ale jakby to był łańcuch to na innych biegach byłoby to samo, ale warto sprawdzić. Po co robić kapitalke? Bo 2 zębatki sie źle zazębiają? najpewniej jeżeli już to wystarczy coś dokręcić albo dac podkładke
Offline
kolego a wiesz co to znaczy remont kapitalny? bo kapitalka nie polega na wmianie 2 zepstych rzeczy. Kapitalke to sie robi w 2T zmienia sie wszystko (cylinder głowica tłok pierscienie itd) czesto zostawiając fabryczną tylko skrzynie jeżeli jest ok. Pekniety karter nie wpływa na kompresje bo kompresji niema na dole silnika tylko w komorze spalania (nie pochwalam tego ael sam jezdziłem z peknietym jakies 4 tysiace kilometrów.) Zalezy tez od peknięcia, jakiej jest wielkości. Jeżeli jestes pewny ze sie nie rozleci podczas jazdy i ze nic z niego nie cieknie to na gwałt wymieniac nie trzeba. nie jezdzij na takiej skrzyni bo jak cos ci sie do końca rozleci to wtedy bedziesz musiał robic kapitalke rzeczywiście bo zrobi ci młyn w silniku. Rozbierz go, obejrzyj i za ok. 70zł pewnie go naprawisz (nie licząc tego karteru)
A może kiedyś z tym trzecim biegiem cos sie stało? W senie że np przy redukcji z 4 na 3 wbiłeś 3 bez sprzęgła bo kalmka ci sie wyslizgnęła z reki, albo jakoś przetargałeś ten bieg? Bo jezeli tak to mozliwe ze teraz ta trójka sie o to "upomniała" a awarie nie zawsze wyskakuja odrazu.
Jedyne co jeszcze mi przychodzi do głowy to to że kiedyś na 3 biegu skrzynia dostała niezłego szarpniecia, zła zmiana biegów albo cos w ten deseń. Wystarczy że uszczerbił ci sie jeden ząb z trzeciego trybu i już masz szarpanie. Nic Ci nie pozostało tylko rozpołowić silnik i zobaczyc co w środku siedzi
Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2013-08-13 11:36:16)
Offline
afubur napisał:
jak podnosze tyl na lewarku odpalam 1-2-3 i nic mi na 3 biegu nie stuka nie puka a jak jade to az nieprzyjemnie sie slucha tego zgrzytu
Na bank 3 bieg sie wysypał skrzynia do remontu.Proponuję już zacząć myśleć nad remontem.Dla pewności przed zamówieniem części pomierz osadzenie wałków skrzyni w łożyskach igiełkowych karterów oraz liczbę zębów na poszczególnych trybach unikniesz nieporozumienia typu kupiłem skrzynie do Zetki a przysłali mi od Ogara 900.
Offline
Gost Rider napisał:
afubur napisał:
jak podnosze tyl na lewarku odpalam 1-2-3 i nic mi na 3 biegu nie stuka nie puka a jak jade to az nieprzyjemnie sie slucha tego zgrzytu
Na bank 3 bieg sie wysypał skrzynia do remontu.Proponuję już zacząć myśleć nad remontem.Dla pewności przed zamówieniem części pomierz osadzenie wałków skrzyni w łożyskach igiełkowych karterów oraz liczbę zębów na poszczególnych trybach unikniesz nieporozumienia typu kupiłem skrzynie do Zetki a przysłali mi od Ogara 900.
Gdyby trzeci bieg sie wysypał to wgl by go nie było a po drugie skrzynia do remontu hałasuje, piszczy strzela i wydaje inne dźwieki niezależnie od przełożenia (nawet na luzie) a czasem nawet sie nieda zadnego biegu wrzucić. Skrzynia pewnie jest zdrowa tylko coś gdzieś sie stało z jedną zebatką
Offline
co ma piernik do wiatraka? (co ma moduł do skrzyni?) może i zębatki całe a ciekawe czy pomyślałeś zeby sprawdzić czy dobrze zazębiają sie? wrzuc 3 bieg i sobie skrzynią pokręć to zobaczysz, powinno byc idealnie równo (co do milimetra) bo tutaj wina nie muszą byc zebatki a ich złe zazebienie, co za tym idzie wybierak (czy tez wodziki, jak kto woli)
Offline
Najpierw pokręć powolutku skrzynią, powrzucaj biegi, a jak wszystko będzie grało to zabierz się za moduł. Wszystko we właściwej kolejności.
Offline
afubur napisał:
to ze byl temat o tym ze modul byl kijowy i szarpale na iles tam obr
Jakby szarpał na iles tam obrotów to występowałoby to na każdym biegu nie tylko 3
Ewidentnie tutaj elektryka niema nic do rzeczy. Ustarka wystepuje tylko na okreslonym biegu niezaleznie od predkosci obrotowej silnika i innych przelożeń.
Offline