Ogłoszenie


  • Index
  •  » Inne.
  •  » [Pytanie] Uchodzące powietrze.

#1 2014-08-28 21:18:18

 Minos

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2014-03-15
Posty: 206
Punktów :   
Pojazd: Junak M25, Yamaha Virago
Wiek: 1956
WWW

[Pytanie] Uchodzące powietrze.

Jeżdżę jeszcze na oryginalnym chińskim ogumieniu Zetkowym. Motor kupiony jako nowy w salonie.Od samego początku praktycznie co dwa, trzy dni muszę dopompowywać oba koła. Powietrze uchodzi mniej więcej około 0,1 bara na dobę. Wiem bo specjalnie kupiłem ciśnieniomierz. Przy moim wzroście 1,8 m oraz wadze 100 kg spadek ciśnienia już o 0,2 bara, wyraźnie niekorzystnie wpływa na osiągi pyrkawki. Dla jasności sprawy. Na przedniej oponie producent wytłoczył max. dopuszczalne ciśnienie 40 PSI, na tylnej zaś 32 PSI. Tak przynajmniej jest u mnie. W przeliczeniu na bary daje to odpowiednio 2,75 przód i 2,2 tył. Tak pompuję na pobliskiej stacji benzynowej i motorek (jak na Zetkę) ochoczo się rozpędza tudzież nie bardzo marudzi pod górki. Zaworki dętkowe wymieniłem kilkakroć. Próba na ślinę czy też wodę mydlaną tych zaworków daje wynik ok.  Powietrze jednak uchodzi. Czy normalne to jest? Proszę nie pisać rozbierz ogumienie i sprawdź dętki itd. Nie mam fizycznej możliwości zrobienia tego. Pytam. Czy u Was też tak na oryginalnym ogumieniu się dzieje? Wpadł mi w ręce wynalazek pt. "Uszczelniacz opon i dętek SLIME do rowerów oraz motocykli". Zastanawiam się nad wlaniem tego wynalazku do dętek.


"lewa"

Offline

 

#2 2014-08-28 21:27:41

 fritz98

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2013-07-10
Posty: 234
Punktów :   -4 
Pojazd: Romet Zetka 50cc
Wiek: 17

Re: [Pytanie] Uchodzące powietrze.

ostatnio zauważyłem to samo u mnie, ale nie obliczałem ile spada


Nie jeździj szybciej, aniżeli twój anioł stróż potrafi latać

Offline

 

#3 2014-08-28 21:29:38

 fritz98

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2013-07-10
Posty: 234
Punktów :   -4 
Pojazd: Romet Zetka 50cc
Wiek: 17

Re: [Pytanie] Uchodzące powietrze.

pamiętaj, że przy zakładaniu tego ciśniomierzem i każdy zdejmowaniu go z zaworka, troche powietrza ucieka


Nie jeździj szybciej, aniżeli twój anioł stróż potrafi latać

Offline

 

#4 2014-08-28 21:38:31

 Minos

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2014-03-15
Posty: 206
Punktów :   
Pojazd: Junak M25, Yamaha Virago
Wiek: 1956
WWW

Re: [Pytanie] Uchodzące powietrze.

Jasne. Zdaję sobie z tego sprawę. Spadek ciśnienia odczuwam bardzo szybko. Zetka prowadzi się "ciastowato", tył niepewny, przednie koło "myszkuje". Tak bym to określił.


"lewa"

Offline

 

#5 2014-08-28 21:40:52

 hubert99

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2014-03-01
Posty: 81
Punktów :   
Pojazd: Gilera SMT '08
Wiek: 99'

Re: [Pytanie] Uchodzące powietrze.

Tak inną drogą to raczej powinno się pompować z tyłu więcej, bo większy nacisk idzie własnie na tył, a nie na przód. A to, że na oponach jest napisane takie i takie maksymalne ciśnienie nie znaczy, że zawsze trzeba pompować do fulla.


Dwusuw dymi, dwusuw czadzi, dwusuw nigdy Cię nie zdradzi!

Offline

 

#6 2014-08-28 21:56:41

 Minos

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2014-03-15
Posty: 206
Punktów :   
Pojazd: Junak M25, Yamaha Virago
Wiek: 1956
WWW

Re: [Pytanie] Uchodzące powietrze.

hubert99 napisał:

Tak inną drogą to raczej powinno się pompować z tyłu więcej, bo większy nacisk idzie własnie na tył, a nie na przód. A to, że na oponach jest napisane takie i takie maksymalne ciśnienie nie znaczy, że zawsze trzeba pompować do fulla.

No nie wiem czy tak istotnie jest.  Faktycznie w trakcie przyspieszania mocniej pracuje i w ogółe bardziej podczas jazdy silnikowej, obciążone jest tylne koło, ale jakie przyspieszenie mamy w Zetce? Siedząc prawidłowo na naszej pyrkawce (jak najbliżej baku obejmując go namiętnie:) ) i jadąc spokojnie środek ciężkości rozkłada się mniej więcej jednakowo na oba koła. Hamowanie. Tu jak wiadomo. Przedni hamulec. Przednia guma. Podstawa. Dobra wiemy. Wydaje mi się, że producent wie co pisze o max. ciśnieniu opony.

(edyta)

W moim przypadku motorek najlepiej idzie jak napompowany jest na max. dopuszczalne ciśnienie.

Ostatnio edytowany przez Minos (2014-08-28 22:33:40)


"lewa"

Offline

 

#7 2014-08-28 22:41:41

street262

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: polska
Zarejestrowany: 2013-02-17
Posty: 139
Punktów :   -9 
Pojazd: Daelim VJS
Wiek: 0

Re: [Pytanie] Uchodzące powietrze.

jak bym wazył tyle co ty to tez by uciekało sorki za zart nie mogłem sie powstrzymać

Offline

 

#8 2014-08-28 22:45:58

 fritz98

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2013-07-10
Posty: 234
Punktów :   -4 
Pojazd: Romet Zetka 50cc
Wiek: 17

Re: [Pytanie] Uchodzące powietrze.

waga nie ma tu nic do gadania, różnica może być 20, 30 kg, czyli całe nic na 2 koła, a ten ,,żart'' był chamski


Nie jeździj szybciej, aniżeli twój anioł stróż potrafi latać

Offline

 

#9 2014-08-29 00:00:03

 derzawi1

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

2867750
Skąd: zaborów
Zarejestrowany: 2012-03-04
Posty: 571
Punktów :   
Pojazd: romet zetka50
Wiek: 18

Re: [Pytanie] Uchodzące powietrze.

Pytanie z którego roku masz zetke jak to sa starsze modele detki mogły zetlec czy cos.


właśnie czemu tak mało bijesz na tył ja w obu mam 3 bary i jest gi nie uchodzi nic

Offline

 

#10 2014-08-29 06:53:35

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Pytanie] Uchodzące powietrze.

Optymalne ciśnienie to 2.2 bara w obu kołach, pompowanie więcej daje poczucie lekkości w prowadzeniu ale jest zwyczajnie niebezpieczne z powodu zbyt małego styku gumy z powierzchnią co przy oryginalnych "kartoflanych" oponach może okazać się tragiczne w skutkach. Uchodzenie powietrza w chińskich dętkach jest niestety częste, wystarczy na początek wymienić dętki na jakieś bardziej "markowe" natomiast myszkowanie tylnej opony cóż te g... tak mają trzeba się przyzwyczaić albo kupić dobre Metzelery, sam je kupuje na wiosnę
tylna http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk … c#67346261
przednia http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk … t#10235657

Offline

 

#11 2014-08-29 10:42:08

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Pytanie] Uchodzące powietrze.

Mam coś podobnego, pompowałem powietrze w z125 zaraz jak kupiłem i nabiłem po 2,2 bara, przejechałem już 3 tysiące km i przedwczoraj pojechałem sprawdzić ciśnienie bo wyszło mi spalanie 2,9l no i przy hamowaniu przodem była kicha, nie myliłem się na przodzie było jedyne 1,2 a na tyle 1,6.
Jak miałem Astona to też co miesiąc kontrolowałem stan powietrza.
Waga nie ma tu nic do rzeczy i nie ma co żartować nawet, jak ważyłem 107 kg i miałem Astona 125, teraz mam 84 kg i Z125 i nie ma nawet różnicy w mocy ani lepszego przyspieszenia


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 
  • Index
  •  » Inne.
  •  » [Pytanie] Uchodzące powietrze.
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zetka50.pun.pl kurs montera klimatyzacji cena