Witam bardzo serdecznie. Otóż mam zamiar kupić zestaw na dniach i proszę wszystkich, którzy są w stanie powiedzieć coś od siebie o pomoc
Pierwsze pytanie: Czy macie jakieś drobne porady, lub też "ciekawoski" co do montażu cylindra? Jeśli ktoś byłby tak miły to prosiłbym o czytelne rozpisanie wszystkiego, ponieważ jestem troszkę "zielony"
Druga sprawa, jestem dość sporo ważącym człowiekiem, ważę około 95kg. Na dodatek czasami jest taka sprawa że muszę gdzieś zawieźć mojego tatę, nie jest to często ale jak trzeba to trzeba np raz w miesiącu. Tato waży drugie 95kg. Pytanie drugie brzmi: Jakie przełożenie byłoby dla mnie dobre? Czytałem tutaj że większość ma 14/38, ale nie jestem pewny, ponieważ tak jak napisałem, problemem jest waga.
Proszę o odpowiedzi, za wszelkie zainteresowanie moim problemem dziękuję i bardzo serdecznie pozdrawiam
Offline
Luuux napisał:
Pierwsze pytanie: Czy macie jakieś drobne porady, lub też "ciekawoski"
Tak mamy ich mnóstwo, wszystkie są zawarte w dziale poradniki jak się z nimi zaznajomisz i nie znajdziesz odpowiedzi na nurtujące cię wątpliwości wtedy pytaj.
Luuux napisał:
Druga sprawa, jestem dość sporo ważącym człowiekiem, ważę około 95kg. Na dodatek czasami jest taka sprawa że muszę gdzieś zawieźć mojego tatę, nie jest to często ale jak trzeba to trzeba np raz w miesiącu. Tato waży drugie 95kg. Pytanie drugie brzmi: Jakie przełożenie byłoby dla mnie dobre? Czytałem tutaj że większość ma 14/38, ale nie jestem pewny,
W instrukcji Zetki jet wyraźnie napisane; Dopuszczalna całkowita ładowność wraz z bagażem 150kg, więc tatuś odpada
14/38 dla jednej osoby w sam raz(też tyle ważę)
a i zapomniałem dodać na You Tube wpisz zmiana cylindra 139fmb znajdziesz wiele filmów co i jak po kolei nie ma znaczenia że silnik poziomy wszystko dokładnie tak samo jak w naszym pionowym, i jak będziesz rozkręcał rób dużo fotek też pomaga(na sklerozę)
Ostatnio edytowany przez wfinger (2015-02-01 17:46:42)
Offline
Tak, widziałem ten zapis w instrukcji, no ale co mam zrobić? Muszę czasami zawieźć tatę, czy to wpłynie jakoś znacząco na żywotność silnika? Wiozę tatę max 5 razy w roku jakieś 12km. Na dodatek dodam, że tereny u mnie są dość nierówne, zdarzą się czasami dość sporawe wzniesienia. Na pewno 14/38 to dobra decyzja? Może 14/42? I jak wpłynie to na prędkość?
+ mógłby mi ktoś podać linki do tych zębatek? Z góry serdecznie dziękuję.
Offline
pamiętaj o zasadzie 1 ząbek przedniej zębatki to to samo co 3 ząbki tylnej można kombinować zamiennie bo 42z krzywej zębatki nie dostaniesz, 200 kilo na Zeci marnie to widzę, przemieścić się przemieści ale sprzęgło w d... pewnie dostanie, silnik też nie będzie szczęśliwy, ale jak nie masz wyjścia to co zrobisz ? generalnie płaskie zębatki nie są drogie więc musisz sam pokombinować co da radę uciągnąć te prawie dwieście szybkość oczywiście spadnie to jasne, 1 ząbek z przodu albo 3 z tyłu to około 4-5km mniej.
Offline
Nic mu nie będzie, moj benzer na 50tce targal czasami 200 kg i bylo ok
Zakladaj 14/38 samemu nie redukuje sie pod gorki we dwie osoby dasz reduckji i tyle, a najlepiej kupic sobie 13 i 14Z
Offline
Ważę 100 kg. Zetka 72 ccm z przebiegiem 2500 km. Większe pagórki, których nie brakuje w okolicach mojej wsi i pyrkawka zdycha. Przełożenie 13/38. Nie wyobrażam sobie z moją wagą 14/38.
Offline
Minos napisał:
Ważę 100 kg. Zetka 72 ccm z przebiegiem 2500 km. Większe pagórki, których nie brakuje w okolicach mojej wsi i pyrkawka zdycha. Przełożenie 13/38. Nie wyobrażam sobie z moją wagą 14/38.
coś nie tak z tą Zetką ważę 95 plus kurtka Barco(nielekka)plus kufer naładowany albo sprzęt wędkarski albo foto, w okolicy morenowe górki poligon Biedrusko i na 14/38 śmigam pod każdą na 4 bez redukcji, przebieg coś koło 17tyś(dokładnie nie powiem bo wymieniłem liczniki w zeszłym roku a jakiś czas jeździłem bez)
Offline
U mnie w żadnym przypadku nie jest to możliwe. Na czwórce? Chyba z dopalaczem. Góra borkowska w Krakowie nie do zdobycia. Gaźnik wyregulowany, moduł odblokowany, ciśnienie sprężania 9 barów. Owszem wjeżdża na na tę górkę moją zetką syn sąsiada ale on waży 60 kg. Na dwójce wjeżdża.
Ostatnio edytowany przez Minos (2015-02-03 19:13:31)
Offline
to sobie zobacz
https://www.youtube.com/watch?v=7LMWI3g0WLs
Offline
Dziękuję bardzo serdecznie wszystkim za pomoc
A pomoże mi ktoś w znalezieniu odpowiedniej zębatki 13 i 14 zębów na przód oraz 38 giętej na tył? Bardzo dziękuję za pomoc!
Offline
Tu masz na tył: http://sklep.skutery.olsztyn.pl/pl/p/Ze … 25150-/471
Offline
A tu zębatka na przód 14z, zdawcza: http://gmoto.pl/zebatka-przednia-420-14z,59027.html
Offline
Dzięki
Jeszcze jedno pytanie, i tu bym prosił o jak najszybszą odpowiedź. Dzwoniłem o ten zestaw: http://allegro.pl/cylinder-tlok-glowica … 52565.html i niestety odebrał jakiś niezbyt chętny do rozmowy pan (nic nie chciał mi wytłumaczyć). Zapytałem go czy na pewno będzie pasował pod ZK, odpowiedział mi, że najlepiej sobie sprawdzić wymiary. I tutaj pytam, czy te wymiary się zgadzają w 100%?
A i jeszcze jedno pytanie na szybko, czym się różni gięta tylna od normalnej?
Ostatnio edytowany przez Luuux (2015-02-03 15:58:30)
Offline
Luuux napisał:
pytam, czy te wymiary się zgadzają w 100%?
A i jeszcze jedno pytanie na szybko, czym się różni gięta tylna od normalnej?
1. większość na forum ma ten zestaw od tego sprzedawcy
2. gięta jest właśnie normalna, jak założysz prostą to łańcuch będzie szedł po skosie i będzie się i zębatki szybciej zużywał
Offline