Co myślicie o takim wynalazku, aby w Zetce zamontować LPG zapoznajcie się z linkami i zapraszam do dyskusji.
http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/2 … c,547.html
części
http://q2autogaz.pl/mini-reduktor-lpg-m … ml?sort=1a
Offline
"palą poniżej 4 litrów na 100 km" gaz po 2,60 więc 4 litry to ponad 10 złotych z groszami, Zetka pali 2 litry benzyny która jest po 5,40, więc też 10 z groszami. Oczywiście spalanie gazu akurat dla tego modelu może być inne ale nawet jeśli to podczas użytkowania koszt przeróbki raczej by się nie zwrócił bo to by była groszowa róźnica w eksploatacji
Offline
Poochacz napisał:
"palą poniżej 4 litrów na 100 km" gaz po 2,60 więc 4 litry to ponad 10 złotych z groszami, Zetka pali 2 litry benzyny która jest po 5,40, więc też 10 z groszami. Oczywiście spalanie gazu akurat dla tego modelu może być inne ale nawet jeśli to podczas użytkowania koszt przeróbki raczej by się nie zwrócił bo to by była groszowa róźnica w eksploatacji
komu pali to pali, ci co sobie przerabiali pojemność to już im nie pali tych 2 litrów magicznych, no ale chodzi o samą ciekawostkę i aspekt techniczny a nie o koszty, jak dla mnie to i może być napędzana wodorem, prętami paliwowymi z Czarnobyla lub energią z miotły od czarownic
Offline
srubekl napisał:
Poochacz napisał:
"palą poniżej 4 litrów na 100 km" gaz po 2,60 więc 4 litry to ponad 10 złotych z groszami, Zetka pali 2 litry benzyny która jest po 5,40, więc też 10 z groszami. Oczywiście spalanie gazu akurat dla tego modelu może być inne ale nawet jeśli to podczas użytkowania koszt przeróbki raczej by się nie zwrócił bo to by była groszowa róźnica w eksploatacji
komu pali to pali, ci co sobie przerabiali pojemność to już im nie pali tych 2 litrów magicznych, no ale chodzi o samą ciekawostkę i aspekt techniczny a nie o koszty, jak dla mnie to i może być napędzana wodorem, prętami paliwowymi z Czarnobyla lub energią z miotły od czarownic
Spoko, to po prostu moja opinia. Niewielu posiadaczy skuterów i motorowerów tak naprawdę prócz prawdziwych zapaleńców nabija tysiące kilometrów, tylko jeździ do pracy i od czasu do czasu do sklepu. Bardziej jednak trafiała do mnie ta butla LPG w motorze z silnikiem Łady - tam chociaż dawała konkretną oszczędność:)
Offline
Mina gościa na Stacji była by bezcenna. ZetKą pod dystrybutor "Gazu do pełna!" Pomysl wg. fajny jako ciekawostka, ale zupełnie nieprzydatny
Offline
Na forum romet125 od jakiegoś czasu prace są w toku, obieg oleju został wyprowadzony poza głowice, by ocieplał reduktor, lpg bardziej się przyda w 125 niż w 50, bo spalanie to samo. 3/100 gazu, to absurdalnie śmieszna cena eksploatacji, i przy okazji dobry sposób na dogrzanie powietrzaka w zimę.
Offline
W Zetce moim zdaniem, ciężko by było to wszystko pomieścić (parownik etc.) No i skądś te części trzeba by było skołować, a jakby coś padło, to "kupa" zachodu. no i pytanko, gdzie zbiornik, bo w piździku to nie bedzie widać, a w Zecie to ...
Offline
srubekl napisał:
ciekawe jak z rejestracją takiego czegoś i wpisem do dowodu.
Zapewne wysatrczy tylko homologacja butli
U mnie paliwa na stacji 5,20 zł ORLEN, a po za tym i tak by mi się na gaz nie opłacało (3zł/l bo można powiedzieć, że już praktycznie sam sobie wożę .., a gaz 2,69 z/l)
Offline
Jak dla mnie to głupota , ponieważ nasze motorki są same w sobie bardzo oszczędne
Jak widzę motorki z butlą to mnie śmiech zalewa xd
Chyba że butle jakoś do kufra władować i to wszystko jakoś ładnie po ukrywać
Offline
GuMiS napisał:
srubekl napisał:
ciekawe jak z rejestracją takiego czegoś i wpisem do dowodu.
Zapewne wysatrczy tylko homologacja butli
Niestety nie wystarczy, potrzeba również mieć atest/certyfikat montażu instalacji lpg.
Czyli jak sam sobie zamontujesz to nie zarejestrujesz pojazdu.
W razie kontroli będziesz miał problem, bo taki motocykl z lpg rzuca się w oczy, a jeżeli nie ma lpg w dowodzie, to mogą go zabrać.
PickNick napisał:
Na forum romet125 od jakiegoś czasu prace są w toku, obieg oleju został wyprowadzony poza głowice, by ocieplał reduktor, lpg bardziej się przyda w 125 niż w 50, bo spalanie to samo. 3/100 gazu, to absurdalnie śmieszna cena eksploatacji, i przy okazji dobry sposób na dogrzanie powietrzaka w zimę.
Ciekawe jaki będzie miał obieg skoro nie posiada pompy oleju, tak jak w normalnym układzie chłodzenia.
Podsumowując: Instalację da się zamontować w motocyklu (jeżeli ma chłodzenie wodą wystarczy zwykły reduktor)
Cena całej instalacji jest za wysoka i nie opłacalna (wliczając w to koszty: reduktora, butli i stelaża, komputera sterującego i całej elektroniki.
Offline
Ciekawe jaki będzie miał obieg skoro nie posiada pompy oleju, tak jak w normalnym układzie chłodzenia.
Czyli 125 nie mają pompy oleju, ale ogary 900 i inne poziome mają, bo można zamontować chłodnicę?
Offline
Pompa oleju nie wytworzy ciśnienia potrzebnego do obiegu reduktora
Offline
PickNick napisał:
Na forum romet125 od jakiegoś czasu prace są w toku, obieg oleju został wyprowadzony poza głowice, by ocieplał reduktor, lpg bardziej się przyda w 125 niż w 50, bo spalanie to samo. 3/100 gazu, to absurdalnie śmieszna cena eksploatacji, i przy okazji dobry sposób na dogrzanie powietrzaka w zimę.
Panowie ja takie rzeczy już widziałem na YT dawno temu http://www.youtube.com/watch?v=VDrrWNkUOBg wszystko można przerobić na gaz nawet kosiarkę do trawy,diesla w osobówce lub ciężarówce najlepiej na gaz CNG czyli ziemny co daje przyrost mocy w połączeniu z umiejętnym użytkowaniu przez kierowcę daje całkiem duże oszczędności.
Offline
Tylko polak moto które pali 2.5 czyli nasza zetka chce zrobić aby był jeszcze bardziej "EKO" Ale jak ktoś chce zaoszczędzić bo jest "bidny" to..... I TAK NIE ZAOSZCZĘDZI bo koszt tej instalacji się raczej nie zwróci. Pojeździ się ze dwa lata i będzie się chciało sprzedać i nikt nie będzie chciał kupić motoroweru na gaz z ogromnym zbiornikiem za kanapą Tak jak ghost pisał "wszystko można przerobić na gaz nawet kosiarkę do trawy,diesla w osobówce lub ciężarówce" ale ciekawe czemu nikt tak nie robi .... Bo może jest nieopłacalne !?
Ostatnio edytowany przez marcint6070 (2014-01-08 19:54:44)
Offline