Siemka, zacznę od tego że w mojej zetce coś zaczęło stukać w okolicy sprzęgła i cichło po wciśnięciu klamki (sprzęła) wiec tej zimy rozebrałem silnik wymieniłem wszystkie łożyska i przy okazji lekko ugięty wałek zdawczy złożyłem wszystko do kupy odpaliłem i dalej stukało;) Po przejechaniu jakiegoś 1k km od remontu wybrałem się do mechanika na regulacje zaworów i przy okazji pokazałem mu mój problem. Stwierdził że to na pewno kosz sprzęgła. Kupiłem kompletny kosz wymieniłem go i.... dalej stuka z tą różnicą że stuka jeszcze bardziej bardziej i nie przestaje w raz ze wciskaniem sprzęgła. Dodam jeszcze że udaje mi się tak poruszać sprzęgłem, że lekko ucicha. Proszę o pomoc w diagnozie problemu bo na długim weekendzie mam zamiar obskoczyć dwa zloty i chciał bym przed nimi wyeliminować ten hałas. Mam nadzieje, że uda mi się to zrobić samemu bo jeśli nie to będę musiał oddać zetke do mechanika, czego chciał bym uniknąć. Jeśli bym nie jasno opisywał problem to na dole link do filmu żeby lepiej zobrazować problem.
https://www.youtube.com/watch?v=UmGNz94XeCQ
Offline
A może masz dziurę gdzieś w układzie wydechowym? Jeśli się mylę, to nic ci nie powiem, bo jeszcze sam nie posiadam Zetki
Offline
U mnie było coś podobnego i nie wiem co się działo, ale pod sprzęgłem jest taka jakby tulejka z dziurkami i ten taki jakby klinik co ją trzyma mi wypadł, wsadziłem go i jest dobrze
Offline
http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=2000 - Tu masz całą budowę gdzie ona jest
A chodzi mi o tą:
To ta na wale z tymi dziurkami, ona jest blokowana żeby chodziła razem z wałem, tam jest taki jakby drucik czy coś
Offline
Właśnie pompe oleju i tą tulejke
Offline
Witam. Mam podobny problem z tym że chyba mam uszkodzony wybierak biegów... podejrzewam tak pon. Gdy na jałowym biegu przechylę motor na lewo to coś stuka i to konkretnie... po wciśnięciu sprzęgła cichnie i gdy moto jest na biegu z sprzęgłem też nic nie słychać.... A drugi problem jest z biegami.... tzn. ciężko poszukać luz mien 1i2 biegiem. gdy redukuję z 3 biegu na 2 czasem wskakuje luz a dźwigienka dopiero po chwili odskakuje na swoje miejsce... jest problem z wbiciem 4 biegu.... Panowie proszę o podpowiedz czy dobrze myślę że wybierak biegów jest walnięty i sprzęgło uszkodzone(stukanie)? Czasem wyskakuje dwójka i podejrzewam ze skrzynia jest cała do remontu....( biegi zmieniać umiem i wiem co to międzygazy ale uczyłem brata jeździć na motorze i wiecie jak to bywa a jezeli wybierak sie popsuł to i on sie przyczynił do tego bigosu....) Miał już kiedyś coś takiego RAZEM bo wiem ze osobne tematy są ale to nic nie daje, bo tutaj awarie wystąpiły praktycznie prawie razem i myślę ze jedno ma związek z drugim
Offline