Witam, niestety, to znowu ja
Tak się złożyło, że w tym roku miałem pierwszy większy wypad(80km) i przy naszej pięknej, słonecznej pogodzie zaobserwowałem, że gorący silnik traci nieco moc i dynamikę. Gdy na zimnym silniku na 4 podjedzie spokojnie pod większą górkę, tak rozgrzany już zaczyna zwalniać. A przyspieszenie to już tragedia. Ciężko wywalczyć więcej niż 7,5k obrótów na płaskiej powierzchni pod średni wiatr..
W związku z tym, że w międzyczasie trochę się pouczyłem i już nie jestem aż taki zielony, to we własnym zakresie sprawdziłem święcę - wszystko okej. A poza tym niedawno regulowałem gaźnik. Brak również żadnych podejrzanych dźwięków. Podejrzewam, że po rozgrzaniu traci nieco kompresję, bo kopnik można bez większego problemu obrócić ręką. Miał ktoś taki problem? Z wątków na forum nie znalazłem sensownego rozwiązania.
Ostatnio edytowany przez aleksander002 (2015-06-05 19:59:07)
Offline
Dziękuję za wypowiedzi. Spodziewałem się, że to mogą być zawory. Zanim jednak się tym zajmę, muszę kupić odpowiedni szczelinomierz. Dam znać, czy pomoże.
Offline
Nie, gaźnik regulowałem i czysciłem na początku sezonu. Było to relatywnie niedawno. Za same zawory jeszcze się nie zabrałem, bo uznałem to za ostateczność - średnio mi wychodzą zadania wymagające precyzji manualnej, więc chcę to zrobić na oku kogoś bardziej doświdczonego. Za to zauważyłem, że mam odwrotnie założony rozrząd, tj.GMP mam po przeciwnej stronie magneta, a nie na literce T - ale to chyba nie przeszkadza.
Offline
aleksander002 napisał:
Nie, gaźnik regulowałem i czysciłem na początku sezonu. Było to relatywnie niedawno. Za same zawory jeszcze się nie zabrałem, bo uznałem to za ostateczność - średnio mi wychodzą zadania wymagające precyzji manualnej, więc chcę to zrobić na oku kogoś bardziej doświdczonego. Za to zauważyłem, że mam odwrotnie założony rozrząd, tj.GMP mam po przeciwnej stronie magneta, a nie na literce T - ale to chyba nie przeszkadza.
rozrząd powinien być ustawiony tak: kreska na magnecie koło T i na głowicy kropka/romb skierowany na dół , pomiędzy dwoma występami na obudowie
Offline
wfinger napisał:
kreska na magnecie koło T i na głowicy kropka/romb skierowany na dół , pomiędzy dwoma występami na obudowie
hmmm....
a to jest zupełnie przeciwnie jak w poradniku ustawiania rozrządu ( w dziale poradniki ) , tam kropka miała być na godzinie 12:00
....to jak ma być w końcu ?
Offline
No nie mówcie mi, że ustawiłem zawory na odwrotnym położeniu tłoka.. A z 2 godziny się męczyłem, żeby ogarnąć jak ta regulacja działa. Szczerze? Średnio mi to wyszło. Słychać teraz takie ciche klekotanie, a mam wrażenie, że silnik jakby bardziej wibruje. Plus do tego nie przekracza 8 tyś. Rpm. A ten zawór od strony gaźnika to już aż sam nie wiem, jaki ma luz
Już nie wiem sam, jak to zrobić
Ostatnio edytowany przez aleksander002 (2015-06-07 18:36:15)
Offline
Czemu tak chłopaka zniechęcacie. Zawsze musi być pierwszy raz. Myślisz, że u innych jak było? Próbuj, aż w końcu Ci się uda, bo to są na prawdę proste czynności w porównaniu do np. składania skrzyni i nie trzeba do tego żadnych filozofii.
Offline
Jakbym miał taką możliwość, to bym od razu miał ustawione. Niestety mieszkam na wsi w pobliżu Szczecina i jedyna osoba mogąca dla mnie to zrobić wyjechała tymczasowo do Niemiec. I w ten oto sposób jestem w ciemnej d.. A do sensownego serwisu kawałek drogi jest..
@Bumek
Dzięki za wsparcie. Jednak mi jako kształcącemu się programiście nie tak łatwo przychodzą takie czynności manualne, bo cały czas mam wrażenie, że "jest nie tak'.
Ostatnio edytowany przez aleksander002 (2015-06-07 20:23:25)
Offline
Tatamayaya napisał:
wfinger napisał:
kreska na magnecie koło T i na głowicy kropka/romb skierowany na dół , pomiędzy dwoma występami na obudowie
hmmm....
a to jest zupełnie przeciwnie jak w poradniku ustawiania rozrządu ( w dziale poradniki ) , tam kropka miała być na godzinie 12:00
....to jak ma być w końcu ?
Nie wiem w poziomkach to było do przodu a ja w zetce mam do dołu między te występy od nowego, przeszukałem forum i nie tylko ja tak miałem
http://www.zetka50.pun.pl/pytanie-jak-u … p-4485.htm
Offline
Czyli regulować z kropką na zębatce skierowaną do góry czy na dół w końcu? Z tego tematu, co @wfinger podałeś, wynika, że można i tak i tak, gdyż w obu pozycjach zawory są zamknięte.
Jeszcze jedno pytanie. Te zawory mi się lekko na boki ruszają. Może tak być?
Ostatnio edytowany przez aleksander002 (2015-06-08 07:43:41)
Offline