Witam. Za miesiąc będę przymierzał się do wymiany cylka na 72 tylko chciałbym aby ktoś wytłumaczył mi:
1) Z której strony odkręcić rozrusznik?
2) Jak odkręcić napinacz łańcuszka rozrządu i później jak go zamontować. Na jakiej zasadzie on działa.
Byłbym bardzo wdzięczny za odp. Pozdrawiam
brak prefixu
Warn 2/3
G.
Offline
1.Po o odkręcać rozrusznik?
2.Odkręcasz te 3 śruby przy napinaczu i go wyjmujesz. W środku są takie gumy które otulają łańcuszek. Aha, jak masz napinacz i tą środkową śrubę ona powinna mieć o ile pamiętam taką sprężynkę. Jak go włożyć to nie bardzo pamiętam, więc niech inni doradzą.
Offline
Nie ma takiej potrzeby odkręcać rozrusznika? Da rade wyciągnąć napinacz bez ściągania rozrusznika? I jest kłopotliwe montowanie tego napinacza czy bez problemu poradzę sobie?
Ostatnio edytowany przez krzychu91333 (2014-02-20 14:23:37)
Offline
Dobra, sorka- teraz dopiero zobaczyłem że jest problem z tym napinaczem- zwracam honor
Offline
Ok a co dalej z napinaczem? Wyciągnąć to proste że te dwie mniejsze śruby, ale jak go później włożyć i napiąć łąńcuszek?
Offline
Tam się automatyzmie napina. Jak będziesz go wkładał to masz taki jakby tłoczek z ząbkami i na tym zapadkę. Jak będziesz go wkładał (napinacz) to przy wkładaniu musisz podnieść tę zapadkę na tłoczku (np. śrubokrętem) i tak włożyć napinacz żebyś mógł go przykręcić. Jak go przykręcisz to możesz puścić tą zapadkę, i wtedy łańcuszek automatycznie się napnie Starałem się jak najlepiej to wytłumaczyć. Wiem że z tekstu to trudno zrozumieć, ale jak będziesz miał ten napinacz w ręku to od razu pojmiesz.
Offline
Ok. Czyli w ramach podsumowania.
Najpierw rozrusznik to już wiem, potem napinacz czyli odkręcam te dwie śrubki i wyjmuję go, potem wiadomo zębatka rozrządu i po kolei glowica cylinder itp i potem jak już założe cylinder głowice zębatke i łańcuszek to mam ten tłoczek wcisnąć max do środka i zablokować tą zapadką czy tylko ręcznie potrzymać w momencie wkładania w otwór? I po po puszczeniu tłoczka on automatycznie się wysunie a gdy przy przykręcaniu go do cylindra i dochodzeniu samego łańcuszka do tłoczka przy odpowiednim napięciu cofnie się?
Offline
Teraz wysilę swój mózg w 100 % żeby wytłumaczyć . Zanim założysz głowicę:
1.Musisz te gumy co były na łańcuszku włożyć we właściwe miejsca,
2.bierzesz ten napinacz do ręki,
3.luzujesz tą śrubę środkową (najlepiej ją wyjmij ),
4.cofasz tłoczek jak najbardziej na zewnątrz (żeby go cofnąć musisz podnieść zapadkę, co na tłoczku jest) Cały czas musisz dbać aby ten tłoczek z napinacza "siedział" na tych gumach
5.wkładasz napinacz w otwór do tego przeznaczony,
6.dokręcasz te dwie boczne małe śrubki,
7. Dokręcasz tyle ile się da tą środkową śrubkę,
8.Sprawdzasz czy wszystko jest w porządku,
9.zakładasz głowicę razem z łańcuszkiem i zębatką,
10.ustawiasz rozrząd
I gotowe
Jak mówiłem wcześniej: Jak będziesz mieć w ręku ten napinacz to wszystko sam skojarzysz
Jeśli wszystko dobrze wytłumaczyłem to powinno pójść gładko Ja rozbierałem to we wrześniu, więc może nie wszystko dobrze pamiętam, ale wysiliłem się ile mogłem
Offline
Wielkie dzięki ;] Jakby miał ktoś jakieś foto tego napinacza to prosiłbym o podrzucenie ;]
Offline
Jeszcze mam dwa pytania... Ile wam sie zeszlo wymieniac ten zestaw? I kupilem sb taki czujnik temp i ta czujke daje sie pod nakretke na szpilce.i teraz tak. Tam sa jeszcze te podkladki wiec w to miejsce gdzie dm czujke nie dawac juz podkladki czy dac?
Offline
2h
Offline
http://allegro.pl/wskaznik-miernik-temp … 76612.html chodzi o taki czujnik
Offline
Powinno się mierzyć temperaturę oleju bo ta jest ważna w silniku, co ci powie temperatura szpilki na głowicy ? równie dobrze mógłbyś przykręcić drutem termometr zaokienny. Jedyne co by można spróbować zrobić to kupić nowy korek zakrętkę wlewu oleju wywiercić w niej otwór i wkleić na Poxipol tą czujkę tak by nie haczyła o koło magnesowe pewnie by działało, taka tania wersja tego
http://www.lantis.pl/wskaznik-temperatu … -3180.html taki mam i się sprawdza, temperatura oleju ok. 80 stopni w upały 90-95
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-05-03 18:24:08)
Offline