Ogłoszenie


#1 2012-05-25 19:08:59

 WiktorZetka+

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-04-27
Posty: 161
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka 50+
Wiek: 15

[Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

Witam!
   Posiadam Romet Ogar 205 z 1986 roku. Motorek fajny, ale od kilku dni nie działa tak jak powinien. Gdy go odpalę chodzi dobrze, włączam 1 i ruszam (przy ruszaniu jest jakiś słaby), i gdy przejadę 100-200m to mi gaśnie jakby nie dostawał paliwa. Potem odczekam 2 minuty i odpalę i znowu to samo. Kranik cały wyczyściłem gaźnik też i nie wiem.

Offline

 

#2 2012-05-25 20:52:28

 kieterman

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-07-12
Posty: 2023
Pojazd: Romet Zetka 125
Wiek: 17

Re: [Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

Może pierścienie do wymiany ? , Silnik zalany olejem do 2T ?


http://img407.imageshack.us/img407/844/kieterman.png

Offline

 

#3 2012-05-25 21:19:42

 WiktorZetka+

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-04-27
Posty: 161
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka 50+
Wiek: 15

Re: [Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

Narazie moto stoi w garażu bo robię remont generalny skrzyni. pierścienie wymienię. Zalany olejem miksol.

Offline

 

#4 2012-06-19 20:28:16

 derzawi1

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

2867750
Skąd: zaborów
Zarejestrowany: 2012-03-04
Posty: 571
Punktów :   
Pojazd: romet zetka50
Wiek: 18

Re: [Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

jak gaśnie to jest parę hipotez

1 kondensatorek moze być zużyty
2 cewka sprawdź czy am iskrę jak gaśnie
3 gaźnik regulowałeś może sie rozregulowuje ?/ sprężynkę nową jak nie amsz takie (to od długopisów pasuje tylko musi byc krótka )

i to jest tyle i maszyna musi jeździć

Offline

 

#5 2012-06-19 22:12:55

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

Sam mam Kadeta 780 (ten sam silnik mam go tak obcykanego, że zawsze jak się spsuje to już wiem ). Sprawdź zapłon dokładnie przerywacz, kondensator, cały układ paliwowy tak jak kolega pisał śrubka od obrotów może się wykręcać jak jest słaba sprężynka. Czyli jedyne co bym patrzał to tylko gaźnik i zapłon. Sprawdź czy jak dasz full manetke to czy się wkręca na obroty czy przerywa lub gaśnie.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#6 2012-06-19 22:34:23

 derzawi1

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

2867750
Skąd: zaborów
Zarejestrowany: 2012-03-04
Posty: 571
Punktów :   
Pojazd: romet zetka50
Wiek: 18

Re: [Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

wiesz ja miałem 4komarki i 1 motorynkę z tym silnikiem to troche też sie na nich znam

ja przejedzie kawałek i gaśnie to gaźnik śrubka od mieszanki lub kondensatorek ale to trzeba sprawdzić czy daje iskrę czy nie koszt remontu to około 11zł kondensator 9zł i długopis z sprężynką około 1,5zl


a mam pytanie rozbierałeś slinki ostatnio ?? a jak tak to czym smarowałeś uszczelki sylikonem jka tak to mogło sylikon wydmuchać pomiędzy karterami i wywala paliwo i łąpie powietrze (miałem tak u simka)

Offline

 

#7 2012-06-20 00:33:17

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

W Simsonach to norma, że wydmuchuje silikony i simmeringi
Ja też smarowałem u siebie zawsze silikonem bo te nowe uszczelki to wielki nie wypał i swoje robiłem Też mam motorynke z silnikiem 3 biegowym i Kadeta z silnikiem 2 biegowym i powiem, że 3 biegowy to wielki nie wypał jak na dotarciu skrzynia to lux, ale już to nie jest tak ciekawie najlepiej wypada ustawić tak, żeby 2 wypadała bo nie da się tak zsynchronizować, żeby nie wypadał, żaden bieg (pewnie wiesz o co chodzi) a w silniku 2 biegowym włożyłem gaźnik od piły husqvarna + tłumik od Simsona i jak sprawdzałem miernikiem to kręci do 8800, a po przeregulowaniu gaźnika 9200RPM, ale wtedy żre ostro paliwo a normalnym komar do 4800 RPM śmigam na tym gaźniku już ponad rok i wszystko się trzyma kupy, powiem tak komar jest z 89' tata był pierwszym właścicielem (dostał od rodziców) i miał tylko jeden kapitalny w 2006r

Ostatnio edytowany przez GumiŚ123 (2012-06-20 00:34:18)


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#8 2012-06-20 06:28:31

 Adas

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

6359150
Skąd: Mazowieckie
Zarejestrowany: 2011-12-28
Posty: 436
Punktów :   

Re: [Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

Nie w Simsonie to nie jest normą, że wypluwa simeringi i uszczelki... Od kilku lat robię remonty w Simsonach, Rometach etc. i nie miałem z tym problemu. Zrób porządne uszczelki z gambitu 0.05 mm i bez sylikonu to wystarczy lub można także splanować lekko połówki styków karterów + dać grubsze uszczelki jeżeli ma być idealnie. Jeżeli nie masz dostępu do lepszego materiału na uszczelki, choć zawsze taki jest to możesz dać papierowe uszczelki + z obu stron sylikon dobrej jakości jak np. Dirko.

Offline

 

#9 2012-06-20 12:11:46

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

Adas napisał:

Nie w Simsonie to nie jest normą, że wypluwa simeringi i uszczelki... Od kilku lat robię remonty w Simsonach, Rometach etc. i nie miałem z tym problemu. Zrób porządne uszczelki z gambitu 0.05 mm i bez sylikonu to wystarczy lub można także splanować lekko połówki styków karterów + dać grubsze uszczelki jeżeli ma być idealnie. Jeżeli nie masz dostępu do lepszego materiału na uszczelki, choć zawsze taki jest to możesz dać papierowe uszczelki + z obu stron sylikon dobrej jakości jak np. Dirko.

Mam dobry materiał na uszczelki, ale co do tego wypluwania silikonu i simmeringów to nie u mnie, jeden gostek tak ma, że dosyć często mu simmeringi wypluwa, a i na pewnych forach czytałem, że inni też maja taki problem.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#10 2012-06-20 15:10:56

 derzawi1

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

2867750
Skąd: zaborów
Zarejestrowany: 2012-03-04
Posty: 571
Punktów :   
Pojazd: romet zetka50
Wiek: 18

Re: [Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

GumiŚ123 napisał:

W Simsonach to norma, że wydmuchuje silikony i simmeringi
Ja też smarowałem u siebie zawsze silikonem bo te nowe uszczelki to wielki nie wypał i swoje robiłem Też mam motorynke z silnikiem 3 biegowym i Kadeta z silnikiem 2 biegowym i powiem, że 3 biegowy to wielki nie wypał jak na dotarciu skrzynia to lux, ale już to nie jest tak ciekawie najlepiej wypada ustawić tak, żeby 2 wypadała bo nie da się tak zsynchronizować, żeby nie wypadał, żaden bieg (pewnie wiesz o co chodzi) a w silniku 2 biegowym włożyłem gaźnik od piły husqvarna + tłumik od Simsona i jak sprawdzałem miernikiem to kręci do 8800, a po przeregulowaniu gaźnika 9200RPM, ale wtedy żre ostro paliwo a normalnym komar do 4800 RPM śmigam na tym gaźniku już ponad rok i wszystko się trzyma kupy, powiem tak komar jest z 89' tata był pierwszym właścicielem (dostał od rodziców) i miał tylko jeden kapitalny w 2006r

te silniki to i na ropie pojadą

ja do jednego komara eksperymentalnie wlałem mieszanek diesla z benzyną  wiecej od ropy  i powiem wam ze normalnie jezdził a nawet mocniejszy był


a co do smarowania uszczelek sylikonem to nie polecam bo go wydmuchuje najlepiej hermetykiem przejechać grubiej i nie ma sans zeby była jakaś nie szczelność.

A ten remont to był szlif cylka tylko pewnie ?? czy robiłeś coś wiecej ??

Ostatnio edytowany przez derzawi1 (2012-06-20 15:12:34)

Offline

 

#11 2012-06-20 15:22:46

 WiktorZetka+

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-04-27
Posty: 161
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka 50+
Wiek: 15

Re: [Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

Jak składałem silnik to wpierw wkładam uszczelkę, a potem wziąłem od taty silikon od ciągnika i nim zakleiłem. Nic nie wylatuje. Kondensator wymieniałem. Sprężynka od obrotów w gaźniku jest dobra.

Offline

 

#12 2012-06-20 15:27:44

 derzawi1

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

2867750
Skąd: zaborów
Zarejestrowany: 2012-03-04
Posty: 571
Punktów :   
Pojazd: romet zetka50
Wiek: 18

Re: [Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

uszczelniacze na wale dałęś nowe ???

zapal go i po obserwuj silnik od dołu czy gdzieś nie wylatuje powietrze

Offline

 

#13 2012-06-20 19:30:09

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

derzawi1 napisał:

GumiŚ123 napisał:

W Simsonach to norma, że wydmuchuje silikony i simmeringi
Ja też smarowałem u siebie zawsze silikonem bo te nowe uszczelki to wielki nie wypał i swoje robiłem Też mam motorynke z silnikiem 3 biegowym i Kadeta z silnikiem 2 biegowym i powiem, że 3 biegowy to wielki nie wypał jak na dotarciu skrzynia to lux, ale już to nie jest tak ciekawie najlepiej wypada ustawić tak, żeby 2 wypadała bo nie da się tak zsynchronizować, żeby nie wypadał, żaden bieg (pewnie wiesz o co chodzi) a w silniku 2 biegowym włożyłem gaźnik od piły husqvarna + tłumik od Simsona i jak sprawdzałem miernikiem to kręci do 8800, a po przeregulowaniu gaźnika 9200RPM, ale wtedy żre ostro paliwo a normalnym komar do 4800 RPM śmigam na tym gaźniku już ponad rok i wszystko się trzyma kupy, powiem tak komar jest z 89' tata był pierwszym właścicielem (dostał od rodziców) i miał tylko jeden kapitalny w 2006r

te silniki to i na ropie pojadą

ja do jednego komara eksperymentalnie wlałem mieszanek diesla z benzyną  wiecej od ropy  i powiem wam ze normalnie jezdził a nawet mocniejszy był


a co do smarowania uszczelek sylikonem to nie polecam bo go wydmuchuje najlepiej hermetykiem przejechać grubiej i nie ma sans zeby była jakaś nie szczelność.

A ten remont to był szlif cylka tylko pewnie ?? czy robiłeś coś wiecej ??

Dokładnie szlif + zmiana tłoka + pierścionków.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#14 2012-06-20 21:55:42

 derzawi1

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

2867750
Skąd: zaborów
Zarejestrowany: 2012-03-04
Posty: 571
Punktów :   
Pojazd: romet zetka50
Wiek: 18

Re: [Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

no bo to jest cały remont koszt jest nie duzy
szlif 35PLN
tłok około 25PLN z pierścionkami

i kolejne 20 tys km

Offline

 

#15 2012-06-20 22:40:29

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Problem] Romet Ogar 205 gaśnie po 100m

derzawi1 napisał:

no bo to jest cały remont koszt jest nie duzy
szlif 35PLN
tłok około 25PLN z pierścionkami

i kolejne 20 tys km

Dokładnie do tego cylinder jest oryginalny. Na ropie także jeździłem w zimę, ale to jeszcze kiedyś jak oryginalny gaźnik był włożony 3l. ropy + 1l. PB95/Ruskiej+20ml. oleju i ew. przy dużym problemie z odpaleniem na zimnym wlewałem benzynę prosto do cylindra.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zetka50.pun.pl https://comfortvet.pl/