Witam,
Chcąc próbując oszczędzać, zacząłem rozmyślać nad paliwem do zetki. Od zawsze lałem benzynę 95, ale zastanawiam się czy nie warto by lać 98, różnica w cenie to kilkadziesiąt groszy na litrze, ale myślę że na 98 przy naszym gaźniku zrobimy więcej kilometrów cena paliwa się zwróci, a do tego dochodzi lepsza jakość paliwa. Co o tym sądzicie? jaką wy lejecie benzynę? producent zaleca 95, ale myślę że 98 nie zaszkodzimy wręcz przeciwnie. Jutro tankuję 98, i zobaczymy jak to wychodzi na PLN i na pracę motorka. { Wiem że i tak zetka pali mało w porównaniu do innych 50-ątek }
prefix
/G
Ostatnio edytowany przez fritz98 (2014-08-03 22:08:17)
Offline
Ja tankuje 98 ukraińską i nie czuje żadnej różnicy względem 95 a spalanie wychodzi takie samo.
Offline
Spali tak samo, różnica w mocy żadna, mapa zapłonu zaprojektowana pod 95, to po co kombinować ?.
Offline
Zawsze lałem Ruską, nie wiem jaką ma moc, niby 95 ;P Jak miałem złomico to zrobiłem na całym baku 702 km i zostało mi jeszcze 4l.
Offline
fritz98 napisał:
wfinger, co to za kombinowanie ??? to że poświęce kilka groszy nic się nie stanie, a benzynka lepsza będzie
czytanie ze zrozumieniem tekstu nie boli
mapa zapłonu zaprojektowana pod 95, to po co kombinować ?.
to tak formalnie, bo ten silnik nie jest specjalnie skomplikowany i spali każdą benę którą wlejesz a "osiągi" i tak będą takie same, ale jak pisał Pick, LPG ma między 110 a 120 oktanów a teraz małe podsumowanie:
Czy warto kupować paliwo o wyższej liczbie oktanowej z nadzieją, że coś nam w osiągach urośnie. Zadajmy sobie więc pytanie, w której benzynie jest więcej benzyny w benzynie?. Okazuje się, że im wyższa liczba oktanowa tym mniej benzyny w benzynie bo więcej jest w niej dodatków przeciwstukowych. A więc czy liczba oktanowa wpływa bezpośrednio na moc silnika? odpowiedź brzmi nie (przynajmniej nie w każdym silniku-ale to inny temat), określa ona raczej odporność paliwa na spalanie stukowe(a spalanie stukowe czyli detonacyjne jest po prostu samozapłonem sprężonej mieszanki), w silniku benzynowym z elektronicznie sterowanym zapłonem(moduł) obniżenie liczby oktanowej jest niebezpieczne, może powodować udarowe obciążenia układu korbowo tłokowego i w krótkim czasie doprowadzić do poważnej awarii siulnika, zwiększenie liczby oktanowej niczego natomiast nie zmieni na plus, dlatego fritz98 napisałem to co napisałem.
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-08-05 06:38:03)
Offline
No wfinger, opisałeś to jak w mojej książce od silników !
Offline
GuMiS napisał:
No wfinger, opisałeś to jak w mojej książce od silników !
niech się młodzież uczy, no nie żeby słysząc Desmodromiczny Rozrząd nie szukali hipotetycznego nierządu Desdemony w operze Werdiego "Otello", tylko wiedzieli że jest to rodzaj rozrządu, w którym otwieranie i zamykanie zaworów odbywa się za pomocą krzywek, w "naszym" otwarcie zaworów następuje przy użyciu krzywki, zamknięcie przy użyciu sprężyny.
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-08-05 12:16:59)
Offline
Ja mam teraz dostęp do 92 bo jestem w danii i tankuje 92. W prawdzie to nie jest zetka bo jeżdże skuterem PGO i na 92 jedzie lepiej niż 95 a niby mniej oktanów. Te wyniki oktanowe typu 92 wynikają z surowszych norm paliwowych oraz brania paliwa z zupełnie innego źródła. Mimo wszystko zabieram do polski 25-30 litrów 92 w baniaku no i sprawdze jak zetka na tym jeździ.
Offline