Ogłoszenie


#1 2013-10-23 21:14:42

 bromu

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Tarnów
Zarejestrowany: 2013-10-18
Posty: 7
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50
Wiek: 37

[Dyskusja] Kącik eksperymentatora

Jako że marketing i brak rzetelnych informacji  sprawia, że część zaleceń producenta nijak się ma do rzeczywistości postanowiłem założyć taki temat. Do rzeczy. Producent zaleca olej 10W40 Liqui Moly Racing - półsyntetyczny olej. Przy takich obrotach jakie ma nasza maszyna ja widziałbym syntetyk 5W40. Jako że silnik na dotarciu zalałem Castrol Magnatec 10W40, ale już mnie korci aby po 1000 km zalać 5W40.  A propo docierania.... docieram na ostro, wszak to temat dla eksperymentatorów nie?

Offline

 

#2 2013-10-23 21:59:52

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Dyskusja] Kącik eksperymentatora

Kiedyś pisałem, czemu do tego silnika lać półsyntetyk. Nie będę się powtarzał, napisze tylko, że chodzi o brak filtra oleju i konstrukcję silnika, która ma nie wiem czy ponad 40 lat.
Warn za brak prefixu.

Offline

 

#3 2013-10-23 22:31:43

 bromu

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Tarnów
Zarejestrowany: 2013-10-18
Posty: 7
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50
Wiek: 37

Re: [Dyskusja] Kącik eksperymentatora

Najlepiej powtarzać internetowe brednie.... albo i mądrości. Doświadczalnie to sprawdzę i okaże się kto ma rację. Mnie się wydaje że ani wiek konstrukcji (w nowszych nie ma tłoka pierścieni, zaworów i wału korbowego, łożysk?), ani brak filtra olejowego nie ma tu nic do rzeczy. Zmniejszony współczynnik tarcia to mniejsze zużycie silnika, mniejsze zanieczyszczenie oleju (po 1500km) czyż nie? A mniejsza gęstość to szybsze rozprowadzanie i lepsze smarowanie zimnego silnika. Jedyne czego się boję to spalanie oleju który z racji że rzadszy, będzie się dostawał do komory spalania.

Offline

 

#4 2013-10-23 23:57:25

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Dyskusja] Kącik eksperymentatora

Pożyjemy zobaczymy, ja zrobiłem już Zetką ponad 10 tys i takich "experymetów" nie potrzebuję ale chętnie poczekam na wynik tego testu. (a często oleju nie zmieniam, mój wybór to 10W40 Motul 5000) aha i jeszcze jedno po tym  Castrol Magnatec 10W40 nie pisz tylko w dziale problemy że, biegi/sprzęgło ci tam źle działa, wyskakuje itp. 

Offline

 

#5 2013-10-24 16:29:56

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Dyskusja] Kącik eksperymentatora

Przez 13000 km lałem najpierw 2 razy Mobila 2000 samochodowego pol synt 10W40, a potem Valvo w niebieskiej butelce specjalny do motocykli 10W40 syntetyk, do 125cc tak samo. Nie ma różnicy.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#6 2013-10-25 11:36:40

 Gost Rider

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Mechowo
Zarejestrowany: 2011-06-18
Posty: 833
Punktów :   11 
Pojazd: Romet ZXT 125 & Dafier HW50B
Wiek: 35
WWW

Re: [Dyskusja] Kącik eksperymentatora

Kiedyś pisałem że silnik z Zetki nie jest konstrukcją rodem z Hondy CB tylko wynalazkiem chińskich konstruktorów po mimo tego że dzwięk wydobywający się z wydechu i inne pierdoły  ma podobne.Po rozłożeniu sinika 139FMB i silnika z np.Hondy CB 50 są różnice widoczne gołym okiem nawet z zewnątrz (nie mam tu na myśli np.rozrusznik).


Po czym poznać dobrego motocyklistę?
Po umiejętności przewidywania i krytycznego traktowania własnych umiejętności.
Dobry motocyklista nie lekceważy praw fizyki, zawsze podchodzi z dużą nieufnością do innych uczestników ruchu, z góry zakłada, co dany delikwent może zrobić i jak wówczas będzie się ratował. Stara się myśleć także za innych.

Offline

 

#7 2013-10-25 12:27:30

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Dyskusja] Kącik eksperymentatora

Nikt tego w Polsce jeszcze nie robił.

Offline

 

#8 2013-10-26 15:09:18

 Gost Rider

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Mechowo
Zarejestrowany: 2011-06-18
Posty: 833
Punktów :   11 
Pojazd: Romet ZXT 125 & Dafier HW50B
Wiek: 35
WWW

Re: [Dyskusja] Kącik eksperymentatora

PickNick napisał:

Nikt tego w Polsce jeszcze nie robił.

Ale za to u naszych zachodnich sąsiadów owszem.


Po czym poznać dobrego motocyklistę?
Po umiejętności przewidywania i krytycznego traktowania własnych umiejętności.
Dobry motocyklista nie lekceważy praw fizyki, zawsze podchodzi z dużą nieufnością do innych uczestników ruchu, z góry zakłada, co dany delikwent może zrobić i jak wówczas będzie się ratował. Stara się myśleć także za innych.

Offline

 

#9 2013-10-29 20:27:32

Szlachcic

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2013-04-13
Posty: 8
Punktów :   

Re: [Dyskusja] Kącik eksperymentatora

Ja nalałem 10w50 i gdy jest długo nie palony to na zimnym silniku niekoniecznie utrzyma się na wolnych obrotach. Ale to kwestia minuty aby trzymać rękę na manetce. Mechanik w serwisie mi taki polecił, ponieważ uznał, że na taki przebieg będzie lepsza większa gęstość, ponieważ silnik będzie miał swoje  naturalne  rozszczelnienia od eksploatacji. I osobiście jestem zadowolony z takiego wyboru.

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs łódz Reklama dla firm bhp kielce ciechocinek hotele