Ogłoszenie


#16 2011-10-03 02:09:55

 kreVVeta

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

15531509
Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2011-04-10
Posty: 403
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 125/50
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

Ja reguluję w trochę inny sposób, bo nie wiem jak u was, ale u mnie wkręca się na max obroty prawie zawsze. Robię to w ten sposób, żeby silnik pracował jak najrówniej (na słuch) na rozgrzanym silniku na ok. 2,5k obrotów. Wtedy może i pali więcej, ale można szybko przekręcić manetkę do końca i nie będzie gasł (nie łapie muła i się szybciej wkręca). Pomaga to w szybkim ruszaniu spod świateł, bez obawy że jak będziesz chciał za szybko to zgaśnie. Polecam ten poradnik, bo dzięki niemu się dobrze nauczyłem regulacji: http://www.xxx.pun.pl

Werbung, nie linkujemy i nie promujemy obcego forum bez wcześniejszego uzgodnienia tego z Administracją //Slawkowski
W regulaminie jest tylko żeby nie reklamować, o podsyłaniu samych linków do artykułów, które wnoszą coś sensownego do tematu nic nie ma, ale i tak się zastanawiałem jak wrzucałem czy ktoś z zarządu mi link usunie ;P Może być tak wklejone jak poniżej?.//kreVVeta

Wklejam tutaj:
źródło: Użytkownik Tomcio z forum Stolarzowice Skuter Stunt

Regulacja biegu jałowego (wolnych obrotów)
Regulację przeprowadzamy na ciepłym silniku, rozgrzanym do normalnej temperatury pracy i z zamontowanym (czystym) filtrem powietrza. Do przeprowadzenia poprawnej regulacji najlepiej jest dysponować dość dokładnym obrotomierzem, który jest w stanie pokazać obroty z dokładnością do 50 obr/min (są różne najpopularniejsze to te z klamerką indukcyjną zaczepianą do przewodu wysokiego napięcia). Jeżeli nie posiadamy takiego urządzenia wykonujemy reg. na słuch. Wkręcamy do oporu (uwaga nie przesadzić z dokręcaniem, lekko na wyczucie) śrubę składu mieszanki. Uruchamiamy silnik, śrubą regulacji położenia przepustnicy ustalamy najniższe możliwie obroty silnika, by nie zgasł. Jeżeli nadal gaśnie, to wykręcamy nieznacznie śr. składu mieszanki, silnik pracuje nieregularnie (nierówno z tendencją do gaśnięcia). Należy stopniowo wykręcać śr. reg. składu mieszanki, co np.0,25 (1/4) obrotu, obserwując na obrotomierzu wzrost i większą stabilność obrotów (reakcja silnika na odkręcenie śr. nie musi być natychmiastowa, cierpliwości, jak uruchamiamy kompa też czekamy aż wskoczy system). Jeżeli w trakcie wykręcania śr. składu mieszanki zauważymy ogromny wzrost obrotów to przez wykręcenie śruby reg. położenia przepustnicy zmniejszamy do możliwie stabilnych. Gdy w momencie kolejnego wykręcenia śr. reg. skł. mieszanki zauważymy na obrotomierzu spadek obrotów, lub brak ich wzrostu, powracamy do poprzedniego położenia i tak pozostawiamy (w przypadku gaźników, w których śr. regulacji składu mieszanki reguluje dostęp powietrza, przy dalszym wykręcaniu, możemy nie zauważyć spadku obrotów jedynie coraz większą nieregularność pracy silnika). Jeżeli nie dysponujemy obrotomierzem na pewno wykręcimy jeszcze dużo dalej śr. reg. sk. mieszanki, trzeba być bardzo ostrożnym i uważnie obserwować pracę silnika, powrócić do położenia w którym silnik najrówniej pracował. Następnie śr. reg. przepustnicy ustalamy prędkość obrotową silnika na poziomie zalecanym przez producenta np. dla Yamahy Aerox wolne obroty to 1800 +/-200 obr/min. (tak współczesne motorowery i motocykle posiadają bardzo wysokie obroty jałowe). Dla sprawdzenia poprawności regulacji otwieramy manetkę gazu i sprawdzamy jak zachowuje się silnik. Jeżeli wkręca się na obroty i po odjęciu gazu schodzi z nich z taką samą łatwością oznacza że jest dobrze wyregulowany. Jeżeli po odjęciu gazu (uwaga w skuterach rozpędzone kolo zawsze ciągnie silnik za sobą, ja lekko przyhamowuję tylne kolo hamulcem) widzimy że obroty spadają bardzo wolno, bądź nie chcą zejść do ustalonych wcześniej wolnych obrotów, oznacza że mieszanka jest zbyt uboga. Należy skorygować przez dalsze wykręcenie śr. składu mieszanki. Jeżeli silnik szybciej schodzi z obrotów niż się na nie wkręcał, czasami widać na obrotomierzu, że zszedł poniżej wcześniej ustalonych i dopiero po czasie wyrównał obroty oznacza, że mieszanka jest za bogata – korekta śrubą reg. składu mieszanki, wkręcić.
W regulacji ogólnie przyjmuje się że śruba składu mieszanki ma skok od 0,5 do 2,5 obrotów wykręcenia (rzadko poza tym przedziałem). Jeżeli poprawna regulacja wymaga ustawienia śr. sk. miesz. przed 0,5 – oznacza, że powinniśmy wymienić dyszę wolnych obrotów, teraz uwaga w gaźnikach gdzie śr. mieszanki reguluje dopływ powietrza na większą, w innych gaź. na mniejszą. Odwrotnie wymieniamy, gdy śrubę przy poprawnej regulacji musimy ustawić w położenie poza 2,5 obr.
Producenci często podają pozycję wykręcenia śruby regulacji składu mieszanki, dla sprawnego, nie uszkodzonego silnika i tak np. w Aerox-ie śruba ta powinna być wykręcona o 1,25 obrotu +/- 0,25.
Dysza paliwowa wolnych obrotów oraz ustawienie śr. reg. skł. mieszanki mają pewien wpływ na płynność przejścia silnika z wolnych do szybkich obrotów przy nagłym otwarciu przepustnicy. Zbyt uboga regulacja mieszanki, za mala dysza, nadmiernie odkręcona śr. składu mieszanki, powodować może skłonność do gaśnięcia silnika przy szybkim otwarciu gazu oraz znaczne trudności uzyskania pracy zimnego silnika na wolnych obrotach.

Charakter świecy zapłonowej w doborze gaźnika
Po wyglądzie świecy można określić czy nastawy gaźnika, wielkość dyszy głównej jest odpowiednia, do tego jednak potrzebne jest duże doświadczenie. Na zabarwienie izolatora oraz elektrod i części metalowej mają także wpływ; wyprzedzenie zapłonu, rodzaj benzyny, zużycie pierścieni w silnikach 4T, ilość dozowanego oleju, odpowiednia wartość cieplna świecy, sposób zużytkowania, itd. Jeżeli używamy motorower do krótkich przejazdów np. do szkoły czy pracy na pewno świeca nie odzwierciedli prawidłowego stanu (silnik zawsze jest niedogrzany a w pracy świecy nie doszlo do efektu autoczyszczenia). Generalnie świeca sucha o zakończeniu izolatora elektrody w kolorze brązowo-kawowym i czystych elektrodach a metalowy korpus jest równomiernie zakopcony świadczy, że świeca pracowała prawidłowo i nastawy silnika są właściwe.

Obieg rozruchowy (ssania)
Moment uruchamiania, gdy silnik jest jeszcze zimny, jest dość trudny z różnych względów. Po pierwsze prędkość obrotowa jaką wywołujemy dźwignią rozruchową (kopniak) lub rozrusznikiem elektrycznym jest mniejsza od prędkości obrotowej silnika na biegu jałowym. W tym momencie prędkość przelatującego przez gaźnik powietrza jest mniejsza od normalnej i przez to rozproszenie benzyny bardzo małe. Poza tym na ściankach kolektora ssącego, zaworu membranowego i całego silnika kondensują się partykuły benzyny , które nie formują mieszanki. Zimny tłok/cylinder nie tworzą takiej samej kompresji jak na ciepło. Z tych powodów istnieje obieg ssania, którego działanie trwa do momentu rozgrzania silnika i wyłączenia manualnie(dźwignią ssania) bądź automatycznie. Nadmienię tylko, że zawór automatyczny (elektryczny, w motorowerach zasilany jest tak jak światła nie z akumulatora lecz bezpośrednio z prądnicy prądu zmiennego) ssania można sprawdzić demontując z gaźnika i podłączając do akumulatora pojazdu. Po upływie 5 do 10min. iglica wraz z częścią cylindryczną powinna wysunąć się na min. 15mm. mierząc od podstawy automatu.

Ostatnio edytowany przez kreVVeta (2011-10-04 16:19:51)

Offline

 

#17 2011-11-26 05:52:23

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

Polecam opis regulacji gaźnika z fabrycznej instrukcji ZETKI 50. Opis jest zwięzły, metoda regulacji prosta i co najważniejsze skuteczna, moim zdaniem najlepsza.

Offline

 

#18 2012-01-02 22:34:16

User13

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-12-29
Posty: 85
Punktów :   
Pojazd: Zecia 50 :P
Wiek: 15

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

A jak daje manetka jednym ruchem na maxa i mi gaśnie odrazu to znaczy ze za male obroty jalowe ja mam na 1900 ale mimo to gasnie mi jak dam manetke na maxa czy raczej mieszanka paliwowo powietrzna ? wykręcić czy wkrecic ta śrubkę od mieszanki paliwowo powietrznej ??

Pozdroo

Offline

 

#19 2012-01-02 23:51:36

 Blurey

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Skąd: Goleniów.
Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 904
Punktów :   
Pojazd: B5 1.9TDi
Wiek: 23
WWW

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

Każda 50 sie udusi jak jej manetkę do końca odkręcisz.


http://i.imgur.com/B7KaebV.png

Offline

 

#20 2012-01-03 17:09:04

 adamwppl

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: PL / D
Zarejestrowany: 2011-05-28
Posty: 587
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50
Wiek: 18

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

Dzięki pomogło

Offline

 

#21 2012-05-05 19:52:58

 derzawi1

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

2867750
Skąd: zaborów
Zarejestrowany: 2012-03-04
Posty: 571
Punktów :   
Pojazd: romet zetka50
Wiek: 18

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

u k125 umiem wyregulować a u zetki juz mi nie wychodzi ustawiłem na około 1,5 obrota tak zeby jak naj równiej chodził a ona nie chce sie wkręcić na więcej jak 8k obrotów

pomoże ktos ??

Offline

 

#22 2012-05-05 21:04:57

 WiktorZetka+

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-04-27
Posty: 161
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka 50+
Wiek: 15

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

Ja ustawiłem swoją zetkę tak, że gdy dam jej odrazu cały gaz to mi się nie dusi tylko wkręca normalnie na obroty.

Offline

 

#23 2012-05-05 21:22:25

 Okret

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-02-16
Posty: 1130
Punktów :   14 
Pojazd: Honda CBR 125R
Wiek: 16

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

Wy upadliście na głowe żeby na postoju otwierać do końca gaz? Brawa za pomysł, nie zdziwcie się jak rozwalicie silnik ..

Brak mi słów .. (po raz kolejny ..)

Offline

 

#24 2012-05-05 21:54:16

 WiktorZetka+

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-04-27
Posty: 161
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka 50+
Wiek: 15

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

Ja nie dochodzę do max obrotów, tylko mam tak ustawiony gaźnik, że mi się nie udusi jak odkręcę na max manetkę od gazu.

Offline

 

#25 2012-05-10 10:27:38

 Adas

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

6359150
Skąd: Mazowieckie
Zarejestrowany: 2011-12-28
Posty: 436
Punktów :   

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

Sory za mega odkop, ale od tego są poradniki. Moja Zetka potrzebuje do połowy podciągniętego ssania ponieważ się dusi. Śrubka składu paliwo pow. nic nie daje.

Offline

 

#26 2012-05-10 13:00:41

 kieterman

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-07-12
Posty: 2023
Pojazd: Romet Zetka 125
Wiek: 17

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

Skoro się dusi to musisz dobrze wyregulować gaźnik .


http://img407.imageshack.us/img407/844/kieterman.png

Offline

 

#27 2012-05-10 13:24:00

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

Adaś napisał:

Sory za mega odkop, ale od tego są poradniki. Moja Zetka potrzebuje do połowy podciągniętego ssania ponieważ się dusi. Śrubka składu paliwo pow. nic nie daje.

Dokręcaj śrubkę od mieszanki (w prawo) - wzbogacisz ją (więcej paliwa, mniej powietrza). Może masz ją na tyle mocno wykręconą, że nie ma znaczenia czy zrobisz obrót w lewo czy w prawo.
Albo w ogóle ją dokręć na maksa, odkręć z pół obrotu, ustaw wolne obroty takie, żeby moto nie gasło i reguluj gaźnik odkręcając śrubkę od mieszanki (wiadomo, że regulację robimy na rozgrzanym silniku).

U ciebie gaźnik dostaje za dużo powietrza, a ssaniem je ograniczasz. Może gdzieś "łapiesz" lewe powietrze ?? Sprawdź szczelność, oblukaj gumę od filtra powietrza do gaźnika, króciec dolotowy oprócz tej regulacji gaźnika..

Offline

 

#28 2012-05-10 14:01:43

 Adas

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

6359150
Skąd: Mazowieckie
Zarejestrowany: 2011-12-28
Posty: 436
Punktów :   

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

Motor nowy i miałem tak od nowości. Dałem mu więcej paliwa na iglicy i o 1 obrót cofnąłem na śrubce od mieszanki i jest ok jak na razie. Wypala kawa z mlekiem świecę.

Offline

 

#29 2012-05-10 14:30:59

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

Ja u siebie też podniosłem iglicę, ale na tyle mi to podbiło obroty, że musiałem poluzować linkę gazu przy manetce (możliwe, że "fabrycznie" miałem za bardzo naciągniętą linkę gazu, zresztą pamiętam, że po kupnie miał wolne obroty na poziomie 3 tys., i obniżyłem je na gaźniku) Po podniesieniu iglicy trochę posiedziałem nad regulacją gaźnika i wszystko zagrało.

Offline

 

#30 2012-05-10 20:43:33

 radziu0700

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Gliwice
Zarejestrowany: 2011-08-30
Posty: 969
Punktów :   
Pojazd: Zecia 72

Re: [Poradnik] Regulacja gaźnika Romet Zetka.

jak tą iglice podnieść????


"Motocykle to nie Wszystko, ale bez nich Wszystko jest niczym"

http://img822.imageshack.us/img822/6432/podpisxa.png

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zetka50.pun.pl bhp kielce ciechocinek hotele