Ogłoszenie


#1 2014-01-31 21:54:05

Asgarot

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2014-01-31
Posty: 22
Punktów :   -1 

[Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

Witam.

Z góry uprzedzam, że mogę się aż za nadto rozpisać, mam jednak nadzieję, że ktoś przeczyta do końca i mi pomoże.

Otóż mam 21 lat, wzrost 187cm i 80kg wagi. Nie znam się na mechanice ale mam zamiar kupić motorower, nie chcę 125cm3, potrzebuję na dojazd do pracy i od czasu do czasu na jakąś przejażdżkę. Stąd pytanie, co wybrać? Dotąd jestem zainteresowany Rometem Zetką 50 (bardzo poważnie) albo Rometem Ogarem Caffe 50 i jeszcze Keeway tx 50 SM. Ten ostatni Keeway jest najdroższy i w którymś tam salonie mówiono mi, że jest 100% lepszy od pozostałych i, że od Rometa lepszy jest Junak (w salonie nie mieli Rometa więc podejrzewam, że chcieli wcisnąć po prostu Junaka), czy to prawda? Co możecie mi polecić z tych trzech, które wymieniłem?

Co do przeznaczenia motoroweru. Głównie zależy mi by był bezawaryjny i służył długo, dbam o sprzęt więc myślę, że z tym nie powinno być problemów. Myślę także o lekkim tuningu, na pewno odblokowanie i tu pytanie, ile Romet Zetka 50 będzie miał koni po odblokowaniu? W salonie Keewaya powiedzieli mi, że ten tx50 po odblokowaniu będzie miał 6 koni choć na start ma 1,9. Nurtuje mnie to jak będzie z Rometem... Co jeszcze?

Chciałbym by motorower osiągał prędkość 70km/h bez zbędnego żyłowania, jeżeli to w ogóle możliwe? Na pewno po tuningu... ale zastanawiam się jaka będzie żywotność mocno zrobionego silnika... Jak mówiłem, chcę kupić sprzęt rozważnie i mądrze żeby kolokwialnie mówiąc "nie wtopić".

Mam nadzieję, że pomożecie. Pewnie połowa rzeczy, o których chciałem napisać wyleciały mi z głowy, no ale cóż....

P.S Do pracy mam 15km w dwie strony, na weekendy myślę o trasach max. 100 km w dwie strony. Jak już wspominałem nie chcę żyłować silnika ale żebym też nie jeździł 50km/h na drogach do 90km/h.


Pozdrawiam.

Pierwszy post w POWITALNI!
REGULAMIN!!
Brak prefixu.
...

/Gumiś.

Offline

 

#2 2014-01-31 22:12:20

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

Odpuść sobie nudną i rozpoznwalną Zetkę, która co chwile widzę w awariach, że ma jakieś problemy.
I zmiast wybierać między kilkoma motorowerami, wybierz jeden, który posiada zalety wszystkich
Benzer Aston, zrobiłem pokaźny przebieg, sprzedałem i na pewno go jeszcze kupię
Polecam i pozdrawiam, rozpisywać się nie chce, bo bym musiał to ująć we wszystkich słowach swoich 2441 postów.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#3 2014-01-31 22:23:59

 Kazek

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Mielec
Zarejestrowany: 2013-05-25
Posty: 180
Punktów :   
Pojazd: Suzuki RG
Wiek: 17
WWW

Re: [Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

Na start ma 2.9 konia zablokowany, odblokowany ma max 3.5km, Wsadź cylinder 72ccm i jeździj, nie pchaj się w Caffe50 i w każde moto które ma ten sam silnik only pionowy taki jak w Zetce jest.Romet Zetka lub Benzer Aston jak chcesz kupić to kupuj te nie kupuj nowego tylko używkę bo się nie opyla no chyba, że chcesz na raty.

Offline

 

#4 2014-01-31 22:27:04

 HIMLU

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

40131708
Skąd: Długomiłowice
Zarejestrowany: 2012-04-05
Posty: 1601
Punktów :   24 
Pojazd: Romet Zetka 125 / Wsk M06-64

Re: [Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

A więc tak :
Nie wiem dokładnie którego Junaka ci proponowali ale podejrzewam że 901 .
http://www.skutery-rowery.pl/_var/gfx/5794d31ca5d384178b6d091dea69f84f.jpg
Kuszące jest w nim to że ma seryjnie zamontowany Silnik 72cc na gaźniku pz20 i jest wysoki .
Ale tą ramę ma za przeproszeniem Z DUPY wziętą .
Keeway Tx .
Całkiem ładny , lecz posiada silnik 2T który nie każdemu przypada do gustu ponieważ od 0 do 7000 tyś obrotów praktycznie nie jedzie ..
Moto wysokie , dużo palące i raczej jak każdy 2T awaryjny .
Moją Zetką 80 wetrę takiego w asfalt ;d
http://www.formika-motor.pl/galerie/k/keeway-tx-supermoto-50cc_1712.jpg
Romet Zetka .
Szerokie opony , niska moc , wygodna , ciekawy wygląd . Dobrze zrobiona podoba się dziewczyną
Zakładasz 80cc i ciśniesz wyżej wymienione motorki .
Prędkość przelotowa na 80cc to 70-80 km/h
http://motokiller.pl/uimages/services/motokiller/i18n/pl_PL/201207/1341846591_by_matek_96.jpg?1342161239
Wyjście optymalne : Benzer Aston
Cena niższa , podobny do Zetki (ale i tak wolę Zetke <3333 ) osiągi te same .
http://bi.gazeta.pl/im/4/9804/z9804824Q,Benzer-Aston---fot--Slawomir-Kaminski.jpg


Rozważaj tylko te dwa motorki

http://bi.gazeta.pl/im/4/9804/z9804824Q,Benzer-Aston---fot--Slawomir-Kaminski.jpg

VS

http://motokiller.pl/uimages/services/motokiller/i18n/pl_PL/201207/1341846591_by_matek_96.jpg?1342161239

Offline

 

#5 2014-01-31 22:31:35

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

Nie ma żadnych blokad i nie podawaj mocy jakiśch zablokowanych i odblokowanych z kosmosu.
Aston nie jest blokowany.
Zetka ma seryjnie blokade obrotów - moduł.
Moc to 2,2 kW czyli 2.9 KM nie więcej.
Dopiero jak zmodernizujesz na 72ccm to masz troche więcej

HIMLU zawsze jak patrzę na lampe Zetki + zegary (chodzi mi o umiejscowienie) to śmiać mi się chce, jak to wygląda xd.
Astonowi jedyne czego brakuje do wyglądu to szybki
Proszę foto > zjedz troche w dol i będziesz mial )
http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=2367&p=2

Zalety Ci tutaj opiszę i jak ktoś będzie pytał kiedyś to będę dawał link do tego tematu bo nie chce mi się zawsze pisać.
-Na start masz przełożenie dzięki, którem nie będziesz się wlókł jak Zetką, która osiąga max jakieś 55k/h i już jęczy, a Aston ma 60 k/h przy 8500 RPM, a max to 70 k/h, dzięki temu przełożeniowi lżej dla silnika jak i dla Ciebie bo się nie męczysz i nie musisz ładować dodatkowej kasy na zębatki.
-Dobrej jakości plastiki (jak na chinola) jedyny, który mi pękł to boczny z tyłu po przebiegu ok. 12000 km. skleiłem i jeździł do dnia sprzedaży, zapewne dalej trzyma.
-Pojemny zbiornik (wchodzi ok. 18 litrów, ale jak się postarasz i powyginasz z motorowerem to 20 litrów wejdzie ) Dzięki takiej pojemności przejeździsz ponad 1000 km na zbiorniku )
-Ładne przejrzyste i mniej awaryjne zegary od tych w Zetce
-Wygodne siedzenie i wysoka, wygodna pozycja za kierownicą na długie trasy, a jak masz ponad 185 cm wzrostu to Aston bedzie wygodniejszy od ZK.
-Silnik idiotoodporny i wytrzymały na wszystko (ten sam co w Zetce) przejechałem 50/72cc prawie 15000 km i sprzedałem, właściciel drugi nabił już 22 k km.
-CHyba więcej zalet sobie nie przypomnę teraz.
-8 cewek, dużo lepsze ładowanie niż w Zetce, dzięki temu nie padł mi nigdy akumulator przez dwa lata, a w Zetkach ciągle pada jak założy się kilka Wat więcej żarówkje czy coś.
-Węższe opony od tych w Zetce dzięki czemu motorower nie jest ociążały i lepiej się rozpędza itd.


Wady:
-Technolgicznie bardzo archaiczna żarówka z przodu, zalecam od razu wymianę i przeróbkę na samochodową H4.
-Wibracje jak w Zetce, ale da się je poniekąd zwalczyć
-Centralna stopka z plasteliny, gnie się i łamie, w Zetce tak samo bo jest ta sama stopka, ale stopka boczna jest bardzo dobrej jakości i wytrzymuje i się nie wygina

Moim zdaniem Aston wśród Chińskich pojazdów jest klasy wyższej średniej jak na moje oko pancerny czołg nie do zajechania


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#6 2014-01-31 23:04:16

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

Prędkość przelotowa na 80cc to 70-80 km/h

Nie ma szans by nawet osiągnąć vmax 80 na zetce 80 ccm, a co dopiero mysleć o przelocie.
Przelotowa dla zetki 50 ccm to około 50 km/h, i dla 80 ccm 60 km/h.

-8 cewek, dużo lepsze ładowanie niż w Zetce, dzięki temu nie padł mi nigdy akumulator przez dwa lata, a w Zetkach ciągle pada jak założy się kilka Wat więcej żarówkje czy coś.

Pierwsze słyszę.
Ogólnie jeżeli chodzi o astona, to po prostu stary, niezniszczalny, niesamowicie wytrzymały romet k125 z silnikiem 50, dzięki czemu rama i osprzęt sobie przysłowiowo "śpi" i będzie trwał wieki.
Z zetką jest tak, że jest mniejsza, mniej miejsca dla kierowcy, lepszy dla niskich i zaczynających przygodę z motoryzacją. Także bardzo dobre wykonanie, ogromna trwałość i gówniane zegary.

JAK ja miałbym wybierać sobie TERAZ motorower z tą wiedzą, co posiadam. BEZ DWÓCH ZDAŃ ASTON 50.(sam mam teraz k125 i 26 tysięcy km to jak splunąć dla tego motocykla) A zetka i aston to jedne z niewielu prawdziwych JAPOŃSKICH MOTOCYKLI(wykonanych oczywiście w chinach - i dobrze) z silnikiem 50 ccm(z możliwością wymiany na 125-250!). (nie motorowery, robione tylko pod motorower jak np. wszystkie markowce czy chińskie kible)


Olej tego śmiesznego keewaya i ogara, celuj w sprzęt, który jest kalką hondy cg 125(zetka) lub suzuki gn/gs 125(aston)

Żadna 50 nie pozwoli ci normalnie jeździć na drogach gdzie jest 90 km/h itp. NA takich drogach idealnie sprawują się 125, które możesz jakby co wczepić sobie w ramę, a nawet 250, bo te silniki maja te same mocowania i rozmiary. Wtedy to auta staną się za wolne.

Offline

 

#7 2014-01-31 23:18:32

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

Jak wyżej, PICK chyba już rozwiał Twoje wątpliwości i wyczerpał temat
Co do ładowania, zauważ, że Zetka nie daje sobie rady z H4, ładowaniem GPSU + jeszcze jakimiś dodatkowymi bajerami, które ciągną Waty, a ja w Astonie nie miałem problemu i nigdy nie zdechł aku. Ktoś tam już kiedyś pisał chyba Gost, że Aston ma 8, a Zetka 4 ;P
http://www.naprawskuter.pl/czesci/77930455-A1A3-4473-9018-C915F6A001B4.JPEG
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/38/33/88/44/3833884440


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#8 2014-01-31 23:18:53

Asgarot

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2014-01-31
Posty: 22
Punktów :   -1 

Re: [Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

A mniejsza cena tego Benzera od Rometa nie świadczy może o tym, że jest  z gorszych materiałów? Benzera Astona nie miałem jeszcze okazji oglądać, Romet wydawał się ok. A jak z częściami do tego Benzera, itd? Mówicie, że lepiej używkę czy nowy i od razu rezygnować z gwarancji? Co rusz to słyszę inne zdanie i już nie wiem co robić, im więcej się interesuję tym więcej wątpliwości.

Pozdrawiam.

Offline

 

#9 2014-01-31 23:23:18

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

Tańszy bo mniej popularny, a markę ROMET, każdy zna, choćby z lat młodości Więc trzeba zarobić na tym bo klient i tak kupi, a taki dziadek czy rodzic nie ma pojęcia, że to china bo skąd słyszał, że chiny kupiły nazwę?
Dostępność częsci jest taka sama jak w Zetce i innych motorowerach, zawsze jak czegoś potrzebowałem to było, a jak nie to od każdego innego motoroweru pasują
Np. od Rometa K125 )
Przejeździłem ładny kawałek kraju Astonem i natrzepałem dużą ilość km, także wiem co piszę
Niezawodność na pierwszym miejscu, nigdy nie miałem myśli, że nie wrócę do domu.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#10 2014-01-31 23:25:58

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

A jak z częściami do tego Benzera

-3/4 części pasuje z zetki
-wszystkie części pasują z k125, routera ws 50, wszystkich junaków na tej ramie, suzuki gn/gs 125.

Jeżeli chodzi o części to jest akurat do benzera ogrom. Tak na prawdę to połowa świata jeździ na konstrukcji suzuki gn/gs 125/k125 i astona zarazem.

GuMiS

W takim razie ktoś musi potwierdzić z tym ładowaniem. Bluerya zetka też nigdy przez 15 tyś km nie miała najmniejszego problemu z niedoborem prądu.

Offline

 

#11 2014-01-31 23:50:05

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

Bo niektore silniki miały miały 4 a niektóre 8
Kolegi Zetka tez chyba ma 8, bo tak samo ma H4 i inne bajery i mu aku nie pada, ladowanie jest ok, a ile osob na tym forum ma problemy z aku to nie trzeba daleko szukac
Ale czekamy na pewne info, bo ja nie rozbieralem, nie wiem, tylko ktos gdzie pisal tu na forum.
Z częściami jak wyzej
na allegro, na stronie rometa czy w sklepach motoryzacyjnych masz pełno.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#12 2014-02-01 12:00:17

Asgarot

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2014-01-31
Posty: 22
Punktów :   -1 

Re: [Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

Dziękuje Wam bardzo. W poniedziałek pójdę i zobaczę tego Astona i pewnie na niego się zdecyduje, co do wsadzenia 125 i rejestracji na motorower, czy ma to sens? Policja nie zauważy tego podczas rutynowej kontroli? Jakie w ogóle koszty są aby wsadzić albo 80cm3 albo 125?

Pozdrawiam.

Offline

 

#13 2014-02-01 12:13:07

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

80ccm to tylko kwestia 300 zł, bo kupujesz cylinder, głowice i przekładasz, zapewne zrobisz to po jakiśch 2000 km, bo 50 to muł, a 72 ma już konkretnego kopa )
125 to przekładka całego silnika, jest większy, ale jakoś jeździłem, inni jeżdżą i nikt sie nie czepia, aby jexdzic przepisowo ; Ryzyko jest, ale być aniołkiem i stróżem prawa całe życie to nudne życie ;P


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#14 2014-02-01 12:24:35

Asgarot

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2014-01-31
Posty: 22
Punktów :   -1 

Re: [Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

GuMiS no dokładnie. A ty czym jeździsz teraz w ogóle? Jest sens kupić nowy? A po zmianie na cylinder 80 będę musiał docierać od nowa? Jeśli tak to nie lepiej od razu wsadzić większy i raz docierać? Myślałem, żeby kupić nowy i nie serwisować na gwarancję tylko gdzieś indziej, co o tym sądzicie/sądzisz?

Offline

 

#15 2014-02-01 14:27:15

 Gost Rider

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Mechowo
Zarejestrowany: 2011-06-18
Posty: 833
Punktów :   11 
Pojazd: Romet ZXT 125 & Dafier HW50B
Wiek: 35
WWW

Re: [Dyskusja] Wybór motoroweru 2014

Na dojazdy do pracy tylko Benzer Aston ew.Barton TZR 50 N,Benzer GSR jeżeli komuś nie przeszkadza wygląd przedniej lampy.Zetka 50 psuje się tak samo  jak inne motorowery a twierdzenie że komuś z forum przez kilkanaście tyś. km nic się nie zepsuło to nie jest dowodem bez awaryjności tego motoroweru mało tego do dnia dzisiejszego nie rozwiązano wad fabrycznych na które cierpi Zetka mówię tu o zegarach,słabym ładowaniu tak tak to jest prawda że żarówka HS1 (żarówka halogenowa żre prądu i to dużo) z 4 cewkowym statorem nie wyrabia na krótkich dystansach i pozostawia niedoładowany akumulator ze względu na małą moc owego statora.Benzer i Barton są to motorowery wysokie z wąskimi oponami i bez blokad i co najważniejsze z normalnymi przełożeniem w skrzyni biegów oraz płaska zębatką z tyłu którą można sobie wymienić na inną np.43,47,54 a nie jak to ma miejsce w Zetce 52Z albo 38Z. Jeżeli skusisz się na motorower z silnikiem poziomym to proponuję Router Ws 50 i inne jego klony tani motorower za 3300zł który przy odpowiednim traktowaniu posłuży ci kilka lat i co najważniejsze ma przyzwoite osiągi,sprawdzony silnik i to nie jest Zetka 50 która niestety wali się jak domy w Afganistanie.


Po czym poznać dobrego motocyklistę?
Po umiejętności przewidywania i krytycznego traktowania własnych umiejętności.
Dobry motocyklista nie lekceważy praw fizyki, zawsze podchodzi z dużą nieufnością do innych uczestników ruchu, z góry zakłada, co dany delikwent może zrobić i jak wówczas będzie się ratował. Stara się myśleć także za innych.

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
hotelstayfinder.com www.ehotelsreviews.com implanty Szczecin walentynki Ciechocinek