Czy przy tych zmianach Zetka będzie lepiej chodzić i ile więcej pojedzie ( o ile coś przyśpieszy )
1.Moduł odblokowany ( już jest )
2.Stożkowy filtr powietrza
3.Świeca NKG ( CR7HIX lub c7hsa )
4.Cewka zapłonowa ( jakaś lepsza jak ktoś możę to niech poda model )
5.Zębatka 14z lub 15z ( przednia)
6.Fajka zapłonowa NKG (LB05F)
Ostatnio edytowany przez Ultimatemati (2014-05-02 13:07:42)
Offline
Świecę, fajkę warto zmienić ze względu na ich lepszą jakość, moduł odblokowany już masz, cewki nie musisz zmieniać, filter stożkowy jest nic nie dającym bajeranckim gadżetem, większa zębatka doda może 5km szybkości zabierając w zamian trochę mocy, tyle w temacie.
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-05-02 15:15:01)
Offline
Nic dodać, nic ująć. Zębatką możesz sobie wyregulować prędkość kosztem przyspieszenia. Świeca to też niedrogi koszt a warto kupić i zmienić tego "nołnejma". Filtr powietrza nie da Ci nic, zmieni trochę dźwięk, ale szkoda kasy moim zdaniem
Offline
Moim zdaniem warto pozbyć się dźwięku zasysającego śmieci odkurzacza na filtr stożkowy
Offline
Wiesz, pytanie brzmiało czy Zetka będzie z nim lepiej chodzić lub szybciej pojedzie a odpowiedź brzmi: nie. Co do dźwięku to rzecz gustu - mnie nie przeszkadza tak jak jest. Dla mnie stożek to zbędny bajer
Offline
Ludzie, niektórzy mnie dołujecie.
Jak czytam to forum to załamka.
Jak gaźnik, filtr czy świeca, albo fajka ma dodać do prędkości? No leje ze śmiechu maksymalnie co może dać to lepszą reakcje na gaz, co w najlepszym przypadku da lepsze przyspieszenie o 'pół sekundy'
Stożek? Jak dla mnie była różnica na stożku, a na zwykłym filtrze, tylko trzeba dobrać stożek, a nie pierwsze lepsze gówno z siatki i silnik zdławiony.
Offline
GuMiS dobrze pisze
Filtr stożkowy- dla mnie nie opłaca się zmieniać oryginalnego filtra na stożek, w Zetce filtr jest dość wydajny (gdy założyłem na próbę stożek [dobrej jakości], nie odczułem żadnej różnicy, tylko było słychać "wycie"), stożek nie poprawi Ci v-maxu
Świece, fajkę możesz zmienić (nie rozleci się tak szybko), ale też Ci nie da prędkości, jedynie co może dać to lepszą reakcje na gaz, jak już pisał GuMiS. Cewki się nie opłaca zmieniać.
Nie wiem czy odczujesz zmianę zębatki o 1z, może wzrośnie prędkość maksymalna, ale o ile ? 3km/h ? Jeśli byś zmienił tylną zębatkę na mniejszą np. o 10-15z, to wzrósł by Ci v-max i silnik by nie wył tak jak wyje, ale nie był by już tak elastyczny.
michal napisał:
mi się wydaje że orginalny filtr troszke dławi silnik.
Ciekawe, jak on jest lepszy niż nie jeden stożek ;D
Czasami mam taką rozkmine, jaką wy prędkość maksymalną chcecie na 50tce 4t xD
Lewa !
"Kocham swe życie, dziękując za swe pasje
Ja kocham to co robię, będę robił to zawsze"
Malina - Nawet jeśli
Offline
Free xD napisał:
Nie wiem czy odczujesz zmianę zębatki o 1z, może wzrośnie prędkość maksymalna, ale o ile ? 3km/h ? Jeśli byś zmienił tylną zębatkę na mniejszą np. o 10-15z, to wzrósł by Ci v-max i silnik by nie wył tak jak wyje, ale nie był by już tak elastyczny.
Uwierz, przechodząc z 13z na 15 poczuje zmianę. Ja zostawiając z tyłu 52z a zmieniając z przodu na 15-tkę podniosłem prędkość o 9-10 km/h. A w przypadku gdy motorowery mają prędkość ok. 50 km/h to jest to różnica rzędu jakichś 20%. Więc zmiana tylnej zębatki do vmaxa nie jest wcale konieczna
Ostatnio edytowany przez Poochacz (2014-05-06 16:58:56)
Offline
Free xD napisał:
GuMiS dobrze pisze
Filtr stożkowy- dla mnie nie opłaca się zmieniać oryginalnego filtra na stożek, w Zetce filtr jest dość wydajny (gdy założyłem na próbę stożek [dobrej jakości], nie odczułem żadnej różnicy, tylko było słychać "wycie"), stożek nie poprawi Ci v-maxu
Świece, fajkę możesz zmienić (nie rozleci się tak szybko), ale też Ci nie da prędkości, jedynie co może dać to lepszą reakcje na gaz, jak już pisał GuMiS. Cewki się nie opłaca zmieniać.
Nie wiem czy odczujesz zmianę zębatki o 1z, może wzrośnie prędkość maksymalna, ale o ile ? 3km/h ? Jeśli byś zmienił tylną zębatkę na mniejszą np. o 10-15z, to wzrósł by Ci v-max i silnik by nie wył tak jak wyje, ale nie był by już tak elastyczny.michal napisał:
mi się wydaje że orginalny filtr troszke dławi silnik.
Ciekawe, jak on jest lepszy niż nie jeden stożek ;D
Czasami mam taką rozkmine, jaką wy prędkość maksymalną chcecie na 50tce 4t xD
Lewa !
Orientuje się ktoś czy ten sam filtr jest w Romecie K125?
Offline
Prawdopodobnie tak Bo podzespoły tych 50tek są takie same jak 125, ponieważ wszystkie elementy są robione pod 125, tylko wsadzony jest silnik 50 dla młodszych kierowców Po za tym do 125ccm polecam stożek, bo jak jeździłem chwile na serii to się dławił, a jak założysz stożek to i sporo wolnego miejsca będziesz miał, dużo lepsza reakcje na gaz i dźwięk.
Offline
Mogę potwierdzić, że przejście z zębatki 13 na 15 zębów nie ruszając tyłu spowoduje niewielki wzrost prędkości. Zmiana spowoduje natomiast wydłużenie biegów przy nieznacznym spadku mocy. Zrobiłem to i nie żałuję pomimo, że Zetka jeszcze nie jest w pełni dotarta. Przebieg 450 km. Nie wiem natomiast co piszecie o świecach no name. Ja o dziwo mam świecę NGK CR7HSA. Zetka rocznik 2013 wyprodukowana w październiku tegoż roku, kupiona 29 marca 2014 w Krakowie. Z bajerów to wyrzuciłem oryginalne lusterka bo nic w nich nie widziałem oraz wkręciłem wskaźnik temperatury oleju. Taki jak u kolegi wfinger.
Ostatnio edytowany przez Minos (2014-05-06 20:39:55)
Offline