Dzień dobry,
Pytanie, które się już przewinęło za pewne, ale nie mogę znaleźć konkretów
Po zimie zetka nie odpala - wygląda prawdopodobnie na rozładowany akumulator, ale mogę się mylić
jak staram się odpalić zetkę to rozrusznik lekko raz chrząknie i od razu koniec
sprawdzałem czy światła świecą i świecą ale baaardzo słabo
W zeszłym sezonie jeździłem zetką przez 10 minut więc w zasadzie można powiedzieć, że prawie 2 lata stała
Jak najlepiej naładować akumulator nie mając prostownika? Nigdy nie ładowałem akumulatora z żadnego motoru ani skutera - tylko poprzez klemy samochodami.
PS - jak się uda odpalić zetkę i okaże się, że to faktycznie tylko akumulator to będę miał ją na sprzedaż, ponieważ w tym sezonie znów nawet na nią nie siądę (wylatuję do Stanów). Garażowana, przebieg tylko 2000km (pierwszy właściciel kupiony z salonu) - stan praktycznie perfekt, nie przerobiony - cena 2500zł (rocznik 2013 - więcej informacji wkrótce).
Offline
jeżeli akumulator stał całą zimę w mrozie i nie ładowany raczej już padł przed odpaleniem spuść paliwo z gaźnika i nalej świeżego do zbiornika odkręć świece i wstrzyknij z 5ml oleju silnikowego na tłok i parę razy użyj startera nożnego sprawdź czy jest iska na świecy wtykając wykręcona świece w fajkę i żeby końcówka świecy dotykała cylindra UWAGA trzymaj za przewód od fajki bo grozi porażeniem prądem i jak już trzymasz świece na cylindrze i masz włączony zapłon używasz startera nożnego i patrzysz czy na świecy na elektrodzie przeskakuje iskra jak tak to ok po czym wkręcasz z powrotem a miedzy czasie kopania olej który wcześniej wlałeś na tłok się rozprowadzi
2. na zdjęciu zaznaczona śruba do spuszczania paliwa zakręcasz kranik paliwa odkręcasz ta śrubę wycieka ci paliwo z gaźnika możesz tez zdjąć wężyk od paliwa żeby lepiej ciekło potem zakrecasz ta śrube zakładasz wężyk i odkręcasz kranik włączasz ssanie i zetka powinna odpalić na starter nożny i jak byś trochę pojeździł to może i by się trochę aku naładował
Offline
zetka była w zamkniętym garażu więc jakiegoś mrozu nie miała specjalnie,
dziękuję bardzo za szczegółowe instrukcje, ale obawiam się że mnie to przerasta chyba oddam do mechanika
PS - czy jak akumulator padł to znaczy, że do wymiany już czy jest możliwość podładowania jakimś prostownikiem? jak to w zetce w praktyce wygląda?
Offline
Jeżeli aku się rozładował do zera to raczej kaplica dla niego. Pamiętam, że jeździłem przez miesiąc zetką ze zdechłym akumulatorem, tylko paliłem ją na pych. Polecam fabryczny aku wymienić na coś lepszego, zdechł mi po półtora sezonu mimo, że stał w cieple i był podładowywany prostownikiem
Offline