze i zaleje nowym. Tylko pytanie. Jaki mi olej pajace wlali do tego mojego motorka ? Nie chce lać innego, a od nich na pewno się już nie do wiem, bo serwisu ni ma, kontaktu nawet z właścicielem też zbytnio nie miałem.
Takich kilka pytań mam do was właśnie, jak mi się coś wspomni to coś dodam od siebie. Z góry dzięki wszystkim którzy się zaangażują w mój wątek, mam nadzieje że dobry dział, jak by nie było mam też kilka awarii , więc dlatego też tu, a nie chce dzielić tematów na 3 wątki osobne bo to bez sensu. Ogólnie 2012 sezon, wporządku, bez awarii, ale denerwuje mnie te 45km/h. Aha, no i wczoraj pozbyłem się nóżki centralnej (fatalna rzecz), pozostane tylko przy bocznej (póki co). Powiem wam kawał roboty, zdejmowanie tłumika, odpinanie dopalacza spalin, odpinanie hamulca nożnego żeby móc wyjąć tłumik, ogólnie masakra, i potem jeszcze nakładanie sprężyny od nożnego... Mordęga. Czytałem że są prze "wafelki" którzy bez zdejmowania tłumika dali rade, w moim przypadku "ten bolec" chodził dosyć opornie, i musiałem go jeszcze smarem nasmarować żeby się wybił gładziutko, i potem wszedł z powrotem. Żmuda praca, ale wreszczie nic na rondzie mi nie szura, i nikt mi nie mówi że nóżka mi leży i sobie zrobie krzywde
Pozdro
Offline
Nie wiertło i punkąć młotkiem tylko wiertło i wiertarka.
Zesra się a nie zatrze, nie wiem kto takie głupoty pieprzy, 4T może zatrzeć się tylko jak nie będzie miał oleju, chłodzenia, albo jak nalejesz paliwo PB140.
Nie wiem jak w Zetce, ale w Astonie moduł jest pod bakiem, jeżeli kręci Ci tylko do ok. 8k RPM to moduł trzeba zmienić na odblokowany.
Zębatka, żaden problem, 2 śruby i zabezpieczenie, ściągasz i zakładasz nową, jańcuch musi być lekko wyciągnięty, po 1,5k powinien być już dabry, zawsze można spróbwać.
Kręci do 6k? Pewnie moduł zablokowany, jak nie chce zapalić to, albo nie znasz techniki dobrego odpalania, zawory, albo gaźnik.
Olej? Lej spokojnie Motula 5100, Mobila, Castrola, Liquy Moly, ważne, żeby był 10W40, ja jeżdżę od dłuższego czasu i olej Valvoline 10W40 for 4T po 3200 km nadal jest dobry.
Nie wiem, kto wymyślił ten dopalacz spalin, nie wiem co to jest, ale pewnie chcieli z tego zrobić E5, naszczęście twórcy Aston tego syfu nie wstawili.
Ostatnio edytowany przez GumiS123 (2013-04-21 09:44:29)
Offline
Siemka
2. ja bym tą rurkę zostawił bo tak naprawdę daje ona mało a można w ten sposób zepsuć silnik
3. Odblokowany moduł znajduje się po lewej stronie tak samo jak akumulator (ściągasz pokrywę i taka kosteczka jest przed aku to własnie jest ten moduł)
4.Sam kupiłem 15z narazie mam ok.1650km więc jeszcze się nie mieści ale myślę, że jak będzie tak ok. 2000km to spokojnie wejdzie
5. Dot. 3
6. nie wiem ale zagrzanie silnika to w Zetce norma
7. Poczytaj trochę o dobrych olejach do Zetki ( ogólnie 4t ) i wybierz jakiś dobry ze znanej marki
Offline
Gumisiu kochany, 6k oborotów wykręcone manetką na biegu neutralnym, max 8,5 obrotów na min. Czyli zablokowany. Coś mi się w ogóle z wyświetlaczem paliwa stało, coś tam pokazuje ale ledwo widać, jedyni ciut ciut w nocy, i coś okłamuje. Co można z tym zrobić ? Oczywiście dzięki za pomoc chłopaki, ten dopalacz zostawie w spokoju Czyli co chłopaki, wiertło i wiertarka i jazda? Ale jak to dokładnie machnąć żeby czegoś nie rozdupcyć
Offline
Ten miernik nie jest wyskalowany pod Zetkę Ja jak zaleję 6-7l to już mam full. Mało który motorower ma 12l bak paliwa, a ta tablica rozdzielcza jest w wielu chinolkach. A co do tego, że po dłuższej jeździe Ci gaśnie to ja też tak miałem na początku na dotarciu, po prostu nagle zgasł za skrzyżowaniem i ni chu chu nie zapali ale zaciągłem mu ssanie i jakoś ruszył Dotrzesz go to wszystko się unormuje ;D Szerokości LwG
Offline
needsomefish napisał:
Gumisiu kochany, 6k oborotów wykręcone manetką na biegu neutralnym, max 8,5 obrotów na min. Czyli zablokowany. Coś mi się w ogóle z wyświetlaczem paliwa stało, coś tam pokazuje ale ledwo widać, jedyni ciut ciut w nocy, i coś okłamuje. Co można z tym zrobić ? Oczywiście dzięki za pomoc chłopaki, ten dopalacz zostawie w spokoju Czyli co chłopaki, wiertło i wiertarka i jazda? Ale jak to dokładnie machnąć żeby czegoś nie rozdupcyć
Ja nie amm dopalacza seryjnie i żyje, nic się nie zepsuje, nie ma prawa, moduł do wymiany, poszukaj go tak jak tam ktoś widział powinno się w niego wpinać 2 kostki.
Z wyświetlaczem palwia nic nie zrobisz, ja zaleje 10-12l i już mam po za skalą, a w bak wchodzi 18l.
Wierć gdzie chcesz na końcu wydechu, na około tego gdzie normalnie oddaje spaliny, nic nie rozduczysz jak cos to się zaspawa
Offline
W CRS'sie nie ma czegoś takiego jak powrót spalin do układu dolotowego. Zdejmuj, dziurę zaspawaj i się niczym nie przejmuj. W zeci musi to działać na zasadzie łagodniejszego przebiegu spalania w momencie zapłonu, gdy zdejmiesz w mieszance będzie więcej tlenu i szybciej będzie się spalała. co przekłada się na osiągi.
Offline
Ogarniemy coś, muszę kupić olej, zamówie sobie na spokojnie ten moduł, i zębatke 15z Ale to po 10, jak przyjdzie mi "sałata" na konto do tego czasu będe się tłuk. Gumisiu, rozwierce sobie, jak zdejme tłumik, bo mi troszkę pordzewiał, biore papier ścierny do łapy, trochę podkładu trochę farby termicznej i jazda, przy okazji coś powierce
Widziałem po 40zł te moduły są cholercia jakieś tańsze?
Offline
needsomefish napisał:
Ogarniemy coś, muszę kupić olej, zamówie sobie na spokojnie ten moduł, i zębatke 15z Ale to po 10, jak przyjdzie mi "sałata" na konto do tego czasu będe się tłuk. Gumisiu, rozwierce sobie, jak zdejme tłumik, bo mi troszkę pordzewiał, biore papier ścierny do łapy, trochę podkładu trochę farby termicznej i jazda, przy okazji coś powierce
Widziałem po 40zł te moduły są cholercia jakieś tańsze?
Dział awarie i serwis się rozrasta.Kup najtańszy moduł do skutewra za 10 zł .Ważne aby był odblokowany,do 4T,piny zgadzały się z zablokowanym.Rozwiercanie tłumika da tyle co nic.Będzie chodzić jak motopompa.
Ostatnio edytowany przez Gost Rider (2013-04-28 17:30:38)
Offline
Słuchaj, podobno poprawia przelot spalin - to fakt, i chodzą słuchy że poprawia zrywność na biegu 1-2... Zobacze czy rozwierce, musiałbym tego pieruństwa posłuchać troszkę na youtube czy cuś
http://allegro.pl/modul-odblokowany-4t- … 25330.html - ten będzie pasował ?
Offline
Będzie pasować
Offline
Po prostu.Przelotowy tłumik powoduje szybsze wkręcanie się silnika na obroty.
Offline
Gost Rider napisał:
modól
Nie dawaj podkładu bo i tak się spali, felxem zjechać to co jest i żaroodpornym.
Offline
Dobra. Plany:
-wymiana oleju
-zakup zębatki 15z
-może zrobie przelot
-dopalacz usunąć, zespawać
-moduł.
Dzięki chłopaki za pomoc, jak by coś będe wam pisał w osobnym temacie. Gdyby się dało postawił bym browara ale, wszystko idzie nadrobić.
Do zamknięcia Panie Moderatorze Kochany
Offline