Cos sie stalo ze nie chca wskakiwac biegi trzeba bardzo mocno wdusic i to nie zawsze czy jak bedzie malo oleju tez to moze byc przyczyna
Offline
To sie zaczęło po powoli pogarszac az do dzis ze juz calkiem masakra
Offline
Olej tu nie ma znaczenia pod warunkiem że jest go odpowiednia ilość.Przyczyną może być albo nie wyregulowane sprzęgło albo mechanizm zmiany biegów czyli kosa,zapadka itd.Tam bym szukał przyczyny.Zetka na oleju od traktora będzie tak samo jeżdzić jak na motocyklowym.
Offline
Gost Rider napisał:
...Zetka na oleju od traktora będzie tak samo jeżdzić jak na motocyklowym.
Polemizował bym. Reszta jak najbardziej zgadza się.
Ostatnio edytowany przez Minos (2015-07-03 21:12:57)
Offline
A wiec tak zmienilem olej lepiej jest tylko jak dojerzdzam do krzyzowki i chce z 5 na 4 ro nie zmieni dopiero jak zwolni do małej predkosci to wtedy ładnie soe redukuje a przy duzych obrotsch i prędkości nie o co chodzi ?
Offline
Jak najbardziej prawidłowo. Skrzynia biegów w motocyklach jest skrzynią sekwencyjną, pozbawioną synchronizatorów. Ale kolego kilka pytań. Jakim moto jeździsz? Zetka 50/80 to wszystkiego 4 biegi. Drugie. Ile km nabiłeś na moto?
Offline
Zetka 125 przebieg jakies 15tys
Offline
Mi również się wydaje, że jak najbardziej olej ma wpływ na działanie skrzyni biegów. Na fabrycznym 'czymś', co mi wlali, skrzynia chodziła nieco ciężej a i biegi nie zawsze wskakiwały prawidłowo. Odkąd nalałem porządnego Castrola wszystkie te problemy ustały, a skrzynia chodzi okej. Chociaż w tym temacie faktycznie, wygląda bardziej na konieczność zajrzenia do skrzyni.
Offline
Najpierw pobaw się regulacją sprzęgła - naciągiem linki.
Offline
. Odkąd nalałem porządnego Castrola
Porządnego Castrola, hymmm, chyba że do Zetki, bo Castrol do innych porządnych maszyn to zastanowiłbym się
Ostatnio edytowany przez fritz98 (2015-07-27 14:49:28)
Offline
Ja leje Motula do motorka i polecam, a do auta Castrola (diesel) mimo wielu "średnich" opinii, ale trzeba też brać pod uwagę to, że Castrol jest jednym z najczęściej podrabianych olejów i ryzyko zakupu takiego jest spore. Generalnie Castrol to legenda jeśli chodzi o oleje.
ps. Zetka na Castrolu też mi fajnie śmigała.
Offline
W mojej Zetce wczoraj w ogóle nie mogłem wbić ŻADNEGO biegu. Pomogło naciągnięcie linki, teraz jest idealnie
Offline
Slawkowski napisał:
Ja leje Motula do motorka i polecam, a do auta Castrola (diesel) mimo wielu "średnich" opinii, ale trzeba też brać pod uwagę to, że Castrol jest jednym z najczęściej podrabianych olejów i ryzyko zakupu takiego jest spore. Generalnie Castrol to legenda jeśli chodzi o oleje.
ps. Zetka na Castrolu też mi fajnie śmigała.
Podepnę się pod posta może mnie Gost Rider nie shejtuje .
Na początku jak wszyscy miałem zalany Liqui Molly i było tak sobie(ale to może dlatego że nówka nie dotarty) potem zalałem zielonym Castrolem i moje odczucie do wyjechania tych 4l MASAKRA !!! ale żal było wylać, jak się już skończył kupiłem Motul 10W40 5100 ester i nareszcie skrzynka zaczęła chodzić gładko, teraz tylko taki leję więc polecam.
Edit:
Jeszcze dodam że precyzyjna regulacja sprzęgła w zetce ma kolosalne znaczenie dla gładkości wbijania biegów(lekki obrót o ciut na lince i już jest albo idealo albo do d...)
Ostatnio edytowany przez wfinger (2015-07-27 22:10:03)
Offline