Nie widzę potrzebny stosowania jakich kołkiem dodatków.
Offline
kamil558j napisał:
Witam. Stosujecie jakieś dodatki do paliw? Jeśli tak, to jakie? I powiedzcie od razu czy działają
to mają być na moc ? czy na szybkość ?... czy tak ogólnie witaminki weź się ogarnij, Pb 95 lej i módl się żeby tanie było
Offline
To wydaj ją użytecznie, a nie na zbędne ścierwo
Offline
żartowałem ale lepiej wydać kaskę na inne rzeczy niż jakieś wynalazki ulepszacze które w 50 nic nie pomogą to nie silniki sportowe tu dodatki matanolowe nie są do niczego potrzebne
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-04-03 21:10:20)
Offline
Jedyny dodatek jaki lałem do mojego silnika to ruską przez ponad 20 k km
Szkoda kasy na coś innego.
Offline
GuMiS napisał:
Jedyny dodatek jaki lałem do mojego silnika to ruską przez ponad 20 k km
Szkoda kasy na coś innego.
no i niech się młodzi uczą brawo GuMiS
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-04-04 06:12:37)
Offline
Ja w ramach eksperymentu do Ogara 900 Racing 72 dodatek zastępujący ołów w benzynie kosztował ok.6-7 zł za buteleczkę 50 ml.Przez kilka tyś km.regularnie i jedynie co to to że w porównaniu do innych nie zanotowałem awarii spowodowanej wypaleniem zaworu wydechowego gdzie inni zaliczyli to dwa razy w ciągu roku.
Offline
A po kiego grzyba ? żadne dodatki we współczesnych silnikach nie maja na to wpływu, te dodatki antystukowe potasowe to pic i fotomontaż we współczesnej benzynie są już estry tetrobutylowe zapobiegające spalaniu stukowemu - liczy się temperatura spalania i twardość materiału grzybka zaworowego i gniazda . Jest to jeden z powodów dla którego nie dociera się już gniazd zaworowych ale szlifuje się je do grzybków zaworowych tak aby w zaworze podczas pracy nadmiar materiału "zagęścił się " - przez to staje się bardziej odporny na wypalanie, ot i tyle w temacie. Stąd rozumiem że awarie występowały w elementach tuningowych silników poziomych wyprodukowanych niezgodnie z zasadami takimi no name za parę złotych których pełno na alledrogo ewentualnie spowodowane tuningowymi modułami zapłonowymi ze złą mapą zapłonu powodującą wzrost temperatury spalania,
w naszych nic nie trzeba dodawać, nawet w ramach eksperymentu .
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-04-04 20:40:27)
Offline
Wfinger ma rację. Ciekawostka w niektórych samochodach zasilanych LPG, gdzie gniazda zaworowe są narażone na częste wypalanie, stosuje się lubryfikację (jest to specjalny olej do smarowania gniazd zaworowych, tzw.kroplówka). A wypalanie zaworów w silnikach zasilanych LPG jest spowodowane że gaz jest bardziej suchy w przeciwieństwie do benzyny która samoczynnie je smaruje.
Offline