Gość
podkładki to trzeba dać pod połączenie ramy z silnikiem (tylko trezba tę obejmę rozgiąć lekko) i pod mocowanie podnóżków - inna jazda, ale zegary i tak przekłamują, zadne podkładki pod nie nie pomogą - one de facto nie są wadliwe, ale są tak ekonomicznie skonstruowane, że mają w miarę poprawnie pokazywać do 60km/h i do 8000obr, po co wkładać do motoroweru licznik za 5 dolców jak można za dolca , z tego co słyszałem zegary Zetki 125 mają inny układ scalony, pozdr
a ile dałeś za zębatke 38z??
Offline
oldboy napisał:
zadne podkładki pod nie nie pomogą
Pomogą jakoś mi okłamywał licznik do 80km/h pokazywał z gory 90km/h po tym zabiegu na prostej 75km/h przy max 12tys obr i mierzyłem skuterem innym i dobrze pokazuje...owszem nic nie pomoga jak sie tam gdzie nie trzeba wstawi....podkładki trzeba dać pod mocowanie zegarów z kierownicą a nie pod sruby....
Offline
Prędkościomierz w Zetce jest napędzany mechanicznie ( ślimak + linka ) także inny układ scalony nie wpływa na prace zegara . Co innego obrotomierz , ale one aż tak mocno nie przekłamują , zresztą można zainstalować sobie elektroniczny za kilkanaście złotych.
Offline
hah wibracje i wibracje a ja choć mam wyłączona zetke a przekrece kluczyk (nie odpalona) to obrotomierz jedzie do góry na dół do góry na dół a koleś który pisał ze to wina czujnika przy stopce to jest w błędzie bo ja ten czujnik na samym początku wykręciłem tak samo jak zawirowywacz spalin itp silnik mialem rozebrany w drobny mak i przyczyna tego ze ten obrotomierz tak skacze jest to ze gdy zdejmiemy pokrywe od magneta to ukarze sie nam taka wtyczka ktura jest przyczepiona do kartera i to ona jest głównym winowajcą ja wyciągłem tą wtyczke i wyczyściłem i (trzeba ustawić ja odpowiednio przed założeniem bo to tez ma znaczenie najlepiej zapalic silnik i popatrzec na obrotomierz czy odpowiednio chodzi tyle to sie mu nic nie stanie jak pochodzi bez oleju) założyłem ją spowrotem ustawiłem odpowiednio kąt i chodzi elegancko i prawdopodobnie to jest główna przyczyna wszystkich problemow
Offline
Znam rozwiązanie . U mojego kolegi w Zetce było tak samo . To fabryczna wada obrotomierzy. Niestety Prawie każda Zetka tak ma . Twe obrotomierze w Zetkach z 2010r i początku 2011 są fabrycznie wadliwe ! . Te obrotomierze przychodziły fabrycznie z chin . Na dzisiejszy dzień one są składane w 100% w Polsce . Jeżeli macie jeszcze mot. na gwarancji to idźcie jak naszybciej to zgłosić ! Myślę , że pomogłem Jak na razie sam mam Zetkę 125cc i nie mam kłopotów z obrotomierzem
Ostatnio edytowany przez kieterman (2011-07-12 01:06:42)
Offline
I co wymienią to na gwarancji, i jeszcze jedna sprawa jak kupiłem zetkę od 2 właścieciela za krakowem i mam wszystkie papiery od niego i mieszkam w Tomaszowie Lubelskim 30km od zamościa . Najbliższy serwis mam w zamościu i czy jak pojade do zamościa do serwisu czy mi uznają gwarancję ?
Offline
Tak , muszą Ci uznać . Nieważne jest to w którym serwisie robisz. Jeżeli twoja Zetka jest na gwarancji to gwarancja obejmuje wszystko . Jeżeli twoja Zetka jest już po gwarancji Serwis Zrobi Ci obrotomierz . Jedynym minusem roboty obrotomierza po gwarancji jest jego wysoki koszt . Koszt nowego obrotomierza wraz z przesyłką wynosi około 250 zł . Zależy jaki serwis i ile bierze za robociznę . Jeżeli gwarancja Obejmuję twoją zetkę to usługa jest całkowicie darmowa .
Offline
Z tego co zauważyłem to obrotomierz wpada bardziej w wibracje niż prędkościomierz u mnie lekko zle pokazywał przy około 8 tys obr czasem ale to nie przeskadza;p a ogolnie z predkosciomierzem przez 5 tyś km przebiegu u mnie nic sie nie dzieje i pokazuje dobrze tylko po 1300km wstawiłem podkładki pod liczniki bo zaczynał źle pokazywać oszukiwał ale od tamtej pory nic sie nie dzieje.
Jeśli Myślicie że to nie od wibracji tak wam oszukuja liczniki to jak wam bedzie np obrotomierz skakał to złapcie reką go mocno;p to zobaczycie....
Ostatnio edytowany przez Xenon (2011-07-15 08:26:11)
Offline
tomekdobrzynski19 napisał:
PANOWIE PNOWIE ELEKTRYKA JEST W PORZADKU TAK SAMO JAK I WIBRACJE NIE MAJA NAJMNIEJSZEGO WPLYWU NA DZILANIE OBROTOMIERZA MIANOWICIE PRZYCZYNA LERZY W LEWEJ STOPCE POJEDYNCZEJ DO PODPARCIA MOTOROWERU NA MOCOWANIU OWEJ STOPKI JEST TAKA ZIELONA ŚRUBA KTÓRA JEST WŁĄCZNIKIEM I WYŁĄCZNIKIEM OBIEGU PRĄDU DO ZAPŁONU. W ZWIĄZKU Z TYM PODCZAS KORZYSTANIA Z TEJŻE STOPKI SRÓBA SIĘ LUZUJE I POWSTAJĄ DROBNE SPIĘCIA KTÓRE ZAKŁUCAJĄ POPRAWNĄ PRACĘ SILNIKA. MOJA RADA: WYSTARCZY PORZĄDNIE DOKRĘCIĆ SRUBKĘ I KORZYSTAĆ Z PODSTAWOWEJ STOPKI DO STAWIANIA POJAZDU A AWARJA Z OBROTOMIERZEM PRZEJDZIE DO ODLEGŁYCH WSPOMNIEŃ. :d POZDRAWIAMI ZYCZĘ SZCZĘŚCIA
tomekdobrzynski19@wp.pl
Potwierdzam!!!
Z pewną dozą niedowierzania dokręciłem zieloną śrubkę i o dziwo pomogło. Obrotomierz jak nie ten sam. Płynnie ruchy wskazówki bez kiwania się. Wcześniej na wysokich obrotach trzeba było liczyć średnią z jej wskazań - lata między 7000 a 10000 to jest ok 8500 obr/min. Tak więc z moich doświadczeń wynika, że jeżeli wskazówka obrotomierza jest niestabilna, to coś jest żle dokręcone w układzie zapłonu (cewka, stopka itp).
Dziękuję Ci Tomku Dobrzański
Offline
Coś w tym jest Panowie, bo ja ten wyłącznik ze stopki u siebie zdemontowałem już na samym początku (jakoś w kwietniu) i odpukać u mnie zegary działają płynnie (są trochę anemiczne, ale wskazówki są stabilne).
Offline
Witam. Mam taki problem z Romet Zetka 50, że gdy mam około 8tysiecy obrotów i daje spokojnie gazu to obroty zamiast się zwiększać to się zmniejszają i prędkość maleje. Jeżdżę około tygodnia na odblokowanym module i dopiero teraz mi się to dzieje. Wiecie może dlaczego? Wymieniałem filtr powietrza i regulowałem gaźnik.
Offline
Wyreguluj gaźnik
Offline
Znalazłem przyczynę tej awarii: wystarczy wyczyścić porządnie świece lub wymienić na nową. Świeca to przyczyna tej awarii.
Offline