Ogłoszenie


#1 2014-05-06 19:07:05

 pudlosky

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: SBL
Zarejestrowany: 2014-02-08
Posty: 16
Punktów :   
Pojazd: Zetka 72ccm, peugeot 207
Wiek: 23

[Problem] Wysokie obroty na biegu jałowym

Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na biegu jałowym, po odpaleniu same wzrastaja do licznikowego przedziału 4-5k, nie wiem gdzie szukać przyczyny? Słyszałem opinię że to wina gaźnika ale wolę zapytać przed zakupem

Offline

 

#2 2014-05-06 19:12:48

 MajkelMoto

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: NO
Zarejestrowany: 2014-05-02
Posty: 718
Punktów :   
Pojazd: Romet K125, Fiat 126p ELX
Wiek: 17

Re: [Problem] Wysokie obroty na biegu jałowym

Nie wyregulowany gaźnik, tyle. Prosta rzecz, zobacz w poradniki. Nic strasznego


"Go Hard or Go Home"
~Romet K125 GoPro YT

Offline

 

#3 2014-05-06 19:20:30

 artur_n

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: RJA
Zarejestrowany: 2014-02-05
Posty: 366
Punktów :   
Pojazd: Romet R150 / Golf IV TDI

Re: [Problem] Wysokie obroty na biegu jałowym

Skręć śrubę od obrotów na początek. Sprawdź kolor świecy i ewentualnie wyreguluj gaźnik. Nie ma potrzeby zakupu nowego gaźnika.

Offline

 

#4 2014-05-06 19:37:34

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Problem] Wysokie obroty na biegu jałowym

jak wyżej ale przed regulacja bym go przeczyścił bo może najpierw dostały się jakieś paprochy(brudne paliwo) a późniejsze regulacje spowodowały taki  nietypowy objaw, jak już kręcić gaźnik to na pewniaka że wszystko z nim ok.

Offline

 

#5 2014-05-06 22:40:52

 pudlosky

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: SBL
Zarejestrowany: 2014-02-08
Posty: 16
Punktów :   
Pojazd: Zetka 72ccm, peugeot 207
Wiek: 23

Re: [Problem] Wysokie obroty na biegu jałowym

Gaźnik był wyregulowany na jakieś 2200 na jałowym, mieszanka też po kolorze świecy była ok i wszystko chodziło super, jutro go zdemontuje, wyczyszczę i zacznę regulację od zera

Offline

 

#6 2014-05-06 22:51:24

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Problem] Wysokie obroty na biegu jałowym

2200 to zdecydowanie za dużo ustaw chociaż na 1700(na lato spokojnie powinien chodzić na 1400/1500)

Offline

 

#7 2014-05-07 14:48:14

 PatrixPL

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Śląsk ! Wodzisław
Zarejestrowany: 2013-04-17
Posty: 277
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka 50 i Ogar 205

Re: [Problem] Wysokie obroty na biegu jałowym

wfinger napisał:

2200 to zdecydowanie za dużo ustaw chociaż na 1700(na lato spokojnie powinien chodzić na 1400/1500)

I przy każdym ostrzejszym hamowaniu zgaśnie silnik


,,Żyje by jeździć jeżdżę po to by żyć, nie oddam tego za nic, ja nie chce zmieniać nic...''
,,Podryw na laski, Romet i dwa kaski''
Moje pojazdy: 1.Zetka, 2.Ogar 205:
1. http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=3508
2. http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=3544

Offline

 

#8 2014-05-07 15:02:06

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Problem] Wysokie obroty na biegu jałowym

PatrixPL napisał:

wfinger napisał:

2200 to zdecydowanie za dużo ustaw chociaż na 1700(na lato spokojnie powinien chodzić na 1400/1500)

I przy każdym ostrzejszym hamowaniu zgaśnie silnik

Możesz uzasadnić tą epokową tezę, bo teorię Einsteina pojmuję, twojego pochodzącego (dla mnie) z innej galaktyki poglądu nie kumam. Bo chyba nie chodzi o to że przy nagłym hamowaniu występująca siła odśrodkowa przekroczy nap. 4G (to tyle ile działa na astronautę przy starcie promu kosmicznego) co spowoduje zatrzymanie momentu obrotowego wału
wracając do tego co napisałem, mam ustawione 1500 (słownie tysiąc pięćset) obrotów i ani grama więcej i nigdy mi nie gaśnie przy ostrych hamowaniach, nagłych hamowaniach, zwykłych hamowaniach, czy co tam chcesz.

Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-05-07 15:14:15)

Offline

 

#9 2014-05-07 15:36:10

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Problem] Wysokie obroty na biegu jałowym

Może on nie wciska sprzęgła, nie zrzuca na luz tylko hamuje aż do momentu gdy koła się zatrzymają na biegu i gaśnie
A takiego tematu jak ten to szkoda komentować bo logicznymi sposobami i logicznym myśleniem można dojść do przyczyny i w wielu przypadkach nie musi być to nawet gaźnik, a linka


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#10 2014-05-09 12:20:27

 pudlosky

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: SBL
Zarejestrowany: 2014-02-08
Posty: 16
Punktów :   
Pojazd: Zetka 72ccm, peugeot 207
Wiek: 23

Re: [Problem] Wysokie obroty na biegu jałowym

wfinger napisał:

2200 to zdecydowanie za dużo ustaw chociaż na 1700(na lato spokojnie powinien chodzić na 1400/1500)

I chodzi na 1500, przynajmniej wg zetkowego obrotomierza Nie wiedziałem po prostu że przy docieraniu w takim silniczku już po 200 km trzeba będzie znów regulować gaźnik bo nawet w poczciwym maluszku po kapitalce nie miałem takich objawów i stąd pojawiło się moje pytanie.

Offline

 

#11 2014-05-09 13:11:51

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Problem] Wysokie obroty na biegu jałowym

pudlosky napisał:

wfinger napisał:

2200 to zdecydowanie za dużo ustaw chociaż na 1700(na lato spokojnie powinien chodzić na 1400/1500)

I chodzi na 1500, przynajmniej wg zetkowego obrotomierza Nie wiedziałem po prostu że przy docieraniu w takim silniczku już po 200 km trzeba będzie znów regulować gaźnik bo nawet w poczciwym maluszku po kapitalce nie miałem takich objawów i stąd pojawiło się moje pytanie.

Na tym polega docieranie, wyobraź sobie że tak naprawdę 80% docierania silnika następuje w pierwszej godzinie pracy(zdarcie nierówności elementów gładzi tłokowych i wstępne dotarcie pierścieni) pozostałe 20% to mozolne uszczelnianie się zestawu tłok cylinder głowica z zaworami trwające znacznie dłużej czasowo(stąd owe zalecane 1000km) polegające na jeździe ze zmiennymi szybkościami(zapobiegają powstawaniu progu tłokowego na gładzi cylindra) i hamowaniu silnikiem(poprawia uszczelnienie silnika a co za tym idzie kompresję) więc nie dziwne ze po 200 km silnik już zaczął się układać i konieczna była regulacja gaźnika   no i to jest prosty silniczek z tłokiem w rozmiarze kieliszka wiec kultura pracy nawet w porównaniu z 126p jest taka sobie
Bardzo ważne jest też pierwsze wymienienie oleju, szybciej niż piszą w instrukcji, warto wymienić już po 100km

Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-05-09 13:22:37)

Offline

 

#12 2014-05-09 18:48:38

 pudlosky

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: SBL
Zarejestrowany: 2014-02-08
Posty: 16
Punktów :   
Pojazd: Zetka 72ccm, peugeot 207
Wiek: 23

Re: [Problem] Wysokie obroty na biegu jałowym

Juz dwa razy byl zmieniany a jest dopiero 360 km przebiegu ;-) a jesli chodzi o 126p to w moim silniku zostal tylko blok i wal z serii a z tego co poskladalem wyszlo cale 45 koni, piekne czasy technikum ;-)

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
worldhotels-in.com pranie zasłon konstancin