Slawko napisał:
Potrzebuję pomocy , zatarłem silnik Romet zk 50 . Co muszę kupić
Opisz dokładnie co się stało , po czym wnioskujesz że jest zatarty , chaotyczne pisanie w niczym nie pomaga
Offline
Powiem Ci, kolega, żeś zdolny skoro taki silnik zatarłeś xD
Offline
Może zbyt pochopnie , jutro lub najpóźniej po jutrze rozkręcę i zobaczę . Po przejechaniu ok 10 km przy prędkości ok 50 km/h zaczął jakby się dusić na odcinku ok 100 metrów i zgasł . Po 2 minutach odpalił lekko dodałem gazu i zgasł . Po ok 20 minutach odpalił ruszyłem na 1-wszym biegu przejechałem może ze 100 metrów i koniec . Na rozrusznik nie odpala i na kopniaka . Na pych też nie , jak bym dusił na hamulec . A na samym początku głośniej chodził jak by coś klekotało-dzwoniło w środku .
Offline
jeśli masz odpowiednią ilość oleju w silniku to nie zatarty może przestać działać pompa oleju to smarowania nie masz w głowicy ale silnik się nie zatrze ja bez smarowania w głowicy nieświadomie przejechałem 20km możliwe uszkodzenie mechaniczne jakieś pękniecie osobiście wiem ze możne pęknąć cylinder jak i głowica było tak u kolegi klekotać mogły zawory ew kolizja tłoka z zaworem spadniecie łańcuszka rozrządu lub uszkodzenie zębatki trzeba rozebrać inaczej się nie dowiesz lecz najpierw sprawdź czy jest iskra wstrzyknij trochę paliwa strzykawką pod świece i spróbuj odpalić odkręć świece zobacz czy się zawory poruszają zatkaj palcem otwór od świecy naciskając kopajke zobaczysz czy masz jakaś kompresje jak jest iskra i wstrzyknąłeś paliwo i nie pali spróbuj na odłączonym aku miałem kiedyś zwarcie w aku tak przypuszczam po jego odłączeniu zetka przemówiła jeśli masz stary moduł zablokowany to możesz tez na nim spróbować ...
Ostatnio edytowany przez zetka50 (2015-07-20 23:11:05)
Offline
jeżeli twoja diagnoza się potwierdzi , to najprawdopodobniej są dwa powody , zbyt mała ilość oleju na górze lub przegrzanie i spuchnięty tłok
Daj znać co było powodem tego stanu i co faktycznie się stało
Offline
ja tego nie pojmuje jak mógł się zatrzeć wał w zetce przecież jest on na łożyskach mechanik to stwierdził bez rozbierania silnika ? LOL o.O
Ostatnio edytowany przez zetka50 (2015-08-18 17:53:01)
Offline
Jakbyś miałpanewki to spoko, bo panewki padają pierwsze, ale łożyska przed cylindrem mogą jedynie się uszkodzić i nabrać luzu, ale nie zatrzeć. W takich silnikach najpierw chyta tłok, więc góra do wymiany, a jak chytło mocno, to może korbowód skrzywić, a łożyska będą szumiały, to wtedy do wymiany.
Offline
Który wał muszę kupić do romet zk 50 . https://motor-x.pl/szukam?query=korbowy … cgod2fsHQA
Dzięki za pomoc . https://motor-x.pl/wal-korbowy-romet-zetka-4t,p.html chyba ten . a uszczelki dobre ? https://motor-x.pl/uszczelki-silnika-kp … tka,p.html
Ostatnio edytowany przez Slawko (2015-08-25 19:31:59)
Offline