Ogłoszenie


#1 2011-05-02 20:04:12

oldboy

Gość

Jak to jest z tą mocą - garść informacji

jest tak:

Zetka 50 (czarna) - 2,9 KM
Zetka + (srebrna) - 3 KM

wartości te dotyczą ZABLOKOWANYCH motorowerów, których max obroty wynoszą 6500, po odblokowaniu modułu jest następujaco:

Zetka 50 - 4,1 KM
Zetka + - 4,5 KM
moce te występują przy 8,5 - 9 tys. obrotów

różnica pomiedzy wersjami wynika z tego, że Zetka 50 (czarna) blokowana jest dodatkowo tłumikiem a "Zetka +" ma tłumik wydolny i w pełni przelotowy jak w tej 150:
http://www.senkemotor.com/cn/en_product … &classP=78

po ZABLOKOWANIU recyrkulacji spalin zyskujemy dodatkowo 15-20% mocy (w ten sposób uzyskujemy pełną wydolność gaźnika)
i w ten sposób w Zetce + uzyskujemy 5,5 KM (mój po regulacjach gaźnika i zmianie filtra powietrza na hamowni pokazał 5,9 KM), właścicielom czarnych Zetek polecam wymianę tłumika na ten z + nie dosc, że ładniejszy to lepiej działa , na starym  tłumiku uzyskuje się (szacunkowo) ok 4,8 KM

To odpowiedź na pytanie Xenona ;-)
Jak zablokować recyrkulację w sposób bez ingerencji mechanicznej poradzę na maila

Ostatnio edytowany przez oldboy (2011-05-02 20:07:04)

 

#2 2011-05-02 20:21:10

 mateuszf190

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

11438562
Skąd: kłodzko
Zarejestrowany: 2011-02-27
Posty: 91
Punktów :   
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 28

Re: Jak to jest z tą mocą - garść informacji

Witam
kolego oldboy powiedz mi a jeśli pusty tłumik przeloty to traci moc czy zyskuje zetka+???

Offline

 

#3 2011-05-02 20:27:51

oldboy

Gość

Re: Jak to jest z tą mocą - garść informacji

powiedziałem "przelotowy" w sensie, że przepuszcza luzik (nie jest pusty). W zetce + nie ma potrzeby robic pustego, w zwykłaej zetce miałoby to jakiś sens, bo są tam przegrody. Pusty tłumik nie zwiekszy mocy, tylko uwolni tą, która jest, pozdr

TYLKO W DWUSUWACH LIKWIDACJA TŁUMIKA OBNIZA MOC, W 4T ODWROTNIE

 

#4 2011-05-02 21:38:36

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: Jak to jest z tą mocą - garść informacji

TYLKO W DWUSUWACH LIKWIDACJA TŁUMIKA OBNIZA MOC, W 4T ODWROTNIE

W 4t po każdej zabawie z tłumikiem trzeba regulować gaźnik i jak chcielibyśmy jakikolwiek wzrost mocy w zetce, poprzez tłumik, to trzeba akropovicha na zamówienie założyć, dało by to może z 0,03 km.

Offline

 

#5 2011-05-03 12:09:34

 killer07

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

10906650
Skąd: Tomaszów Lubelski
Zarejestrowany: 2011-03-14
Posty: 741
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka/ Quad samoróbka
Wiek: 17

Re: Jak to jest z tą mocą - garść informacji

"recyrkulacji spalin zyskujemy dodatkowo 15-20% mocy (w ten sposób uzyskujemy pełną wydolność gaźnika)"
Nie rozumiem tego, co to jest ta recyrkulacja spalin?


Silnik, dwa koła i mina wesoła
http://img6.imageshack.us/img6/205/userbarau.png

Offline

 

#6 2011-05-03 12:15:52

oldboy

Gość

Re: Jak to jest z tą mocą - garść informacji

niektórzy na tym forum mylą pojęcia i nazywają to zawirowywaczem spalin... to powrót spalin z rury wydechowej do gaźnika, no i w rezultacie zamiast czystego powietrza gaźnik dostaje w 1/3 spaliny

 

#7 2011-05-03 12:53:36

 Kartofelek

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

5977254
Skąd: Śląsk
Zarejestrowany: 2011-01-26
Posty: 207
Punktów :   
Pojazd: Romet ZetKa 50 Czarna
Wiek: 14
WWW

Re: Jak to jest z tą mocą - garść informacji

Czyli jest to świetna odpowiedź na pytanie często tu zadawane: "Co da wywalenie tej rurki co biegnie od tłumika? Po co ona?"

Offline

 

#8 2011-05-03 13:59:47

oldboy

Gość

Re: Jak to jest z tą mocą - garść informacji

dokładnie!!! W silniku 156FMI czyli w 125cc też jest coś takiego, ale tam jest to zawór, który otwiera się tylko w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia w kolektorze wydechowym,  u nas w 50cc jest to stałe z rury do kolektora ssącego i CAŁY czas dusi gaźnik

Ostatnio edytowany przez oldboy (2011-05-04 09:49:45)

 

#9 2011-05-04 15:16:09

shad0v

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-04-06
Posty: 69
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50 Classic

Re: Jak to jest z tą mocą - garść informacji

Próbując znaleźć informacje na temat działania układu recyrkulacji spalin znalazłem to:

"Recyrkulacja spalin to doprowadzenie części gazów wylotowych z powrotem do kolektora ssącego. To nie ma na celu przyspieszenia nagrzewania a jest robione z powodów ekologicznych. Spalinki są w efekcie czystsze. Taki układ, jeśli jest prawidłowo skonstruowany, powinien działać tylko przy małych i średnich obciążeniach. A przy dużych powinien być automatycznie odłączany. Jeśli przy maks otwarciu przepustnicy układ nie działa to jego odłączenie właściwie nic ci nie da. "

Przyglądając się naszemu recyrkulatorowi można zauważyć, że po drodze zaraz za rurka od kolektora jest coś co wygląda jak ZAWÓR ...
Z opisu wyżej wynika, że przy "daniu w rurę" układ recyrkulatora powinien się wyłączyć - może wystarczy go "przeregulować" zamiast go całkiem likwidować?

Offline

 

#10 2011-05-04 20:02:12

oldboy

Gość

Re: Jak to jest z tą mocą - garść informacji

tam nie ma zaworu.. tylko filtr wyłapujący cząstki stałe... jest tak jak pisałem, w naszych Zetkach działa to cały czas, a w Z 125
jest ciśnieniowy zawór przy kolektorze wylotowym

I dobrze zacytowałeś.... "jeśli jest poprawnie skonstruowany..." najwyraźniej ten nasz jest dodany "na siłę" a podejrzewam, że ograniczenie mocy też miało tu swoje znaczenie, zauważcie, ze w poziomych silnikach tego nie ma... one są słabsze

Jak wiecie, rodowód naszych silników jest japoński...

poziomy silnik Ogara to kopia silnika Hondy CUB - czyli takiego a'la skutera z manualem (jak Ogar)
pionowy silnik Zetki to kopia silnika Hondy CB50 - to już był motocykl, nawet istniał puchar Hondy CB50 (wyścigi)

chiński poziomy silnik kosztuje 600zł, a nasz 1300zł... nie wiem jak Wam, ale mi daje to do myślenia

Ostatnio edytowany przez oldboy (2011-05-04 20:11:24)

 

#11 2011-05-04 20:07:10

hUn600cc

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-04-17
Posty: 53
Punktów :   
Pojazd: Zetka

Re: Jak to jest z tą mocą - garść informacji

oldboy mógłbyś zamieścić w dziale ''poradniki i artykuły'' jak dodać mu te 15 % mocy, ogólną instrukcje. Nie to żebym chciał zrobić z zetki rakiete, ale zawsze to coś. Oczywiście jeżeli masz czas. Każdy jednak chciał by troche z niej więcej mocy wycisnąć, rozumiesz.

Ostatnio edytowany przez hUn600cc (2011-05-04 20:16:47)

Offline

 

#12 2011-05-04 20:16:08

oldboy

Gość

Re: Jak to jest z tą mocą - garść informacji

problem polega na tym, że to prosta operacja, ale...
nie wiem czy zależy mi, żeby każdy 14 latek z Zetką od razu kombinował z mocą, może niech się nauczy jeździć
po drugie, pewnie wiecie że Policja czyta takie fora... ja bym nie chciał, żeby mi zaglądali do recyrkulacji (przecież to chwila)

Już z tego co napisałem można się domyślić co zrobić, a jak ktoś chce może napisać maila

Ostatnio edytowany przez oldboy (2011-05-04 20:16:46)

 

#13 2011-05-04 20:22:14

hUn600cc

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-04-17
Posty: 53
Punktów :   
Pojazd: Zetka

Re: Jak to jest z tą mocą - garść informacji

No tak, rozumiem. Ja posiadam Zetke od zeszłego roku i jest to wprawdzie pierwszy taki motorower, wcześniej jeździłem na kadecie. Więc pewnie sie nasuwa myśl, że nie doświadczony itp. ewentualnie moge maila wysłać?

Offline

 

#14 2011-05-04 20:37:30

 Kily

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Chorzów
Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 219
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50 Sport
Wiek: 25

Re: Jak to jest z tą mocą - garść informacji

ja dzisiaj przytkałem ten wezyk od recyrkulacji i ... chyba nie zauwazylem zbytniej roznicy. Przytkałem kołkiem rozporowym "8". i za bardzo nic sie nie dzieje. No coz, moja zetka jest jakas magiczna...


Marzenie- pomknąć Zetką 60 bez stresu, że tłok wyskoczy:)

Offline

 

#15 2011-05-04 20:39:54

oldboy

Gość

Re: Jak to jest z tą mocą - garść informacji

Ja po prostu wyraźnie rozróżniam kogoś, kto jest dorosły ma prawo jazdy B i jeździ na Zetce bo nie ma A, od kogoś dla kogo Zetka jest pierwszym pojazdem z jakimikolwiek KM tak już mam, bo stary jestem

p.s. maila może każdy ;P

Kily, gdybyś czytał uważnie to byś wiedział, że bez regulacji gaźnika to wręcz pogarszasz sytuację :PPP, a jak wsadziłeś "8" jak tam "6" wchodzi, do króćca...


a Zetka to taki pojazd, który jest "KAŻDY INNY, I KAŻDEGO DNIA INNY"

Ostatnio edytowany przez oldboy (2011-05-05 11:03:33)

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Apartment in Oberhausen www.berlin-hotel.pl Treppen aus Polen https://f-gazy-on-line.pl/kursy/f-gazy