Witam! posiadaczy zetek i nie tylko;)
Posiadam ,,prawie,, zetkę bo bartona tzr50 ( stojący cylinder)
Motorek przerobiony na 80cm przejechane na tym zestawie około 1tkm, całkowity przebieg 3 tkm.
Silnik nie odpala ani nie zapowiada się żeby odpalił;)
Zdemontowałem cylinder, głowice po czym wymieniłem uszczelki na nowe. Cylinder wewnątrz wygląda jak nowy nie porysowany podobnie tłok również bez zastrzeżeń.
Zmontowałem wszystko do kupy i dalej nie odpala. Zauważyłem, że jak kręce silnikiem a palec mam w miejscu świecy to z większą siłą zasysa palec niż wytwarza kompresje;/
Regulowałem zawory na różne sposoby i dalej cisza nie chce odpalić;( dzisiaj już się poddałem bo ciemno się zrobiło;p jutro sprawdzę rozrząd czy wszystko jest tak jak ma być i mam takie pytanko jak najsprawniej ustawić rozrząd w tym silniku;)?? a gdy to nie pomoże gdzie szukać przyczyny awarii??
Paliwo jest iskra jest a odpalić niet;)
Offline
A może bardzo źle ustawiona mieszanka paliwowa???
Offline
Chodzi mi o to drogi kolego iż może być rozregulowany gaźnik i ma zły stosunek powietrza do paliwa. Wyreguluj sobię gaźnik ale pamiętaj że trzeba to robić na ciepłym silniku.
Offline
jaro882 napisał:
hmm jak ja ten silnik zagrzeje;p sprawdzę najpierw rozrząd gdyby była to wina mieszanki wydaje mi się że może by odpaliła na chwile
No nie zawsze odpali. Ale w skrajnych wypadkach można tak wyregulować ale jak odpali to go zagrzać i wyregulować dokładniej a co do rozrządu to jeszcze nigdy tego nie robiłem więc ci nie powiem ale chyba tak jak napisałeś bo coś o takim ustawieniu słyszałem
Offline
Odkręć dekielek od zebatki rozrządu i ta kropka ma być u góry i pokrywać się z tym "wcięciem"
Offline
marcint6070 napisał:
Chodzi mi o to drogi kolego iż może być rozregulowany gaźnik i ma zły stosunek powietrza do paliwa. Wyreguluj sobię gaźnik ale pamiętaj że trzeba to robić na ciepłym silniku.
Napewno nie bo kolega mówi ze lał paliwo do cylindra bezpośrednio wiec powinien przynajmniej sie zakrztusić. Pozatym to ze silnik bardziej ciągnie niż dmucha nie jest winą gaźnika. Rozrząd sprawdz, na magnecie litera T na zębatce kropka. Wszystkie te znaki mają być w lini prostej do góry.
PS: na jeden ruch wału korbowego przypadają dwa ruchy wałka rozrządu wiec znak na zebatce w głowicy bedzie raz na dole a raz na górze. ale powinien w lini prostej pokrywać sie z znakiem na głowicy oraz literką T na magnecie, niezaleznie czy bedzie kropka z zebatki u góry czy na dole.
Mozesz tez jeszcze odkrecic swiece i wlozyc tam np srubokret plaski tak zeby oparł sie o tłok. Nastepnie odkrecić pokrywe zaworów w głowicy i powoli krecic silnikiem (kopką) wtedy zobaczysz czy prawidłowo otwieraja ci sie zawory.
Od góry. Tłok idzie na dół zawór ssący otwarty (ssanie). Tłok idzie do góry obydwa zawory zamknietę (sprężanie) wybuch, tłok idzie na dół (praca) potem tłok idzie do góry otwiera sie zawór wydechowy (wydech) taki cykl w 4T masz. Srubokret zamiast swiecy po to zeby widziec kiedy tłok jest w pozycji dolnej, a kiedy górnej.
U cb to wygląda tak jakby na ssaniu zawory były zamknięte tak jak w czasie pracy a w czasie pracy jakby jakiś był otwarty tak jak na wydechu lub ssaniu. (Obrócone o 180 stopni działanie silnika)
Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2013-09-06 16:24:32)
Offline
jaro882 napisał:
Po ustawieniu rozrządu i wyregulowaniu zaworów zapalił od pieprznięcia można zamknąc;) teraz probelm dotyczy skrzyni biegów;p
Brawo. mówiłem że zawory i rozrząd
Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2013-09-07 17:31:38)
Offline
Zamykam. Na przyszłość zapoznaj się z zasadami zakładania wątków. Wszystko jest w "Regulaminie forum".
Offline