ja wykorzystałem starą uszczelkę, jeśli się zdejmuje dekiel ostrożnie (można podważyć uszczelkę nożykiem do tapet) to nie ulegnie zniszczeniu, ja dawałem zwykły silikon, ale nawet bez silikonu powinno trzymać olej bo to się naprawdę mocno skręca i nic nie cieknie, olej tam nie "stoi" i nie ma dużego ciśnienia, to kółko zębate jest smarowane olejem "zabieranym" przez łańcuch z miski olejowej
P.S. z tego co czytałem to specjalnego silikonu używa się ZAMIAST uszczelek, tu chodzi tylko o utrzymanie uszczelek na miejscu w czasie montażu
Ostatnio edytowany przez loko (2012-03-10 17:26:06)
Offline
Hunt napisał:
Oraz drugie pytanko:
http://img72.imageshack.us/img72/374/20120310133533.jpg
Dlaczego są tylko dwa takie ...gumowe trzpienie, skoro są 4 szpilki? I w takim razie gdzie je włożyć?
To są uszczelniacze zaworów, na rysunku niżej pod nr 3.
Założył mi je koleś (mechanik), z którym zakładałem zestaw (przed montażem oblukał wszystkie elementy zestawu i przygotował co trzeba).
loko napisał:
ja wykorzystałem starą uszczelkę, jeśli się zdejmuje dekiel ostrożnie (można podważyć uszczelkę nożykiem do tapet) to nie ulegnie zniszczeniu, ja dawałem zwykły silikon, ale nawet bez silikonu powinno trzymać olej bo to się naprawdę mocno skręca i nic nie cieknie, olej tam nie "stoi" i nie ma dużego ciśnienia, to kółko zębate jest smarowane olejem "zabieranym" przez łańcuch z miski olejowej
Też wykorzystałem starą uszczelkę, dlatego przy ściąganiu dekla, pod którym znajduje się rozrząd trzeba zadbać o to, żeby jej nie uszkodzić (chociaż takie uszczelki są spokojnie do kupienia, ewentualnie jak ktoś ma zdolności manualne może sobie taką zrobić sam). Uszczelki nie smarowałem żadnym silikonem, właściwie założyłem "na sucho", tyle, że trzeba ja starannie założyć tak, żeby jej znowu nie uszkodzić przy przykręcaniu dekla (przy nieszczelnościach będzie wyrzucało olej).
Offline
Sławku, powiedz mi jedno... jesli głowica była uzbrojona i zawory juz zmontowane, to czemu tego od razu nie założyli?? i czy musiałeś zdejmować sprężyny zaworowe?? moze w moim zestawie juz były załozone, hmmmm
Ostatnio edytowany przez loko (2012-03-10 18:10:29)
Offline
myślę, że niepotrzebne, ale to tylko moje zdanie, wystarczy zreszta oblukac głowicę, czy wszystko jest jak w starej, poza tym jesli nawet wałek jest załozony, krzywki zaworów itd, to ta głowica jest kompletna
Ostatnio edytowany przez loko (2012-03-10 18:17:56)
Offline
Jak napisałem wcześniej, cały zestaw przejrzał przed montażem mechanik, w głowicy sam nic nie ruszałem, uszczelniaczy mi nie oddał, więc założyłem z góry, że je zamontował... ale możliwe, że po prostu mi ich nie oddał. Zakładając, że głowica jest kompletnie uzbrojona, to do zestawu dołożono by zapasowe uszczelniacze ?
Poza tym, z tego co wyczytałem, to przy uszkodzonych uszczelniaczach silnik kopci na niebiesko, więc przy ich braku w ogóle byłby sajgon.
Co do "stukania" to miałem ustawiony zawór wydechowy na 0.1, teraz na 0.07. Nie wiem, może i teraz silnik chodzi ciszej, ale zacząłem wsłuchiwać się w różne silniczki i dochodzę do wniosku, że trochę przewrażliwiony jestem
Offline
stawiam, ze to ZAPASOWE, przy tak bogato wyposażonym zestawie to możliwe Mój był droższy a uboższy
Ostatnio edytowany przez loko (2012-03-10 18:40:22)
Offline
Całkiem możliwe, koszt takich uszczelniaczy to kilka PLN/szt.
Offline
No jeśli nie ma uszczelniaczy to olej który właśnie smaruje zawory dostaje się pod zawory a następnie do komory spalania. Co do tego mojego postu wyżej upewniałem się.
http://allegro.pl/uszczelniacze-zaworow … 08107.html Są aukcje z tańszymi (ta aukcja to przykład)
Ostatnio edytowany przez Klusek (2012-03-10 18:47:52)
Offline
Klusek napisał:
Stukanie to chyba nie może wywodzić się z braku uszczelniaczy, właściwie to czy silnik może działać bez uszczelniaczy? Jest tu jakiś ekspert?
Stukanie może się z tego wywodzić gdy jest zbyt duży luz na zaworach, lub trzonek zaworu jest zbyt luźny.
Offline
Ale przy ich braku, odpalając moto w garażu mógłbym pewnie "zawiesić siekierę".
Offline
Uszczelniacze dołączone są jako zapasowe. Sam nad tym dość długo się zastanawiałem, aż w końcu sam sprawdziłem czy są założone, i okazało się że są. U mnie także zawory dość mocno klepią przy ustawieniach 0.05/0.07, więc nie tylko u cb Slawkowski.
Offline
No dzięki Style sprawa wyjaśniona
Offline
Dokładnie - uff.
Już zamontowałem głowicę.
Także już tylko ustawiam luz zaworowy i...zostaje problem z zawieszeniem silnika
PS.
Was tez krew kilkakrotnie zalała przy montowaniu zawleczek na tłoku i przy ustawianiu tej zębatki w głowicy?
Offline