Witam
Mam takie pytanie, czy Rometem Zetką+ idzie jechać 60km\h w trasie bez katowania silnika? Co mam zrobić, aby tyle jechać? Nie mogę zamontować 72 ccm cylindra ponieważ ojciec się nie zgodził. Chciałbym mieć jednak jakieś przyspieszenie, więc myślę, że zębatka 15 bedzie nieodpowiednia. Wymieniłem moduł, fajkę i świecę.
Offline
WiktorZetka+ napisał:
Mam takie pytanie, czy Rometem Zetką+ idzie jechać 60km\h w trasie bez katowania silnika?
Jeśli pytasz o prędkość rzeczywistą, a nie tą co pokazuje licznik to na 50 ccm nie.
Offline
60km/h przy 8300RPM mierzone z osobówką i GPS ;0.
Offline
Chodzi mi o prędkość rzeczywistą. Gumiś jak tyle jechałes w trasie? Jakie przeróbki zrobiłeś?
Offline
Seria Benzer Aston.
12/40 zębatki.
Offline
GumiŚ123 napisał:
Seria Benzer Aston.
12/40 zębatki.
I wtedy jedziesz te 60km\h w trasie? A jak jest z przyspieszeniem? V-max ile teraz wynosi? A zębatka przy Astonie nie jest prosta?
Ostatnio edytowany przez WiktorZetka+ (2012-07-11 11:26:28)
Offline
O co Ci chodzi z tym czy jest prosta? Czy się nie skrzywiła? Oczywiście, że nie łańcuch pracuje normalnie, nie ma żadnych przeskoków.
Przyspieszenie w jedną osobę, która waży 90kg jest w porządku.
V-max. 71km/h przy 10500RPM
Zwykle jeżdżę w granicach od 7000 do 9000 RPM.
Offline
Oj Gumiś, chętnie bym się przejechał z Tobą te kilkadziesiąt km z prędkością rzeczywistą 60 km/h na tym Twoim przełożeniu 12/40 i obrotach 8,3k... bo prędkość przelotową tak rozumiem, że wsiadam i jadę z nią całą trasę bez katowania, która ma przynajmniej kilkadziesiąt km.
Mam porównanie do przełożenia 14/38 i na nim te 60 km/h przelotowo to już całkiem przyzwoicie i nie ma sensu bardziej cisnąć (obroty wg zegara kręcą się w granicach 8k). Tyle, że różnica między przełożeniami 12/40 (ok. 3.3 obroty zdawczej to 1 obrót tylnego koła) i 14/38 (ok. 2,7 na 1 obrót tylnego) w stosunku prędkość/obroty jest dość znaczna na korzyść 14/38. Pomijam, że 50 ccm na przełożenie 14/38 byłoby za słabe.
Nie chcę się spierać, ale moje zdanie jest j/w.
Dodam jeszcze, że jeżdżąc na przełożeniu 15/52 (co daje ~3,47) czyli bardziej zbliżone do tego 12/40 (3,33) właściwe realnie osiągalny v-max na płaskim wynosił 65 km/h, a podróżowanie z prędkością przelotową 60km/h było nierealne.
Offline
Jak tam chcecie, ale nie mówcie mi, że oszukuje mi GPS i licznik w samochodzie.
Ja wiem swoje i tyle mi wystarczy, a dyskutować nie mam zamiaru.
Ostatnio edytowany przez GumiŚ123 (2012-07-11 16:11:47)
Offline
GumiŚ123 napisał:
O co Ci chodzi z tym czy jest prosta? Czy się nie skrzywiła? .
W naszych Zetkach oryginalnie są założone ,,krzywe'' zębatki, zobacz na zębatke tylną i ona jest około 0,5 cm wykrzywiona od nowości. A jaka jest przy Astonie prosta, że można na niej poziomnice położyć czy własnie troche wykrzywiona?
Offline
Zdejmowałem z tyłu moja ma 40, czyściłem pokrywę z przodu i policzyłem 12.
Offline
To masz jakiegoś dziwnego Astona.
Bo mój miał standardowo 13/41 ....policz może jeszcze raz.
I na tych przełożeniach 70km/h realne to chyba przy 12 tys. rpm
Offline
liczyłem x razy, przecież to oczywiste, że za 1 się można pomylić.
Co wy z tym macie, że nie pójdzie?
Może Zetka ma te 13/60 czy ile tam i wlecze się ledwo 40 km/h, ale to nie znaczy, że nie mam szans wycisnąć 70km/h.
http://www.youtube.com/watch?v=CzB4RUNE58I, tylko nie mówcie, że licznik okłamuje o 15km/h.
Offline