Jestem posiadaczem zetki od paru miesiecy, rocznik 2014, dotarta podrecznikowo, odblokowana jezdzi wszystko elegancko, przebieg 1100km. Przy zmianie biegu z pierwszego na 2, slychac niepokojacy odglos, dzieje sie tak w sumie odkad pamietam, ale nasila sie to, nie jest to zgrzyt, poprostu jakby zebatki niezazebialy sie odrazu, ponadto na niskich obrotach lubi sobie wypasc 2 bieg, ale naszczescie bardzo rzadko. Kolejny problem to wbijanie luzu z pierwszego biegu, graniczy to praktycznie z cudem, zawsze musze dac 2 bieg i pozniej luz. Czy mam powody by sie martwic, oprocz tego 3,4 bieg wchodzi jak w maslo, z redukcja wszystko w porzadku
Ostatnio edytowany przez Forester (2014-08-27 21:17:33)
Offline
Zgrzyt miedzy 1 a 2 jest normą, w mojej też to jest. Podczas docierania ile razy olej był zmieniany? Może przydałaby się wymiana. Co do wypadania biegów to nie pomogę.
Ostatnio edytowany przez hubert99 (2014-08-27 21:23:00)
Offline
Wszystko w normie, nawet z tym luzem.
Wypadanie 2 biegu to może po prostu za słabo wrzucasz, z tego co pamiętam w 50ccm też mi wchodziły opornie
Jeżeli nadal będzie wypadać no to albo trzeba dokręcić śrubkę pod deklem sprzęgła, albo coś w skrzyni.
Offline
Witam, co do wypadania wrzucaj mocniej, czasami jest tak, że na wyświetlaczu Ci wyświetli bieg, a on sobie zrzuci go. Wbijaj mocniej, a z biegiem czasu będzie się to uspokajało. Odgłos jest taki ponieważ gdy na przykład wrzucasz z 1 na 2, skrzynia musi jeszcze minąć ,, luz ,, i taki odgłos jest w każdej zetce, ważne żebyś wymieniał olej pierwsze po 500km, a później co 1500. Co do innych detali ze skrzynią to musi się po prostu dotrzeć.
Offline
Zero powodu do zmartwień, wszystko w normie, staraj się wrzucać luz jak jeszcze koła się kręcą, na stojąco zawsze z jeden na dwa i luz.
Offline
Tylko nie wrzucaj z 4 na luz gdy szybko jedziesz bo może Ci 1 wskoczyć
Offline
GuMiS napisał:
Tylko nie wrzucaj z 4 na luz gdy szybko jedziesz bo może Ci 1 wskoczyć
tego nie brałem pod uwagę
Offline
bumek napisał:
Gumis, przecież w zetkach nie ma skrzyń obiegowych, a układ biegów jest taki: 1N234, więc jakim cudem można wrzucić z 4 na luz?
W Bartonie TZR 50N jest chyba skrzynia kołowa.
Offline
Gost Rider napisał:
bumek napisał:
Gumis, przecież w zetkach nie ma skrzyń obiegowych, a układ biegów jest taki: 1N234, więc jakim cudem można wrzucić z 4 na luz?
W Bartonie TZR 50N jest chyba skrzynia kołowa.
Tego nie byłbym takim pewien, ale wiem że skrzynie obiegowe montowali w starszych rocznikach Junaków 901 i 902. Tak wogóle to tych skrzyni nie było w pionowych 139fmb.
Offline
Po prostu wiem "z doświadczenia" że może się tak stać i jakie są skutki.
Jak miałem Benzera jeszcze 50 i jeździłem z kumplem, który miał Zetkę 50 i jechaliśmy z górki, a on zapaleńcem i kierowcą jakimś nie jest i chciał z górki z 4 wrzucić na luzik no i wpadła jedynka. Sprzęgło nie utrzymało obrotów, z tego co mówił to obrotomierz się przekręcił a do domu wracal bez sprzęgła, znaczy sprzęgło na klamce było takie same, ale jak nacisnął to sprzęgła nie było. Wrócił do domu bez sprzęgła, potem pytałem tu na forum co mogło się stać no i wyszło na to, że zatarł się taki jeden tryb, oszlifowaliśmy go kamieniem w środku i zetka chodziła normalnie
Offline