Witam. Jedyne co wiem, to to że trzeba odkrecic korki na głowicy, szczelinomierz pod dźwigienki zaworowe, ale nie wierm jaki ma być luz (czy taki sam jak w innych, tj. 005 i 007 ale nie wiem który na który?), zdjąć lewą kapę, ustawić znak na magencie, no i podobno jeszcze coś trzeba ustawić, pomoże ktoś?
Jak wyglądają te znaki?[Pytanioe
Offline
Tu na tym forum są użytkownicy którzy maja kompleks pionowego cylindra nie można się o cokolwiek zapytać bo jesteś zaraz rugowany zero pomocy bo im reputacja nie pozwala.Odkręcasz korki na głowicy te małe od zaworów zawór dolotowy 0,05 to ten od strony gażnika a wydechowy 0,07 od strony wydechu.Ustawiasz znaki na kole magnesowym T i na walku rozrządu pod tą dużą okrągła pokrywką JL lub coś podobnego.Mam nadzieje że moja odpowiedz coś Ci pomogła.
Offline
Rozrząd sprawdzasz/ustawiasz na znakach, luknij na fotki --> http://zetka50.pun.pl/viewtopic.php?pid=24404#p24404
Dobrze jest wykręcić przy tym świecę, lżej się obraca wałem. Wał najlepiej obracać kluczem nasadowym, nałożonym na nakrętkę magneta (dostaniesz się do niej po odkręceniu owalnej pokrywy magneta z napisem "ROMET" po lewej stronie silnika - 4 śrubki, jak dobrze pamiętam kluczykiem 8)
Na tym ustawieniu tłok masz w położeniu GMP (górny martwy punkt) - tłok wtedy jest w maksymalnie górnym położeniu, ja jeszcze sobie sprawdzam pozycję tłoka przez otwór po wykręconej świecy.
Jak masz dobrze ustawiony rozrząd i tłok w punkcie GMP to zaczynasz regulację zaworów (kolega wyżej w skrócie napisał co i jak).
Pamiętaj, żeby przy przykręcaniu pokryw (rozrządu, magneta) i korków zwrócić uwagę na ułożenie uszczelek. Zwłaszcza tą pod pokrywą rozrządu (okrągła z lewej strony głowicy) łatwo jest uszkodzić, jak jej dobrze nie ułożysz (pierścień "kartonowy", pozostałe są gumowe).
...no i przy ściąganiu tej okrągłej pokrywki też uważaj jakbyś próbował ją podważyć śrubokrętem (powinno ładnie się ściągnąć bez takich patentów), żeby uszczeleczki nie uszkodzić.
ps. dopisałem prefix do tematu.
Offline
Nie trzeba jeżeli masz pewność, że rozrząd jest dobrze ustawiony. Jak napisałem wyżej, warto podglądnąć sobie przez otwór po wykręconej świecy pozycję tłoka.
Offline
Nie ma sensu ściągać baku, dostęp nie jest najlepszy ale spokojnie można luz wyregulować.
Offline
ja reguluje zawory w 5 minut i nie wiem co wy wymyślacie o jakichś rozrządach. haha.
Offline
To życzę ci kolejnych rekordów "miszczu", może zejdziesz do 4 minut,
Poza tym oszczędź sobie następnych pustych postów nic nie wnoszących do tematu.
Offline
Ściągasz te dwa dekielki od zaworów tą górną klapkę z głowicy lekko kopiesz sobie nóżką i patrzysz na to co popycha zawory i jak widzisz że jest w martwym punkcie to regulujesz i jakoś nigdy mnie ten sposób nie zawiódł zetka pali od razu, chodzi na niskich obrotach jaki i wysokich i od razu lepszy v-max jak przed regulacją. I co złe to robię? Raczej nie bo chodzi jak nowa.
Offline
Nie trzeba
Offline