Strony: 1
Wątek Zamknięty
Witam.
Ostatnio coraz poważniej zastanawiam się nad zmianą cylindra na 72cc i mam kilka pytań (wiem że ty pytania były już zadawanie, niektóre nawet kilka razy, ale od kilku dni już czytam forum pod kątem cylindra 72cc i już mi się wszystko miesza dlatego prosiłbym was o poświecenie chwili czasu i odpowiedzenie na te kilka pytań)
1. Czy wzrost mocy jest rzeczywiście wyczuwalny? (ale tak szczerze)
2. Czy żywotność cylindra 72cc jest dużo mniejsza od seryjnej 50-tki.
3. Jakie są waszym zdaniem najbardziej optymalne zębatki (przód/tył) do 72cc.
4. Czy jakiś inny gaźnik lub dysze poprawią osiągi po zwiększeniu pojemności.
5. No i na koniec czy mógłby ktoś podać link z najtańszym (GODNYM POLECENIA ) cylindrem (zestawem) 72cc?
PS. Przeczytałem wszystkie posty z wszystkich 30 stron tego tematu: http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=1617 , i tak naprawdę 90% postów jakie tam znalazłem to offtopic lub sprzeczki z których za wiele nie wyniosłem.
Z góry dziękuję za odpowiedz
Offline
Nie mam jeszcze 80cc, ale chyba dam radę Ci na wszystko odpowiedzieć.
1. Większość osób była zachwycona po zmianie na 80cc. Sam już nie mogę doczekać tej zmiany.
2, Nie. Wydaje mi się, że jak sobie dobrze dotrzesz i będziesz dbał to posłuży tak samo jak 50cc.
3. 14/38 każdy zakłada.
4. Nie potrzeba zmieniać gaźnika ani dysz bo to nic nie pomoże, a ten seryjny jest bardzo dobry.
5. http://allegro.pl/cylinder-i-glowica-80 … 25531.html
Offline
Tak jak napisał Roxor21 nic dodać nic ująć, pełna informacja, zestaw podany w przykładzie jest godny polecenia bo zawiera wszystkie potrzebne części i jest niedrogi. Jeżeli dotrzesz ładnie silniczek(300-500km) to różnica będzie naprawdę bardzo duża( to moto nie powinno nigdy wyjść z fabryki z silnikiem 50cc, dopiero 72cc daje radę)
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-05-29 06:44:04)
Offline
Dziękuję za informacje. Byłem dzisiaj w salonie Rometa po kilka rzeczy i spytałem o cylinder 72cc. Miał tam nawet na miejscu za 230 zł taki cylinder wyprodukowany przez rometa, ale bez głowicy. Jak myślicie, opłacało by się zainwestować w takie coś? Jaka jest różnica jak wymieni się też głowice? Bo tutaj niby za ok. 30 zł więcej mam zestaw z głowicą ale zastanawiam się czy ten od rometa nie będzie lepszej jakości.
Offline
Wymieniaj odrazu głowicę. W tej od 72cc są większe zawory co się wiąże z większą mocą.
Offline
1. Czy wzrost mocy jest rzeczywiście wyczuwalny? (ale tak szczerze)
Większa siła można śmigać z "plecaczkiem", prędkość bez zmian (nawet jak przełożysz zębatki) spalanie też idzie w górę.
2. Czy żywotność cylindra 72cc jest dużo mniejsza od seryjnej 50-tki.
nie
3. Jakie są waszym zdaniem najbardziej optymalne zębatki (przód/tył) do 72cc.
patrz temat o zębatkach.
4. Czy jakiś inny gaźnik lub dysze poprawią osiągi po zwiększeniu pojemności.
nie
5. No i na koniec czy mógłby ktoś podać link z najtańszym (GODNYM POLECENIA ) cylindrem (zestawem) 72cc?
podany powyżej link może i dobry ale negatywy też są
http://allegro.pl/show_user.php?uid=135 … _recvd_neg
Offline
Kromas napisał:
Dziękuję za informacje. Byłem dzisiaj w salonie Rometa po kilka rzeczy i spytałem o cylinder 72cc. Miał tam nawet na miejscu za 230 zł taki cylinder wyprodukowany przez rometa, ale bez głowicy. Jak myślicie, opłacało by się zainwestować w takie coś? Jaka jest różnica jak wymieni się też głowice? Bo tutaj niby za ok. 30 zł więcej mam zestaw z głowicą ale zastanawiam się czy ten od rometa nie będzie lepszej jakości.
Nawet nie próbuj musi być komplet z głowicą, tak ja wyżej inny wałek inne zawory, jakość tych zestawów jest zasadniczo równa(chińska) słowa od rometa nic nie znaczą równie dobrze mogły by być od piekarza(wszystko made in czajna, Romet nic nie produkuje tylko składa chińszczyznę), szybkość wzrasta po zmianie zębatek wiadomo że nie o jakieś kosmiczne wartości ale wzrasta, mocniejszy zdecydowanie, ogólnie warto. Zestaw podany był przykładowo chodzi o to co na zdjęciach ten był kompletny z pokrywkami i uszczelkami nic nie trzeba przekładać ze starej głowicy niektóre są uboższe i trzeba uzupełniać częściami z posiadanej głowicy, więc szukaj takiego jak ten sprzedawca ci się nie podoba . Na koniec przy zmianie pojemności warto zmienić zębatki i łańcuch na nowe.
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-05-29 13:06:03)
Offline
Kromas napisał:
A znacie może jakiś sklep internetowy lub allegrowicza który sprzedaje tylną zębatkę 41z pasującą do zetki? Bo niestety takiej nigdzie nie mogę znaleźć.
polecamy zębatkę 38z od Rometa Z150 bo jest jak oryginalna wygięta a nie płaska i zestaw zębatek 14/38 jest najlepszym rozwiązaniem do pojemności 72cc tu do kupienia najtaniej
http://www.sklep.romet.pl/czesci-zamien … ,1046.html
nie ma innych zębatek wygiętych płaskie będą szły po skosie nie polecam łańcuch i zębatki będą się zużywać szybciej
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-05-29 13:23:22)
Offline
Kromas napisał:
A znacie może jakiś sklep internetowy lub allegrowicza który sprzedaje tylną zębatkę 41z pasującą do zetki? Bo niestety takiej nigdzie nie mogę znaleźć.
Ja mam 42 z ale jest ona prosta . Śrubami pasuje
Offline
Wątek Zamknięty
Strony: 1