Witam
Otóż mój kłopot wygląda następująco, ciągle wykrzywia mi się zawór wydechowy...wymienialem go już 2 razy i znów stało się to samo. Czy ktoś ma jakiś pomysł czym to może być spowodowane?
Offline
Reszek napisał:
Witam
Otóż mój kłopot wygląda następująco, ciągle wykrzywia mi się zawór wydechowy...wymienialem go już 2 razy i znów stało się to samo. Czy ktoś ma jakiś pomysł czym to może być spowodowane?
nie wiem czy to ci coś pomoże, na tej stronie http://william350.w.interia.pl/motocykl.html w zakładce dodatki masz opisaną regulację zaworów może cos źle robisz, warto sprawdzić. Stronkę polecam wszystkim warto zobaczyć co może chińskie 125 w 4T( no może nie do końca chińskie bo to kopia Hondy cg125) przyznacie że przebieg Romecika 64.492km imponujący, w tabeli "co zrobiłem" wykaz serwisówki kiedy co wymienione daje pogląd o trwałości poszczególnych elementów. Sorry za malutki off
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-02-17 15:36:54)
Offline
Tą stronkę widziałem już dawno, luzy były ustawione dokładnie według opisu a i tak po pewnym czasie dzieje się to samo...
Offline
Reszek napisał:
Tą stronkę widziałem już dawno, luzy były ustawione dokładnie według opisu a i tak po pewnym czasie dzieje się to samo...
Trudno doradzić coś na odległość nie jeżdżąc danym moto, podejrzewam że mogą być takie opcje. Luz zaworowy kurczy się z czasem- gdy pod wpływem tarcia zużywają się przylegające do siebie elementy: grzybek zaworu i przylgnia zaworowa w głowicy, punkt zamknięcia zaworu przesuwa się coraz wyżej zawór wydechowy się nie domyka co powoduje jego przegrzanie(zawór wydechowy chłodzi się poprzez styk z przylgnia głowicy) to może być powodem skrzywienia się zaworu. Czy mogłeś zatem odwrotnie, pozostawić większy luz zaworowy ? otóż też nie, wynika to z faktu że wałek unosi zawór najpierw łagodnie(przyjrzyj się kształtowi krzywki), a potem coraz agresywniej. Jeśli zawór nie będzie dostatecznie blisko, wówczas zetknie się z wałkiem nie w chwili gdy jest on łagodny, lecz w momencie, gdy jego kształt staje się bardziej agresywny. To oznacza że zawór zamiast delikatnie popchnięty, zostanie walnięty krzywką jak młotkiem, po kilkudziesięciu tysiącach takich ciosów zawór może ulec skrzywieniu. Nie przychodzą mi do głowy inne opcje skoro nie występuje kolizja tłoka z zaworem(żart) sprawdź również koniki i śruby regulacyjne może one są powodem prawdopodobnego przestawiania się zaworu.
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-02-17 17:18:26)
Offline
Rozrząd jest ustawiony dobrze, po ostatniej wymianie przejechalem jakieś 300km i pewnego razu Zetka zawiodła mnie 20km od domu...coraz poważniej zaczynam zastanawiać się nad zmianą moto
Offline
Rozrząd jest ustawiony dobrze, po ostatniej wymianie przejechalem jakieś 300km i pewnego razu Zetka zawiodła mnie 20km od domu...coraz poważniej zaczynam zastanawiać się nad zmianą moto...
Offline
Reszek napisał:
Witam
Otóż mój kłopot wygląda następująco, ciągle wykrzywia mi się zawór wydechowy...wymienialem go już 2 razy i znów stało się to samo. Czy ktoś ma jakiś pomysł czym to może być spowodowane?
2 razy wymieniłeś bez zastanowienia się czemu się krzywi?
Jakie objawy miałeś, że zdecydowałeś się wymieniać?
Offline