Siema, dziś mi rozregulował się zupełnie zawór wydechowy (klepał od dłuższego czasu, ale dziś klepanie osiągnęło apogeum i wykręciło całą śrubkę) i chyba uderzył w tłok, bo Zetka straciła moc, spadły obroty i zgasła, a teraz nie chce odpalić, kompresji nie ma praktycznie, bo jak wykręciłem świecę i wsadziłem palec, to ledwo go wypycha, kopniak można bez problemu dwoma palcami przekręcić, rozrusznik kręci jak szalony, ale nie odpala, nie słychać żadnego oporu, ani próby zaczęcia spalania, świeca daje iskrę bo mnie kopnęło. Wyjąłem silnik z ramy i rozkręciłem. Pierwsze co rzuciło się w oczy to poluzowana (odkręcona) śruba skręcająca głowicę z cylindrem. Na zaworze nie ma śladów uderzenie, ale tłok wygląda tak. Czeka mnie kupno nowego czy zakładać ten ?
Offline
Tłok do kosza, od razu bym wymienił zawory z uszczelniaczami bo uszczelniacze są "jednoroazowe" i przy każdym zdejmowaniu głowicy powinno się wymienić. Co tam tak oleju pełno u Ciebie?
Offline
A czy przypadkiem jakby uderzył w zawory, to nie byłby pęknięty albo coś na środku ? Tak teraz patrzę i mi się wydaje, że te rysy nie wpłyną na działanie zestawu. Jak wymienić te uszczelniacze ? A co do oleju to nie wiem, ale sporo go spłynęło po prostu z głowicy.
Offline
Z tego co wiem to jak sa te dziury w tłoku to tam znajdują sie zawory ? a tu gdzie ejst to przebarwienie to jest świeca ?
zrób zawory uszczelkę na hermetyku i dalej będzie jeździć (najlepiej na tym czarnym hermetyku nie wiem czy jest jeszcze w sprzedaży)
Offline
Tak, tam gdzie ta rysa to świeca Więc to świeca zaryła o tłok ? to możliwe w ogóle ? Co masz na myśli mówiąc ,,zrób zawory uszczelkę na hermetyku" ?
Offline
Ale przecież w tłoki jest wyryta kreska, tak? To gdzie ma mieć kompresje.
Offline
Czy aż tak trudno wydać 33 złote ? Jak jest uszkodzony to się wymienia i już ! http://allegro.pl/tlok-80cc-romet-zetka … 39006.html
Offline
Okej, to kupię nowy, a teraz taka sprawa, w jakiej kolejności założyć pierścienie i czy rozrząd ma być na T czy na kresce obok T ? Bo są sprzeczne zdania...
Offline
iktorn napisał:
Okej, to kupię nowy, a teraz taka sprawa, w jakiej kolejności założyć pierścienie i czy rozrząd ma być na T czy na kresce obok T ? Bo są sprzeczne zdania...
Na kresce obok litery T !!!!!
Offline
A nie miałeś czasami za długiego gwintu na świecy lub nie zapomniałeś założyć podkładki ?
Offline
Tak się zastanawiam, czy ma znaczenie siła z jaką jest dokręcona głowica - wszyscy co wymieniali oryginalne 50 na zestaw 70 dokręcali go do oporu - "na wyczucie".
Czy przy mocniejszym dokręceniu niż zalecane, nie obniża się wtedy cała konstrukcja górna silnika ? Czy nie siada mocniej (spłaszcza) uszczelkę pod głowicą ?
Na pewno są to dziesiątki milimetrów różnicy ale tak tylko czysto teoretyzuję , czy może mieć to wpływ na pracę zaworów i silnika
Offline
Iktorn, ja mam podkładkę pod świecą. Może masz rację z tym dociąganiem śrub.
Offline